Gå til innhold

Graviditetstest - tror ikke det er en strek, men ser hvor den skulle gått - negativ eller positiv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble selvsagt ikke så mye klokere av å ta en graviditetstest... Problemet er at når testen var ferdig, etter 2 minutter, så jeg en veldig svak, tynn strek litt til venstre for midten (Clearblue, sånn test der det skal bli kryss). Der jeg så streken, ville kanskje vært ytterkanten på et sterkt kryss. Jeg ble da veldig i tvil om jeg er gravid eller ikke. I løpet av de nærmeste minuttene forsvant denne nærmest usynlige streken, men jeg kan fortsatt hvis jeg vrir testen litt i forskjellige retninger i forhold til lyset, se antydning til en strek. Så, dere kloke testere: er jeg gravid eller ikke? Nå ser jo testen negativ ut, men når testen etter to minutter var ferdig, var jeg veldig i tvil om det var en ekstremt, nesten usynlig positiv eller negativ... Tror jeg skulle hatt mensen senest igår og har hatt ekstremt ømme pupper i en uke.

Jeg skal selvsagt ta en ny test om noen dager, men har liksom ikke råd til å slenge rundt meg med hundrekroners tester mange ganger om dagen heller, vil derfor gjerne ha noen erfaringer herfra...

Fortsetter under...

Skrevet

Hei!

Hvor mange dager etter eller før mens er du,da?

Det er viktig å vente noen dager uansett,trur jeg. Jeg har vært i samme situasjon, streken har vær syltynn, nesten usynlig , forsvunnet etter ti min. og som testene sier, skal en ikke lese testene etter så lang tid.

Det er det første resultatet som teller, og en strek er en strek!

Hadde det sånn nå med min test, den var svært tynn og nesten usynlig i dagene før mens. På selve dagen da jeg skulle blødd var den litt tydeligere, og ettter fire dager til veldig tydelig. Så det lønner seg å vente!

Jeg trur nok du er gravid, veldig tidlig!

Lykke til!

Spennende om du deler resultatet med oss da!

Stå på!

Er det førstemann forresten??

Skrevet

Jeg glemte selvsagt å skrive ned når jeg hadde mensen sist, så har prøvd å regne meg tilbake til når det skulle vært, og hvis jeg har klart å regne riktig, så skulle jeg hatt mensen i går hvis syklusen er 28 dager. Jeg har heller ikke helt regelmessig mens, syklusen varierer stort sett mellom 22 og 32 dager, men oftest 28 dager mellom, så det kan hende at jeg tester for tidlig hvis dette er en lang syklus.

Nei, da, det blir ikke første, men tredje, hvis jeg er gravid nå. Med de to barna jeg har har jeg hatt svak, men likevel tydelig nok strek til at jeg forstod at jeg var gravid den dagen jeg ventet mensen.

Var din strek på midten eller litt på siden, som min? Skjønte du at du var gravid når du så den, eller var du veldig i tvil om det var en strek eller ikke? Min strek ble svakere før det hadde gått 10 min, men når jeg nistirrer på testen, kan jeg fortsatt, så vidt se en strek, men vet ikke om man alltid kan se noe der?

Jeg føler meg egentlig ganske sikker på at jeg er gravid, for jeg har skikkelig ømme, vonde, store pupper og har hatt det en uke nå. Har også i to dager kjent rare lukter som ingen andre kjenner, og følt meg litt uggen. På den annen side så bruker jeg minipiller (dette er i så fall ikke planlagt, skjønner du, men går jo bra likevel, da. Har jo egentlig lyst på en til, men hadde tenkt å vente litt...), så er jo ikke så sannsynlig at jeg er gravid heller. Har hatt murring i mage og korsrygg siden igår, uten å ha sett snurten av noen mens, og jeg pleier stort sett å få mensen et par timer etter at jeg kjenner første murring... Så føler meg gravid, men kan jo hende det bare er innbildning....

Skrevet

Jeg testet negativt en dag etter at jeg skulle hatt mensen, og var da sikker på at jeg ikke var gravid. Den feilen skal jeg ihvertfall ikke gjøre igjen! Noen dager senere testet jeg helt klart positiv. Så jeg ville ikke stolt på resultatet så tidlig uansett, og det høres jo veldig ut som om du er gravid...

Skrevet

Oi, dette var som å lese om meg selv!!!!!

Dagen jeg ventet mens tok jeg en vanlig CB og jeg syntes da jeg kunne se en slags strek der og da jeg skulle vise den til sambo 2 timer senere, var streken borte. Men hvis jeg holdt den opp mot lyset, kunne jeg skimte der streken skulle ha gått.... Var sååååå skuffet vet du.

Neste dag tok jeg en CB digital på morgenurin og den var jammen positiv etter 1 min:)

Jeg tror du er gravid! Anbefaler digital test fra cb, da den er mer ømfintlig på hcg tidlig i svangerskapet samt at du slipper å tyde streker:)

Masse lykke til!

Skrevet

Min strek har nå (etter rundt en time) kommet tilbake igjen. Vet at dette ikke betyr noe, men på tidligere negative tester så har det aldri blitt strek senere heller. Jeg tror vel mest at jeg er gravid jeg også. Hvis jeg ikke hadde brukt minipiller, ville jeg vært sikker, i og med at jeg har en del symptomer, spesielt puppene er virkelig rare. Har måttet bruke sportsbh en uke nå, fordi de gjør så vondt når jeg går (har bare c-cup, så det er ikke fordi de er enorme) og det er også vondt å ligge på magen. Har også følt meg litt uggen, og har reagert litt på lukter som ingen andre kjenner, og nå denne mensmurringen uten mens. Husker også forrige samleie - for å bli litt personlig - at jeg syntes at skjeden kjente så hoven og gravidaktig ut... Skjønner jo at mye taler for at jeg er gravid, men det har sjelden passet dårligere, så vet ikke helt om jeg klarer å være glad, selv om jeg ønsker meg en til, men hadde tenkt å vente noen år, til det passer bedre... - Og så er det det med at jeg ikke vet om jeg skal være glad eller skrekkslagen, fordi jeg ikke vet om det er noe å være glad eller skrekkslagen for... Er så forvirra nå...

Annonse

Skrevet

oi..akkurat som om det var jeg som skulle skrevet.. Testet i går også, og fikk slikt resultat. Skulle hatt mensen 15. Men vet jeg hadde sen eggløsning, så derfor må jeg nok vente til etter helgen med å teste igjen. Utrolig spennende da...lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...