Anonym bruker Skrevet 17. april 2009 #1 Skrevet 17. april 2009 Mannen er livredd for å brenne lillemor i munnen om det er for varmt, derfor lager han emfamilen litt for kald slik at den blir seig og klumpete. Da får hun ikke i seg noe som helst, og jeg får inntrykk av at han vil vi skal slutte med den nattesøvnreddende morsmelkserstatningen av den grunn. Jeg prøver å forlare at den skal kjennes varm ut, ikke helt på kroppstemperatur men han sier at det viktigste er at hun ikke brenner seg (noe hun aldri har gjort). Har noen av dere prøvd med større smokker? Nå har hun avnet, dr.brown og mam flasker. Avent sin 1m+, dr.brown sin 3m+ (yeah right, den er mindre flow enn avnet sin 1m+), og den som fulgte med mam. Folk rundt meg er livredde for at melken skal komme for fort som det er (selv om hun suger som en glaning og bruker en time på å drikke opp), føler at de ikke stoler på mine avgjørelser og er derfro redd for reaksjonen om vi kjøper enda større. Hun er foresten 2mnd. Noen som har fått emfamil på blå resept foresten? Vi har ikke fått påvist reflux, men er ganske sikker på at hun har en mild form. De dagene vi nå har hatt med emfamil har vært myyyyye bedre, ikke har hun fått vondt i magen heller. Den koster likevel 100 kroner for en bitteliten boks som det nok vil gå mer enn én av i uken.
Frøken Freken Skrevet 21. april 2009 #2 Skrevet 21. april 2009 Ikke bry deg om hva andre måtte mene, du merker fort om det blir for mye søl og luft med en større smokk. Jenta mi var veldig kresen på temperaturen de første månedene - hvis ikke mmeen var god og varm nekta hun å spise. Hvis du smaker på mme-en selv vil du få en ide om hvordan den kjennes for barnet. Hun vil vel også begynne å gråte om hun brenner seg? Det er også viktig at tempen ikke er for lav pga bakteriefloraen i mmeen. Jeg er ikke kjent med emfamil og kan ikke hjelpe deg med det! www.flaskeposten.org er en god side for flaskeforeldre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå