Gå til innhold

ÅÅHHH!!! Varm mat en gang i uka, også serverer de fiskepinner og potetmos fra First Price!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

barnehagen?

de har oftest litt vankelig for å ha tid til å lage noe skikkelig så du kan regne med mye slik mat, den ene dagen i uken de har varm mat. deter ganske så vanlig. men de barnehagene som har ansatt egen kjøkkenhjelp har oftere mer skikkelig varm mat men de kan servere slike måltider de også.

det er nå hvertfall min erfaring.

men du kan jo ta det opp med dem, det kan hende det kan endres.

Skrevet

æsj. smaker jo ikke noe.

Bhg jenta mi går i, har varm mat HVER DAG og maten er hjemmelaget fra et cateringfirma. Er så supert :)

Skrevet

Kan jo hende de sliter litt økonomisk da vet du! I barnehagen til lillegutt serveres det varmmat 3 dager i uken og da gir jeg blaffen i hva de serverer, så lenge det ikke er direkte helseskadelig selvsagt! Vi lager alltid egen middag hjemme uansett, så om han spiser brødskiver eller middag i bhg, spiller egentlig ingen rolle, men er glad han får varmmat der også.

De serverer vel neppe fiskepinner og potetmos hver uke, eller?

Skrevet

skjønner deg godt, jeg. Der jeg jobbet før ble det oftest servert tomatsuppe eller fiskepinner på varmmat dagene... Vi hadde ikke tid til å stå på kjøkkenet, heller ikke budsjett til "ordentlig" mat. Det gikk mye tid til forberedelser og oppvask...

I barnehagen til jenta mi betaler vi ekstra for mat, og de har en egen kokk/assistent som er ansatt 40 % på kjøkken og 60% på avdeling (eller noe). Hun lager iallefall sunn mat av gode råvarer 3 ganger i uka. Føler oss veldig heldige der, men det koster....

Skrevet

Hvor mye betaler dere ekstra for varm mat i deres barnehage da, nedtråkka kaviartuber?

Skrevet

lurer på om det er 3-400 kr i måneden, er litt usikker.... vet at det økte litt nå i høst iallefall

Skrevet

Trudde litt av visten med varm mat en gang i uka var at ungene var med å lagde maten jeg?! Kutte opp grønnsaker, måle og styre på. Det er jo mange sunne måltider som koster mindre enn fiskepinner og potetmos vil jeg tro!

Skrevet

First price er nå en ting, er det en kommunal barnehage har de ofte et stramt budsjett å forholde seg til.

Da vi laget potetmos, lot jeg barna være med å skrelle poteter. Vi endte opp med å bruke ostehøvler og det vi kom over, slik at så mange som mulig skulle få være med. Fiskepinner er som regel en slager, og kan brukes i mange varianter. Vi grillet dem på bålet i pølsebrød, og det var faktisk godt.

Ta det opp med personalet.

Skrevet

At barnehagen har dårlig råd/stramt budsjett kan ikke ha noe å si - for vi foreldre betaler jo matpenger på 250 kr, og da bør jeg kunne forvente bedre mat enn potetmos og fiskepinner syns jeg. Da skal det ikke ha noe å si hva slags økonomisk stand barnehagen er i!

Og fiskepinner er ikke ordentlig mat i mine øyne - inneholde jo minimalt med fisk. Kari Jaquessen sammenlikner det med "junk-food"

Greit innimellom, men jeg syns det har blitt litt ofte...

Skal nok ta det opp ja, men det er veldig nyttig å høre andres tanker og erfaringer rundt det og:) Takk takk

Skrevet

Det hadde jeg ikke sett blidt på, men tror det er veldig vanlig.

Jeg støtter deg fullt i din oppgitthet med grunnlag i at barn og halv(hel-fabrikata bør ha så lite med hverandre å gjøre som mulig. Hjemmelaget potetmos og stekt fisk er noe av det billigste og enkleste man kan lage fra bunnen av.

Blir dette en vane fra barnehagen, hadde jeg (pent og forsiktig) tatt det opp med dem

Skrevet

Fiskepinner er ikke ordenlig mat i mine øyne heller.. Snuppa får ett varmt måltid i uka.. noen ganger flere...

Der er de større barna med å lager maten. Det kommerei dame og lager hjemmelaga mat hver gang... Koselig.

Rart det skal gå ut over maten til barna hvis de sliter økonomisk. Det er jo de samma matpengene som går inn..

Skrevet

jeg jobbet en gang i barnehage med kjøkkenhjelp som lagde varmmat to ganger i uka. Vet dere hva hun lagde? Posesuppe! Så kjøkkenassistent betyr ikke alltid hjemmelaget mat, det ville jeg i allefall ha sjekket opp. Mitt inntrykk er at hjemmelaget mat får man bare hvis barnehagen har sunn mat/ernæring som "satsningsområde".

Skrevet

Hvis dette er mer enn et engangstilfelle ville jeg og tatt det opp med barnehagen. Fiskepinner og sånn potetmos er jo ikke ordentlig mat i det hele tatt! Synes egentlig potetstappa er enda værre en fiskepinnene... Det er jo bare pulver og vann. Æsj :-(

Skrevet

spiller vel ingen rolle? tror ikke ungene tar skade av det. Varm mat en gang i uka her også, bryr meg fint lite om hva det er gitt!

Skrevet

Om det har skjedd kun noen få ganger og at de får annen varm mat ellers hadde jeg ikke brydd meg.

I barnehagen til datteren min lager de maten sammen med personalet. Da kutter de opp grønnsaker etc og lager hjemmelagede supper, lapskaus etc.

Skrevet

Som enkelte av dere syter og klager...Dere har sikkert klaga hvis de ikke hadde fått varmmat også.Tenk om mange barn er glad i fiksepinner og potetstappe da?? Vær glad for tilbudet dere har!

Skrevet

I vår barnehage er det også varmmat en gang i uka, og da presterer de ofte å lage vafler eller sveler, det irriterer meg grusomt. I mitt liv er dette søtsaker, og langt fra sunn middagsmat! Så jeg er kjempeglad de gangene det er fiskepinner her, det er tross alt fisk i dem.

Skrevet

I vår barnehage er det også varmmat en gang i uka, og det varierer veldig. De kan ha taco, innbakte pølser, fiskepinner, omelett, spaghetti, skinke og pasta, vafler, varme rundstykker... Altså enkel mat. Skjønner godt at de ikke har tid eller råd til å lage store middager, siden vi ikke betaler ekstra for varmmat, og de ikke har egen kokke. Vi har jo uansett middag til vanlig tid når hun har kommet hjem.

En ting jeg er VELDIG glad for, er at de kan å kose seg i barnehagen som mine går i/har gått i. Der får barna velge mellom gele m vaniljesaus, is, sjokoladekake eller vafler når de har bursdag. De kan også finne på å kose seg med en is, eller gå ut for å grille pølser utenom bursdager og varm-mat også. Unga stortrives og er superfornøyde, og jeg tror de får et sunt syn på mat, og at ikke alt skal være supersunt hele tiden, det er lov å kose seg også.

Jenta mi var jo så storfornøyd før påske, påskeharen hadde kommet med påskegodteri til barnehagen. De hadde også vært på "ole" (jorde) og der hadde de fått kvikk lunsj ;)

Skrevet

I barnehagen til jentene mine har de gått fra å servere "ketchup-mat" til ordentlig, sunne måltider etter at vi foreldre klaget.

Annen ting, fiskepinner fra First Price egner seg knapt som "revåte". Kjøpte det en gang fordi jentene og jeg var hjemme alene, jeg synes fiskepinner er godt, men vi spiser det aldri pga min samboer ikke liker det. Skulle liksom være økonomisk. Blæh! det er de værste fiskepinnene jeg har smakt i mitt liv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...