Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har et veldig kjedelig dilemma her,men vet ikke helt hva jeg kan gjøre..

I oktober 2007 fikk jeg min første fulltidsjobb, jobbet der til første uka i januar 2008 før ryggen min sa takk for seg og jeg ble sykemeldt,og måtte slutte i jobben pga skaden, ble da sykemeldt helt til 28 desember 2008.

Søkte dagpenger fra nav,og har fått dagpenger, men jeg har jo gått fra og ha ca 16000 utbetalt i mnd til knappe 5500 i mnd... er dette normalt? såg på papira at di hadde tatt 2007 som mitt år der jeg hadde tjent "mest" men i 2008 hadde jeg jo nesten 300000... i forhold til 2007 som jeg hadde knappe 100000..

hvorfor regnet dem ikke 2008? og hvorfor når jeg sporte dem om jeg kunne få ny omregning på det så sa dem at det ikke var vits,for det var sånn reglene var. og siden jeg hadde søkt dagpenger et par dager før nyttår så gjaldt år 2007 og ikke 2008. Noen som vet hvordan jeg kan sende klagevedtak? eller hva jeg har rett på ? det jeg har i mnd nå dekker jo ikke engang halvparten av regningene...

Og er det ikke lov og be om ny omregning? PLIS noen snille her som vet!

Sorry alle skrivefeil...(har en smule dysleksi)

Fortsetter under...

Reglene for beregningen av dagpengene er helt klare.

Man får enten beregning etter kalenderåret før eller de tre siste.

Dvs at dersom du søker om dagpenger i 2008 er det 2007 som legges til grunn, selv om man søker helt på slutten av 2008.

Så selv om det føles urettferdig har NAV helt rett her. Og siden reglene er så klare har det ingen hensikt å beregne grunnlaget på nytt. Du vil ikke kunne få med grunnlaget for 2008.

I vedtaket du får fra NAV står det hvordan du går frem når du skal klage. Pass på at du holder deg innenfor klagefristen.

Men desverre så tviler jeg på at du kommer noen vei med klagen. Som nevnt har de beregnet grunnlaget ditt etter gjeldende lovverk og kan ikke gjøre om dette selv om du kommer uheldig ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...