Håp25 Skrevet 16. april 2009 #1 Skrevet 16. april 2009 Hei. Lurer på om noen her inne vet hvor mye det koster å gjennomføre IVF hos Hausken. Ser at de informerer på hjemmesiden om at det koster 44.000,- for en pakke på tre forsøk. Er dette inkludludert medisiner også, eller kommer dette utenom? Noen som vet hvor mye det er i tilfelle?
Sarah70-har 2 gull Skrevet 16. april 2009 #2 Skrevet 16. april 2009 Medisiner kommer i tillegg. Hvor mye du trenger avhenger av mange ting. Jeg sprayer i ca 3 uker, stikker i ca 10 dager med 225 gonal-F. Dette tror jeg er standardmedisineringen ved offentlige forsøk, iallefall fikk jeg dette på mine forsøk på Ullevål. Denne medisinpakka koster ca. 15000,- for ett forsøk.
Håp25 Skrevet 16. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 16. april 2009 Oki, så hvis du trenger 3 forsøk, kan dette komme opp i 44.000,- pluss 45.000,- i medisiner? Eller misforstår jeg?
b77h Skrevet 16. april 2009 #4 Skrevet 16. april 2009 nei, du misforstår ikke - det er svindyrt! Vi er selv hos Hausken og har kjøpt en 3-pakke. Det er en dyr "hobby" dette her, men har man muligheten til det økonomisk så kan jeg på det varmeste anbefale Hausken. Du blir mottatt av en fantastisk gjeng og fulgt veldig godt opp. Jeg prøver å fortrenge hva det koster....
pash Skrevet 18. april 2009 #5 Skrevet 18. april 2009 Hei, Hvis du ikke allerede har fått bidrag for hormonpreparater ved infertilitetsbehandling ved offentlig sykehus, vil du få dekket utgiftene til hormonbehandling i inntil tre forsøk hos Hausken (minus egenandelen tilsammen som er 10.000). Der er egenandel på kr. 10.000 for medisiner for alle, enten en bruker offentlig eller private stjenester for infertilitetsbehandling. Men har en fått dekket medisiner for tre forsøk på offentlig sykehus først, må en etter det betale selv hvis en i tillegg velger å gå til privat behandling. Lykke til!
b77h Skrevet 18. april 2009 #6 Skrevet 18. april 2009 hallo! stemmer virkelig dette? det er det ingen som har fortalt meg om på hausken.... vi skal i gang m 2 forsøk der, og har kjøpt en 3-pakke. har ikke vært på offentlig sykehus. Er du helt sikker på at jeg skulle fått dekket medisiner til 3 forsøk m kun en egenandel på 10000,-? det er i tilfelle gledelige nyheter for oss.... har du gjort dette selv? jeg trodde egenandelen var på 15000,- per forsøk.
ragna79 Skrevet 18. april 2009 #7 Skrevet 18. april 2009 Heisann! Er selv i gang med mitt 1.forsøk hos klinikk hausken. Spraystart allerede om 2 dager..HJELP!! Så blir det ned til Haugesund i uke 21 satser vi på. Er kjempe fornøyd med klinikken og angrer ikkje på vi valgte der. Men er ganske sikker på att egenandelen er på 15000 kr. på 3 forsøk, er ihvertfall det jeg har hørt. Så om det ikke går 1. gangen får du dekt medisinene til det eventuelt går innen 3 forsøk, men må legge ut for det selv først. så får en igjen i etter kant. Derfor viktig å samle på alle kviteringer. Det er sånn jeg har forstått det ihvertfall, men kanskje jeg tar feil:) lykke til ihvertfall!!
pash Skrevet 18. april 2009 #8 Skrevet 18. april 2009 Ja, dere har rett, det er 15.000 (se lenke til informasjon fra NAV, litt langt nede), men det gledelige er at som Ragna også skriver så gjelder egenandelen for alle de eventuelt tre forsøkene til sammen, ikke for hvert forsøk (det står også om det i informasjonen fra NAV). http://www.nav.no/rettskildene/Rundskriv/147838.cms Jeg må huske feil eller så har egenandelen kanskje økt siden vårt forsøk i september 2008? I informasjonsmappen vi fikk fra Klinikk Hausken lå det i en erklæring signert Jon Hausken; "Erklæring om bidrag for hormonpreparater ved infertilitetsbehandling", der han erklærer at behandling er igangsatt og at behandlingen oppfyller vilkårene i bioteknologiloven. Denne erklæringen skulle vi sende inn sammen med kvitteringer for hormoner vi hadde kjøpt ifm. behandlingen. Ring og hør med klinikken hvis du ikke har fått en slik erklæring. Vi kjøpte "bare" ett forsøk og var heldige og jeg ble gravid, og våre utlegg til hormoner var omtrent 10.000, så vi sendte ikke inn noe krav om refusjon.
b77h Skrevet 19. april 2009 #9 Skrevet 19. april 2009 hei dere - og tusen takk for info om dette med egenandel! der kunne jeg lett blitt unødig 30 000,- fattigere, gulp... er vel jeg som ikke har fulgt helt med i timen. og min mann er også litt fjern ;-) og jeg betaler alt, så han grubler nok ikke så mye på de tingene. Da skal jeg rydde gjennom ivf papirene mine el ringe hausken. takk, takk :-) og takk for linken!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå