Gå til innhold

Rar telling på ukene??

Anbefalte innlegg

jeg var på min første UL på tirsdag.. Jeg hadde før jeg kom dit termin 13 september. Etter det så fikk jeg 18 september. Og jordmora sa da at jeg var 17+6. Så altså i dag så er jeg 18+1 i dag=)

Men så leser jeg her litt sånn fra andre at ei som har ca samme termin som meg, to dager før bare, er 20 uker på vei..???

Jeg blir bare veldig forvirra. Jeg har prøvd å følge med så godt jeg kunne på ukene før jeg var på UL, men de fleste får flytta terminen sin litt,,,

Men er det enkelte som teller litt rart her da eller er det jeg som er helt.. ja =p hehe.. bare nysgjerrig.. Dette er min første så kan ikke si jeg har mye peiling akkurat, men stoler på jordmor på sykehuset.. Og man teller liksom til f.eks 18+6 også er det uke 17???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139970550-rar-telling-p%C3%A5-ukene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sant! Noen teller fra de hadde første mensdag,mens andre teller ut ifra det legen sier. Selvom flere har termin 3.September er det ikke sikkert de hadde første dag i siste mens 21.november;) som jeg hadde..Skjønner? Selvom jeg ble flyttet på ul. Regner jeg fortsatt mine uker fra mensdagen,så jeg er altså 21 uker idag,regner jeg slik ulèn mener er jeg 20+2... Pluss at her inne vises det en uker annerledes enn det egentlig er,på noen hvertfall... Så blir litt mye surr,men har vel ikke så mye å si?;)

Vi er alle forskjellige,og slik jordmor sa til meg idag,mange sammenligner for mye i forhold til andres svangerskap.det er deg selv du må tenke på;)

Ja tusen takk =)

Ja de som lyver på seg ukene.. Det er jo ingen vits..

Hehe! Men jeg syns det var fint å få svar på det for jeg har liksom aldri klart dette med syklus og alt sånn helt.. skjønner ikke alt. mulig jeg er dum men det får gå... Har i hvertfall fått terminen min så da kommer den vel rundt da =P

Men takk for svar! Ble litt klokere ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...