Anonym bruker Skrevet 16. april 2009 #1 Skrevet 16. april 2009 Noen som har erfaring med disse tøybleiene? Lurer på å gå over til tøybleier og klarer ikke bestemme meg for hvilke:)
Anonym bruker Skrevet 16. april 2009 #2 Skrevet 16. april 2009 Hei, jeg har prøvd begge og kan dele min erfaring! :-) Fordelen med bitti d'lish er at de er små så det blir ikke så trandt i klærne, og at de suger bra (holder +/- 4 timer med minibooster for mange). Har man snap-in versjonen kan man kjøpe ekstra innlegg og bare skifte innleggene et par ganger før trekket må vaskes og man trenger ikke like mange bleier (=litt billigere). Jeg synes denne var litt "hard", stoffet er kompakt så bleiene blir ikke så myke. Alt i ett versjonen er mykere (microfiber innsydd innlegg) så jeg likte de bedre. Men det jeg synes er dumt med bitti er at de er veldig små i str, babyen her vokste fort ut av medium (ble for stramme i lårene og vid i livet med mer utknepping selv om hun bare var 8-9kg(de skal vel holde til ca 12kg tror jeg). Og så synes jeg de tapte seg fort i utseende etter kort tids bruk (nuppete og litt knitrete i pul-trekket). Så jeg har igjen fått mest sansen for bumgenius, både de formsydde, AIO (den nye som har lomme for ekstra innlegg) og onesize lommebleia. De har en passform som virker som passer for de fleste barn/babyer, ser ut til å holde seg bra i utseende og så er de jo omtrent like enkle som engangsbleier. Jeg har ikke spesielt sansen for onesize-bleier da jeg synes de blir litt knotete med knapping og innlegg, så jeg liker best AIO bleiene i størrelser. Fint med lommen som man kan legge inn et ekstra innlegg i f.eks bambus, for de holder ikke så lenge i seg selv synes jeg. Så jeg personlig vil anbefale deg bumgenius aio (ihvertfall om du kan starte rett på medium eller large), jeg synes den er super! Ellers kan det jo være lurt å kjøpe en av hver og prøve litt hva du synes fungerer best for dere, og kjøpe flere etterhvert. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 19. april 2009 #3 Skrevet 19. april 2009 Tusen takk for svar:) Tror d blir BumGenuis på oss:)
Anonym bruker Skrevet 20. april 2009 #4 Skrevet 20. april 2009 Jeg ville valgt bitti AiO av de to. De er små, men det kommer an på barnet. Min 2 mnd gamle baby sin bitti i M smetter rett på kusinen på to år. Hun bruker 4-5 i libero og pampers, litt mindre enn de fleste andre. Jeg liker BG, men synes de er veldig brede mellom beina, andre nettere bleier er Pea Pods, Fuzzy Buns (kanskje ikke så liten, men smalere mellom beina) og Muksut. Jeg har prøvd en del forskjellinge bleier, og de jeg vil ha flere av er bitti AiO (SiO er litt hard og sitter ikke like godt på min baby pga alle de løse innleggene), pea pods, muksut og drybees (sistnevnete fordi de holder henne veldig tørr og fin). Den nevnte toåringen vagget når hun fikk på seg en BG V3 (kun disse vi har prøvd). Jeg liker BGéne våre, men synes som sagt de er veldig brede mellom beina. Peapods kommer med bambusinnlegg og liten wetbag, så de er et billig alternativet. Innlegget kan kanskje virke litt hardt, men bleien er myk og god (og nett)
Anonym bruker Skrevet 20. april 2009 #5 Skrevet 20. april 2009 En alternativ løsning for HI kan være å kjøpe BG AIO med lomme i str. small som hun kan ha den første tiden, før hun selger de og kjøper BG V3, eller AIO one size.
Erisa* Skrevet 21. april 2009 #6 Skrevet 21. april 2009 Hos oss lekker Bitti D'lish snap-in-one litt, men de er nette, søte og sitter pent. Men BumGenious all in one (ikke onesize) er helt supre, de lekker først når de er helt fulle - og det skjer jo bare hvis vi helt glemmer oss en dag (au da, der ble jeg avslørt, er visst ikke helt perfekt..) Om natta syns jeg ikke noen av disse er gode nok. Da bruker vi BumGenious bamboo med et ekstra bambusinnlegg, og hjemmestrikka ullbukser utenpå. Har aldri hatt lekkasje da. Men uten ekstra innlegg kan det bli litt fuktig.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2009 #7 Skrevet 21. april 2009 Alternativ nattbleie er DryBees nighttime fleecepocket. De har fått mye skryt. Mange stapper de med ett microfiberinnlegg og ett i bambus, så holder det godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå