Gå til innhold

Hei! Dere som ble satt i gang før termin?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har blitt satt igang to ganger pga at jeg fødte veldig raskt første barnet (jeg bor i utlandet og det er nok ikke samme praksis i Norge), for å ha det litt mer under kontroll, og begge ganger har værr kjempebra, raskt og greit. Skal settes i gang denne gangen også og gruer meg ikke.

Hei

Har blitt satt i gang på Riskhospitalet. Dette var i 2005 og jeg må inrømme jeg håper på vanlig fødsel denne gangen. Har fått 1 stikkpill kl 10 lørdag morgne deretter andre kl 16 og riene startet på fullt rundt kl 21 og har vært opp i toppen hele tiden. Barna kom søndag kl 17 og dette var ikke en drømme fødsel. Laaaaang ventetid og masse rier på det høyeste.

Lykketii.

Hei:)

Jeg ble satt igang 3 uker før termin i 2008. Det ble i gangsatt pga svangerskapsforgiftning.Det gikk eldig fint:)Jeg fikk en modningpille kl 10 på morgenen. Jeg og min samboer vi gikk rundt i byen som lå i nærheten og jeg hadde noen små knipe tak innimellom. Når vi kom tilbake på sykehuset ved 14 tiden hadde jeg allerede 5 cm åpning, uten å nesten ikke ha merket det:) De tok vannet mitt ca kl 19 og lillegutt var ute litt før halv ti på kvelden. Fra seks cm åpning til full åpning og fødsel tok det 20 min. Det var veldig smertefullt men gikk veldig fort og greit. Ikke noe å grue seg for. Den modningspillen du får er det samme stoffet som din egen kropp produserer for å lage åpning, så på en måte blir det en vanlig prosess, med bare litt hjelp.

Lykke til:)

Jeg er gravis igejn med termin rundt jan 10 og vil mest sannsynlig bli satt igang nå også pga samme problem. Har man hatt det en gang er det stor sansynlighet for at det samme oppstår neste gang. Skulle det skje gruer jeg meg ikke til å bli satt igang hvertfall:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...