Anonym bruker Skrevet 16. april 2009 #1 Skrevet 16. april 2009 Har veldig mange symptomer (90 prosent ca), MEN sover godt om natta, forutenom tvangsmessige tanker noen gang i mnd, er "likanes" sosialt og de som ikke kjenner meg altfor godt ville tenkt "DU?????". Alle grunnene for er for mange til å nevne, men har slitt med "noe" hele livet og blir snart gal. Er også deppressiv og angstfull. Er det noen trekk eller egenskaper eller annet som med sikkerhet kan påvise at man IKKE har en adhd diagnose?
Anonym bruker Skrevet 16. april 2009 #2 Skrevet 16. april 2009 Eneste er å testes for ADHD. Da finner du ut om det er det eller ikke. Jeg er i prosessen med å bli testet selv. Har egentlig aldri selv tenkt at jeg kan ha ADHD/ADD, men etter at personen på BUP som testet barnet mitt spurte meg, så har det satt igang noen tanker om meg selv.... Jeg har utrolig mange rare strategier for å slippe unna ting, slik at jeg samtidig ikke virker lat eller dum, og slipper å begynne på nye ting. Klarer ikke jobbe lenge på en plass. Det lengste jeg har holdt ut i en jobb, er 5 måneder..... Og jeg får store problemer når det blir mange områder som krever oppmerksomhet. Da klarer jeg ikke noen. Har problemer med å starte på oppgaver som krever teoretisk tankevirksomhet/planlegging; som å betale regningene på nettbank.... Jeg også har perioder hvor jeg sover godt og sovner fort, men de siste månedene har jeg slitt med tankespinn når jeg legger meg. Dette kommer jevnt og trutt og har gjort det så lenge jeg kan huske. Farlig å si det, men et par øl hjelper, vet jeg. Drikker det ikke hverdager, men i helger blir det lett, for å slippe unna tanker. Ja, der er flere områder.... En ting du kan vurdere litt selv, er din evne til å lese deg til og da lære kjedelig, teoretisk stoff. Klarer du det uten problemer, så trenger det ikke være ADHD. Dette er bare en ide jeg selv har, og som jeg ser er umulig for mtt barn å klare. Vet ikke helt om det er gjengs for alle med ADHD.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2009 #3 Skrevet 17. april 2009 legen min LO da jeg sa jeg ville utredes for adhd.. hehe.. han kjenner meg godt, å kunne for alt i verden ikke skjønne at jeg kunne ha adhd. men han tok meg seriøst da, å sendte henvisning til psykolog.. nå 2 mnd etter har jeg begynt på ritalin.. så JA du kan ha adhd uten at andre merker det! grunnen til at jeg først søkte om utredning nå (33 år) er at jeg er totalt utslitt utslitt av å "ta meg sammen".. har helt siden veldig ung aler skjønt at jeg var annerledes enn andre, å har hele tiden prøvd å gitt inntykk av at jeg er slik som andre.. å DET tærer på en hyper kropp å sinn!!
Anonym bruker Skrevet 17. april 2009 #4 Skrevet 17. april 2009 Ja dæven det kan jeg forstå!!! Har gått rundt i stadig rollespill så lenge jeg kan huske. Og det med teoretisk stoff- det er definitivt et problem.. Men jeg har tenkt at jeg bare er ... ja hva da egentlig.. Dum antakeligvis! Lurer på om jeg er i ferd med å oppdage hva som ligger til grunn for at mitt 26 år gamle liv har vært så forbanna slitsomt! Jeg begynner også å innse at jeg faktisk er "flinkere" enn andre på diverse ting, rett og slett fordi jeg gjennom livet har måttet prøvd så mye hardere enn andre. Fy søren så takknemlig jeg er for svarene deres! Hvordan er det å starte med ritalin? God helg til dere
Anonym bruker Skrevet 17. april 2009 #5 Skrevet 17. april 2009 Ja dæven det kan jeg forstå!!! Har gått rundt i stadig rollespill så lenge jeg kan huske. Og det med teoretisk stoff- det er definitivt et problem.. Men jeg har tenkt at jeg bare er ... ja hva da egentlig.. Dum antakeligvis! Lurer på om jeg er i ferd med å oppdage hva som ligger til grunn for at mitt 26 år gamle liv har vært så forbanna slitsomt! Jeg begynner også å innse at jeg faktisk er "flinkere" enn andre på diverse ting, rett og slett fordi jeg gjennom livet har måttet prøvd så mye hardere enn andre. Fy søren så takknemlig jeg er for svarene deres! Hvordan er det å starte med ritalin? God helg til dere Forresten: Ba legen min om utredning for snart fem mnd siden tror jeg (huske ikke ordentlig)- enda ikke fått innkallelse... Glemmer hver dag å ringe å purre på... Hvorfor kan ikke legen bare gjøre jobben sin, spesiellt for sånne som meg som ikke klarer organisere eller huske selv;)
Anonym bruker Skrevet 17. april 2009 #6 Skrevet 17. april 2009 hei, oppstarten med ritalin har vært ganske tøft. bivirkninger!! men at jeg har nytte av de, JUPP!! (anonym med legen som LO her:) purr på legen din du!! jeg tok for første gang kontakt med lege da jeg var 26 år.. men hørte ingenting.. å adhd er ikke noe jeg ABSOLUTT vil ha på meg så jeg tok ikke kontakt med legen igjen.. ikke før i år (33) men en annen lege nå da! en som kjenner meg godt. men jeg forklarte legen at nå er det alvor! å spesifiserte akkurat hvorfor jeg trenkte hjelp NÅ! tok 3 mnd så var jeg ferdig utredet å på oppstart på medisiner. men du MÅ pushe på altså, ellers skjer det ingenting..
Kufiolilla Skrevet 18. april 2009 #8 Skrevet 18. april 2009 Få testet hjernefunksjonene hos nevropsykolog! )
Anonym bruker Skrevet 23. april 2009 #9 Skrevet 23. april 2009 Hvilke bivirkninger har ritalin, siden du sier du har merket det? Hilsen potensiell ADHD mamma som også begynner å fatte mistanker på seg selv....
Anonym bruker Skrevet 24. april 2009 #10 Skrevet 24. april 2009 voldsomme hjertebank å skjelvinger! men det ga seg etter 1 mnd.. så nå fungerer de kjempe bra! men viktig å "holde ut" når bivirkningene er som værst (ikke sikkert DU får de samme bivirkningene som jeg gjorde da) jeg har bestandig slitt med søvnen, men etter jeg begynte med ritalin sover jeg nå godt om natta:))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå