Gå til innhold

tøybleier er ekkelt

Anbefalte innlegg

Skrevet

det er så sinnsykt ekkelt, æsj! vi har en gutt i barnehagen som kommer i tøybleier og alle brekker seg når de skal skifte på han. ÆSJ, stakkars unge, er alltid igjen til sist... fysj, jeg får frysninger langt inni kroppen!

hallo- vi lever i 2009!!!!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjelpe meg for et innlegg. Hva er det slags folk som jobber i den barnehagen da som brekker seg av å skifte bleier.,

Personlig skjønner jeg ikke hvorfor det er eklere å skifte tøybleier enn vanlige bleier men det er nå jeg.

Stakkars unge??? tøybleier er faktisk mye bedre for ungen selv om engangsbleiene i dag er ganske ok de også. Helsestasjonlegen jeg bruker anbefaler ofte tøybleier spesielt dersom det er tendenser til sårhet.

Synes i grunn mer synd på deg enn ungen.

Skrevet

Dette innlegget har vert oppe her før, eller et lignende. Ikke ta det seriøst, noen er bare ute etter å provosere og aner ikke hva en tøybleie egentlig er.

Skrevet

å joda, jeg aner.. guttungen ser ut som han har større rompe enn meg når han kommer om mårran.. æsj

Skrevet

Så utrolig usaklig!

Tydelig at du ikke lever i 2009 ihvertfall, tror du henger igjen på 1980-tallet!

Skrevet

EHH, nei!

JEG lever i 2009 og er glad det finnes normale folk som bruker bleier som pampers og libero! det er usameklig med tøybleier..

Sende med driten til guttungen hjem???

Skrevet

HAHAHAHAHA, og der avslørte du at du nok ikke har skiftet en eneste bæsjebleie i tøy!

I motsetning til engangsbleier, der man pakker bæsjen inn i et ekstra lag plast og oppbevarer det (gjerne en stund inne i huset også) til noen snille menn kommer og henter det og legger det på et nytt sted til oppbevaring for fremtidens arkeologer, så blir bæsjen kastet i do når barnet bruker tøybleier.

Mye mer hygienisk!

Du må gjerne bruke pampers og libero, men vennligst sett deg inn i fakta før du uttaler deg om tøybleier.

Skrevet

Og? Skal jeg fortelle deg noe helt utrolig? Jeg bruker tøybleier på babyen min, OG jeg jobber på småbarnsavdeling. Jeg har hatt barn tidligere som brukte tøy, og husker jeg var veldig skeptisk til den løsningen en av dem brukte. Rumpa var like stor som min, og barnet vagget mer enn det gikk. Eklere enn å bytte pampers eller libero syntes jeg uansett ikke at det var. På de få årene siden den gang, har det skjedd myyyyye på tøybleiefornten. Moderne tøybleier er knallkule, og for de fleste store barn blir det ikke girs og søl om en bruker rispapir. Om mitt barn blir en slik som spraylakerer hele bleien hver gang det bæsjer, så vil jeg nok kjøpe engangs til barnehagebruk for persoanlets skyld. (og kanskje for at assistenter som grenser til tilbakestående ikke skal synes hun er ekkel og behandle henne deretter).

Jeg sender ofte bæsjen til barna hjem jeg, og da bruker de papirbleier. De lekker sånn oppover ryggen at klærne blir full i bæsj. Det er mye eklere enn å tippe et rispapir i do og lekke en bleie med et par bæsjeflekker inni i en pose. Jeg går likevel ikke hjem og poster på nettforum for å fortelle folk hvor ekkelt det er, jeg aksepterer at det er en del av jobben min og er moden nok til å ikke holde det i mot barnet. Om du ikke klarer det synes jeg du burde finne deg en ny jobb. Det tror jeg hadde gjort barna i barnehagen din godt.

Om det virkelig fungerer dårlig, så ville jeg spurt forsiktig om foreldrene kunne tenke seg å kjøpe inn lommebleier eller alt i ett (og rispapir om de ikke bruker det) til barnehagebruk. Foreldre bruker ofte up and go hjemme, og det er ikke sikkert at de ser ulempene med det i barnehagen. Det samme blir det med bleier som trenger et sperrelag utenpå, da må en ha av alle klærne og stående bleieskift kan bli grisete. Jeg kommer til å be alle foreldre som bruker tøy om dette når de begynner. Barnehagen kan ikke alene bestemme hvilke bleier foreldre skal bruke på barna sine, men vi kan sette enkelte krav hvor vi møtes på halvveien. Foreldrene bør respektere det barnehagen sier, men likevel ha vetorett.

• 2 uker senere...
Skrevet

Er jo bare å konstantere at HI er en uvitende idiot som er opptatt av å rakke ned på andre enn å faktisk vite hva hun prater om...

ekkelt?! det er sånne mennesker som deg det!!!!

• 3 uker senere...
Skrevet

Det e myyye myyyyyye mere ekkelt med voksen bæsj! Og me tørke oss jo i rævva uten å bli furtne! "andres bæsj, dine egne ungers bæsj" o.s.v. So? Ekkel bæsj e ekkel bæsj...tøybleie eller engangs..! X-barnehagetante sjøl, har ingen erfaring med tøybleier, men.nei...ungene kan jo ikkje for det. Og tøybleier e MYE bedre for kropp og miljø! Seie segsjøl!

Hadde du villa ungene dine sko ha ei barnehage tante som degsjøl?!?!?!?!?!?!?! (IKKJE EG!!!)

Makan......

Tøybleier eller engangs...samma f det vel..bæsj e bæsj!! På småbarnsavdelingen e halve jobben å vaske bæsj alikevel?!?! :D

Syns bleieskiftetid e kjempekoselig!! Det e då alle nussane og kosane komme...for ikkje å snakke om verdens mest fantastiske samtaler :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Å nok en gang blir folk dømt nordenom og hjem om de mener noe annet enn resten av folket her inne.Det er ganske utrolig.

Dette skal jo være et forum for folk meg egne meninger skal det ikke???Jeg bare lurer...eller er det bare for folk med samme menininger???

La nå bare folk få ha den meningen om at de syns tøybleier er ekkelt da.Er jo ikke noe anderledes enn andre meninger her inne.

Kjære vene at dere gidder....gi F i å kommenter et sånt innlegg da om det er så forferdelig at denne trådstarteren syns det.

La folk ha sine egne meninger uansett om det er rett for dere eller ikke.

Javel,så syns hun tøybleier er ekkelt...la nå bare denne personen få mene det da,selv om meningen ikke er den samme som deres eller er det bare riktige tråder for dere som skal inn i dette forumet her for det har dere bestemt???

Kjære vene....:-)Er det rart noen blir smårar av ting her inne.

Så til deg Anonym...men hva du vil og skriv hva du vil..bare ikke uttal deg med hva du virkelig mener.Gjør som du vil....bare husk meningen din må stemme med resten her inne...hihi.

Ha en strålende tid alle sammen.....kos dere med deres da og ikke la dere irritere for mye eller hisse dere opp for mye over hva folk mener..det er nå bare et forum.

Skrevet

Det har vel heller noe med hvordan budskapet blir formidlet enn hva budskapet er. Folk må gjerne synes tøybleier er ekkelt for min del, men hun her vet jo tydeligvis ikke hva hun snakker om. Det merker man fort!

Så om hun hadde skrevet det på en saklig måte, så ville hun nok fått helt andre svar.

Skrevet

Joda...helt sikkert....men jeg syns bare folk liksom må skrive ting på en spesiell måte for at det skal bli mottatt så godt,og det bare virker som at har man en annen mening en flertallet....så blir det sååå styrete.Syns bare folk kan få uttale seg som de vil jeg så får folk bare takle at noen ikke har samme mening.

Kan jo hende hun har opplevd litt andre ting enn dere andre har som gjør at hun syns det er ekkelt.

Dessuten syns jeg heller budskapet er viktigere enn hvordan ting blir skrevet for poenget er jo å si hva man mener,ikke hvordan man skriver det.Har bare sett dette flere steder her.

Man får såå kritikk for å ha en annen mening enn flertallet.Å det er ikke bestandig flerallet skriver så veldig saklig heller syns jeg.

Skrevet

Ang. bleier, så er flertallet papirbrukere, så der faller argumentet ditt på sin egen urimelighet. Det har faktisk noe å si hvordan HI presenterer saken. Det bærer preg av en ganske så usaklig og infantil tilnærming til temaet, og da må en nesten forvente at folk reagerer.

HI må gjerne synes at tøybleier er ekkelt, fordi hun opplever at det lukter, men å æsje og okke seg, ymte frempå at ungen er ekkel og i det hele tatt, er fryktelig unødvendig og umodent.

Skrevet

Mulig ungen hadde vært mer delikat om bleien hadde vært mer ok og den ikke hadde hatt møkk oppover hele ryggen,syns hun skal ha for å tørre å si hva mange andre mener også jeg,men ikke tørr å si.

Skal aldri si at jeg ikke kommer til å brekke meg eller ikke kommer til å si uff og æsj, om jeg tørker møkk oppover hele ryggen på ungen min eller om møkka lukter ille...for det gjør jeg helt sikkert,og det er jeg ikke redd for å si heller.Kommer det til å gjøre meg til en dårlig mor det da som aldri burde fått unger??

Jeg bare lurer???

Siden hun aldri burde jobbet i barnehage...som noen av dere sier.

Jaja.....da så.Alle må få mene akkurat det de vil bare de ikke skriver det om det ikke er det samme som resten av forumet sitt.

Flertallet ruler så da er vel det rett da....:-).

Takk for meg og kos dere, dere som er så perfekte på det at dere ikke kommer til å foretrekke en mine av noe slag.Å som skriver og sier ting på en korrekt og saklig måte.

Ha en strålende sommer med deres søte små og deres kommende av de som skal ha senere.

Skrevet

Snakk om å bli fornærma? HI må gjerne synes at den bleia var ekkel. Det er ofte bleieskift ikke lukter blomster eller ser særlig lekkert ut, men å så komme med at tøybleier som sådan er ekkelt fordi akkurat den bleia ble overfylt så til de grader, vitner ikke om innsikt.

Det betyr ikke at de andre som svarer henne, mener de er perfekte eller at det såkalte flertallet har rett. Ei heller betyr det at tøybleiebrukere ikke fortrekker en mine og alltid er saklige og korrekte.

Fremdeles bør det kunne gå an å synes at noe er ekkelt uten å gjøre det på den måten HI gjør. HI stempler jo alle som bruker tøybleier på grunnlag av at hun har opplevd et bleieskift av den uheldige sorten. Det er ganske urimelig og vitner om at vedkommende gjerne ikke vet så mye om tøybleier.

Det er fint at du vil forsvare henne. Allikevel hadde hele tråden blitt annerledes om HI hadde utøvd litt folkeskikk og ikke bare bust ut på den måten h*n gjorde.

Man må ikke si nøyaktig hva man tenker hele tiden, nemlig. Man kan ordlegge seg på en slik måte at man fremstår som litt mer gjennomtenkt og reflektert.

Tenk om alle som ikke liker innvandrere bare skulle bust ut med "jævla svarting" hver gang de så en ikke-vestlig innvandrer. Det er mange som tenker det, men som ikke sier noe, for tenk hvor mye bråk det hadde blitt? Er de tøffe som tør å si meningen sin åpenlyst?

Skrevet

Ohhh my god....jaja....sier jeg bare.

Jeg blir ikke fornermet av noe slag....det syns jeg egentlig ikke du vet noe om når du bare sitter her og skriver og ikke ser meg.

Å jeg forsvarer ikke vedkommende.....jeg er enig i at uttalemåten ikke har så mye å si bare man får sagt meningen sin.Jeg syns heller ikke hun rakker ned på alle fordi hun syns 1 gutt i barnehagen var ekkel og det er ikke sikkert hun har skiftet bleie på bare 1 med tøybleie..det vet dere ingenting om.....syns heller ikke det er såå farlig å si meningen sin egentlig....kanskje folk ikke bør være så hårsåre.

Jeg syns mange innlegg her ikke er saklige jeg men det gidder jeg ikke bry meg om....folk sier det de mener og hvordan de sier det får da bare være,jeg er bare drittlei av at folk ikke kan få si meningen sin her uten at den er pakket inn på alle mulige måter for at det skal bli riktig for folk.

Dette er et forum...med meninger usaklige som saklige...les mellom linjene og bare se hva trådstarter sier ikke døm ut ifra hvordan hun sier ting.For det er jo myyye mer saklig å fortelle folk at de er idioter som sier som de sier....og at det er den personen som er ekkel som kan få seg til å si noe sånt.Mye mer saklig.....ja....den personen fikk ingen kjeft tilbake...men den personen var jo enig med dere andre så da er det greit.Den var heller ikke så veldig pakket inn må jeg si.

Syns ikke hun ikke har folkeskikk jeg....hun sier hva hun mener og det støtter jeg,istedenfor å liksom si hva man mener og ikke tørre å si det ordentlig.

Er det snakk om uskakligheter,så syns jeg kanskje ikke at man skal sammenligne tøybleier og det å være rasist og rope "Svarting" etter folk for det går mer på mennesker og er et skjeldsord,det gjør jo ikke akkurat tøybleier.Finn et annet eksempel på det så skal jeg vurdere det.

Syns faktisk ikke tøybleier og å rope skjeldsord etter noen blir helt det samme,det blir ikke krig og drap av å si at tøybleier er ekkelt.Men det kan det jo kanskje bli av at noen roper "Svarting" etter noen.Tror kanskje man bør tenke litt anderledes der gitt.

Sorry,dette er bare for dumt alt sammen....rare greier det her...noen syns at det er ekkelt....bare hev dere over det,men når folk blir urettferdig behandlet som jeg syns mange blir i dette her forumet her bare fordi dem sier meningen sin...

Kos dere masse og håper dere får en fin tid med deres søte små....:-)

Skrevet

Det var det det var en fortsettelse på her...når jeg syns folk blir urettferdig behandlet så sier jeg ifra...det var igrunnen bare det.

Hadde jeg ikke syntes det skulle jeg holdt kjeft jeg.

Men snakk om angripelser...så er det vel egentlig ikke vanskelig å se hvem som blir angrepet her...den som sier ting på en litt annen måte enn det folk forventer....det er da det blir Krig,tenk om folk kunne tålt litt mer av at ikke alle er like da...

Skrevet

Icis:

Jeg lurer på hvorfor du mener det er greit å skrive at tøybleier og et barn som bruker det er ekkelt, mens det ikke er greit å svare tilbake på samme måte når en er uenig?

Jeg VET at tøybleier ikke er uhygenisk, så hva denne damen mener om det gir jeg faen i. Jeg synes likevel synd i den lille gutten som må forholde seg til en voksen som synes han er ekkel.

Skrevet

Det er på mange måter det samme som å rope "svarting" etter noen, nettopp fordi en hel gruppe umiddelbart stemples. I dette tilfelle alle tøybleiebarna. Uansett om motivet bak den første stemplingen er rasistisk og ikke bare en annen hvilken som helst meningsytring.

Hvorfor skal man tolke HIs uttalelser som noe annet enn hva de er. De er hvertfall ikke modne, snarere tvert i mot.

Skrevet

Jaja....så sier vi det da.

Har ikke sagt at jeg ikke syns det er greit å svare tilbake med det samme...helt greit,og det bør folk tåle om man er med i et forum,men det jeg syns ikke er greit er å si at denne personen er idiot og alt det der...og at man sier at den som skriver her ikke trenger å være usaklig i uttalelser når man er det selv.

Det er like usaklig og kalle folk for idiot og at det er de som er ekkel som sier sånt.

Da syns jeg man liksom stanger hodet litt i veggen da og snakker litt imot seg selv,var bare det...:-)

Vi er ikke enige..det kan vi være enige om..I REALLY DON`T CARE ANYMORE.Dette syns jeg bare er for dumt, så får dere mene hva dere vil og hisse dere opp etter hva dere vil og være hårsåre om ting.

Skjønner at hormoner løper løpsk...:-)

Syns det var bleiene som ble stemplet jeg,ikke folk,og gutten var uheldig som ble dratt inn i diskusjonen...var jo bleien hun syns var ekkel...ikke folka.Men samma det.

Vi legger bare alt i samme potten vi,og sammeligner det meste under ett så går det fint.Syns ikke sammenlignelsen mellom "svarting" og en typer bleie er det samme....I rest my case.

Dette syns jeg begynner å bli komisk og humrer litt for meg selv,kos dere med diskusjoner og vær enig dere som vil.

Dere får få rett som vanlig og jeg skjønner virkelig at folk går inn som anonyme....:-)

Skrevet

Å snakk om det,så kommer jeg nok også til å synes at mitt eget barn også er ekkelt om han/hun får møkk langt oppover ryggen uansett hva slags bleie jeg kommer til å bruke.

Da stempler jeg meg selv og mitt eget barn.

Ha en flott tid alle sammen.

Skrevet

Det som er ekkelt er vanlige bleier.

De blir liggende i naturen å forurense i 200 år før de går i oppløsning.

Men en slik miljøgris som deg- skjønner vel ikke det.

Jeg støtter fult opp om tøy bleier og anbefaler Kylie som du kjøper på Apoteket,vaskes på 85Cog ser ut som en vanelig truse.

Skrevet

Hahahahahahahhahahahaha.............du fatter ikke poenget mitt....så bare glem det egentlig.

Hahahahahahahaha....et kjempemye bedre svar enn alle de andre.Kan ikke fatte at noen kan kalle noen noe som helst uten å kjenne de..dette vet du ingenting om.

Det startet bare med at ei syns det var ekkelt og har utviklet seg til å kalle folk for idioter...ekkel selv og miljøgris....hvor får dere det fra???

Poenget her er glemt når man begynner å kalle folk ting sånn.

Støtt opp om tøybleier du...har ikke nektet deg det...og har ikke sagt jeg ikke kommer til å prøve det selv,men at folk kan syns det er ekkelt er jo lov og hvordan de skriver det er det heller ingen regler for...

Jeg reagerte bare på at det ble full krig bare fordi ei syns det var ekkelt...Bleier generellt er ekkelt...kan også være....

Det var bare haggelet som kom som var min greie i det hele...og at det var snakk om usakligheter som kom fra trådstarter,når det kom masse usakligheter fra andre her også..

Jeg respekterer hennes syn,javel hun syns det og dere syns det dere syns.Mening er mening om den er slik eller sånn.

DET ER DET SOM ER MITT POENG!!!!

Bare les litt mellom linjene så forstår duKANSKJE hva jeg mener...:-)

Hahahahahahahahaha....jaja,dere får holde på.

• 3 uker senere...
Skrevet

Det kan godt hende at bleiene til denne gutten lukter, det kommer an på hvordan de blir vasket og tørket osv. Vi bruker tøybleier, og som regel lukter de helt greit. Men det kan også hende de lukter en del om de har ligget litt for lenge i vaskemaskinen, eller det har gått for mange dager mellom hver bleievask. Eller om de tørker for sakte. Det er fullt mulig å få tilnærmet luktfrie bleier, men det er nok ikke alle som får det til eller legger like mye vekt på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...