Gjest ~Xmas08~ Skrevet 16. april 2009 #1 Skrevet 16. april 2009 Jenta mi henger i puppen hele ettermiddagen hver dag, og har gjort det siden hun var født. Hun vil ikke ta smokk og bruker nok meg litt som smokk... Jeg har prøvd alt av smokker, men ikke tale om at hun vil ta noen av de. Her er det kun pupp som duger! Jeg ammer kun, så hun hadde nok roet seg litt om jeg ga tillegg, men jeg vil helst bare amme! Men siden hun er så ekstrem på puppen, så lurer jeg på om hun kanskje ikke får nok? Jeg vet jo det skal være slik at de aller fleste skal ha nok melk. Er noen babyer bare så veldig "puppete" av seg? Dette ble litt langt ser jeg..hehe:) Det jeg lurer på er vel egentlig om det er noen andre som også har det sånn..
Gjest yrild Skrevet 17. april 2009 #2 Skrevet 17. april 2009 Hei :-) Jeg gjør meg akkurat de samme tankene som deg :-) Lillemann (4mnd) vil ikke ha smokk og elsker pupp :-) Av en eller annen grunn har han den siste uken vært mindre sulten på dagen, men... mer sulten på natta :-( Han har spist ofte helt fra fødselen av. Han legger på seg perfekt, utvikler seg bra og vokser finfint i lengden (sa jeg tror ikke han trenger tillegg). Han er ikke noe glad i å sove på dagen heller... Jeg tror at han får nok mat og at han "er" sånn, men det betyr jo ikke at man ikke kan forsøke å endre på det... Nå som han har blitt nattmatmenneske må jeg nok snart ta tak i det, søvn bare 2 timer i strekk er alt for dårlig søvn i lengden!! Han spiser heller ikke oppvarmet morsmelk, så vi kommer nok til å prøve morsmelk erstatning en dag, selv om jeg overhodet ikke vil det... Oj dette ble langt og selvopptatt :-) Du er ihvertfall ikke alene :-)
ticalinda Skrevet 17. april 2009 #3 Skrevet 17. april 2009 Noen babyer har et stort sugebehov. Jenta mi er bare 5 uker, men hun kunne nok tilbrakt all våken stund på puppen, om hun fikk lov.... Jeg ble dessverre så sår at jeg nå har begynt å ta henne av puppen etter en time ved hver amming. Dette har ført til hjerteskjærende skriking, som jeg prøver å lindre med smokk. Dessverre er hun ikke glad i smokken, antageligvis fordi hun ikke har vært vant til den fra starten av. Jeg har valgt å sette en stopper for sugingen fordi det ble vondt, men en annen fordel er jo at jeg får litt tid til meg selv, og andre gjøremål. Før var jeg jo helt låst fast.... Jeg er temmelig sikker på at etter en time på puppen så er det ikke mer å hente der, men vil jo selvfølgelig følge vekten fremover.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå