Anonym bruker Skrevet 16. april 2009 #1 Skrevet 16. april 2009 Jeg har en baby på tre uker. Lurer på om dere har noen tips til og få henne til og sove på natta? Hun sover nemlig mye på ettermiddagen,og da klarer jeg aldri og sove,så jeg er nå våken store deler av døgnet:( Som oftest blir hun rolig og søvnig når hun har fått flaska,men på natta virker det som om hun er lys våken! Takker for svar!
Anonym bruker Skrevet 17. april 2009 #3 Skrevet 17. april 2009 Vi har gitt vesla måltider til faste tider og synes dette fungerer best. Når de får mme trenger man vanligvis ikke å vekke dem om natta for å spise, så vi lar henne sove så lenge hun vil og gir frokost mellom kl. 6 og 7 hver dag (men hun er 5 mnd). Det kommer an på hvor gammel babyen er, men vi gir siste måltidet klokka 19- 19.30 hver kveld. Når hun var mindre fikk hun siste måltidet i 22 - 23 tiden. Vi har med dette fått en svært harmonisk og fornøyd baby. Vi merket at hun hadde mindre magevondt også når det var mer struktur på måltidene.
Hepa85 Skrevet 17. april 2009 #4 Skrevet 17. april 2009 Du bør prøve å se om du får snudd døgnet hennes, det virker som om hennes natt er på ettermiddagen... siden det er da hun sover lengst... Hørte et tips om at man kan vekke babyen annenhver time hvis de sover, og forsøke å underholde de i en halvtime før de evt kan sove litt igjen.. men at de blir vekt etter to timers søvn. Da vil hun muligens bli trøttere til natta. Her snudde det litt når hun ble sånn ca 2 mnd, så det er bare å holde ut! Syns det er veldig deilig nå med bare en mating (stort sett) mellom kl 2400 og 0600.. Selv om jeg selvfølgelig gleder meg til å kunne sove den tiden i strekk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå