Gå til innhold

tøybleier er ekkelt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kaster bæsjen i do, og jeg bruker vanlige bleier...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flott at du støtter opp om tøybleier. Allikevel vil jeg bare informere om at kylietruser ikke er det samme som tøybleier, men de er supre til barn i overgangsfasen, dvs. som nærmer seg tørre og bleiefrie.

Spedbarn og bleiebarn har behov for mer enn hva kylietrusene kan gi. :)

Skrevet

Ja kylie trusene er kjempe bra for barn fra 2år eller store 1,5åringer de suger en full blære 2dl.

Fint med Kylie flergangskladden også - for de som er opptatt av miljø og lave kostnader.

Det er flott at vi bare blir flere og flere som reduserer søppel og tenker igjenom hva vi forbruker,samt at verden har gått videre å utviklet bedre produkter for barn istedenfor bleier/tøybleier slik som kylie trusene er et eksempel på.Go Kylie..

Skrevet

Om de er bedre enn tøybleier blir vel subjektivt?

• 4 uker senere...
Skrevet

Kan ikke skjønne hva som er så ekkelt i tøybleier, det er jo uansett for dumt at barnehageansatte skal brekke seg når de skal skifte bleie på et barn med tøybleie. Det vil jeg si er en form for mobbing.

Min sønn bruker tøybleie, og dem må han gjøre når han begynner i barnehagen. Skal fortelle deg at det kommer til å bli oppvask i barnehagen vis de oppfører som småe unger. Min sønn må bruke tøybleier pågrunn av at han ikke tåler pappirbleier. At foreldre velger å bruke tøybleier på barna sine bør barnehagen respektere

• 2 måneder senere...
Skrevet

Det er ikke alle barnehager som tillater tøybleier i barnehagen.

Hos oss har vi som regel at vi kun tar i mot papirbleier.

Dette pga hygieniske og praktiske årsaker.

Dersom det kommer et barn med allergi mot papirbleier, vil vi ha attest fra lege på dette.

Det har jeg enda ikke mottatt til tross for at to foreldre har påstått at deres barn er allergisk mot papirbleier.

Når vi har sagt at de må komme med legeattest, så kom det aldri, bare en pakke med papirbleier og noe tegn til allergi pga det har jeg aldri sett...

Skrevet

Litt nysgjerrig på kvifor de oppfattar det som meir hygienisk å putte bæsjebleier i eit søppelspann enn å kaste bæsjen i do og ha bleia i ein tett bleiepose? Har de eigentleg prøvd det før de nektar foreldre å velje kva bleier barna skal ha?

Tøybleier er på veg inn, og eg synes det verkar bakstreversk for ein barnehage å ikkje innrette seg deretter.

Skrevet

Dette var spm til 11.32.

Når det gjeld hi gidd eg ikkje svare. Det innlegget talar for seg sjølv om seriøsiteten.

Skrevet

Jeg trodde barnehager var pliktet til å følge det foreldrene vil om valg av bleier... Barnehagen legger seg ikke oppi hva slags jakker og støvler ungene har (men kan gi tips om det er dårlige klær som blir kalde/våte)... Dette høres bare litt for dumt ut og er tydeligvis tuftet på ukunnskap om tøybleier.

Når det blir vår tur å ha barnet i barnehage er det ikke snakk om annet enn at tøybleier skal brukes. Som sagt, det er mange myter og mye ukunnskap ute og går når det gjelder tøybleier... Tipser der som kan lite om dette å lese på bleieboden.no, Kenguruloftet, tettinntil.no, tøybleier.no

Skrevet

Ang bhg og tøybleier så tillater de fleste bhg det, nettopp fordi det er mulig å gjøre det like hygenisk som med engangs, og det er ikke mer jobb, så da spiller det ikke noen rolle. Noen få bhg vet ikke så mye om tøybleier, og velger nekte, mens andre (f eks der min datter gikk) synes tøybleier var mer hygenisk og holdt mer tett og ville at flere skulle bruke det.

Tror det kommer ann på hvor mye kunnskap man har eg;)

• 4 uker senere...
Skrevet

for en fordmsfull barnehage!!

de fleste tøybleier kan vaskes på 90 grader(innimelom), så dersom det er bakterier man er redd for så forsvinner disse.

og hva annet? urin er sterilt, og bæsj er ikke mer eller mindre hygienisk i vanlige bleier? den barnehagen hadde ikke jeg latt mine barn gå i.

har faktisk aldri hørt en slik logikk før, vi har erfaring med 3 ulike barnehager, og alle har vært positive, når de skjønte hvor enkelt det er. ike mer arbeid enn vanilge bleier for bhg, det er foreldrene som vasker og bretter dem. denne barnehagen må ha misforstått hva moderne tøybleier er!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...