Gå til innhold

4. mai skjer det :)

Anbefalte innlegg

Da blir mitt andre barn plukket ut av mammas mage, pga seteleie. Ho har festa seg såppas godt nedi bekkenet at det ikke er mulig å snu ho. Så da ble det bestil keisersnitt....

Nå er jeg spent på om ho har tenkt til å bli der inne fram til det. Har masse nedpress og kynner, så får bare ta en dag a gangen.

Men super fornøyd med at de ikke kunne snu ho :)

- pga div. risikoer.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139968753-4-mai-skjer-det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg super gleder meg :)

Skal bli så godt å bli ferdig nå.. Veldig kjekt å ha en dato og forholde seg til... men kan jo skje når som helst før det.. :)

Ul terminen min er 14. mai. Forrige barnet mitt kom 16 dager før ul-termin, dermed er jeg forberedt nå - tilfelle det skulle skje noe. :)

du har termin ca 14 dager før meg du da:) har termin 1 juni (men mens termin er 30 mai)

de to første mine har kommet tre dager før termin. Sykehuset på voss tar visst planlagte ks en uke før termn, men jeg skal høre om å få et eventuellt ks 2 uker før, er tredjegangsfødende, og kommer (mest sannsynlig) til å føde fort om fødselen begynner. så kommer definitivt til å "krangle" meg frem til et tidligere snitt enn en uke før.

(jeg har allerede satt meg ut en dato:P)

hva mente du med at du var glad de ikke fikk til å snu henne, pga komplikasjoner (?var det det du skrev?)

jeg tror ikke jeg vil prøve på noe vending.

diverse risikoer skrev du ja, hva mente du med det?

kan du fortelle?

gruer du deg til snittet, eller? kan du ikke fortelle ALT da:P

(stort informasjonsbehov jeg ja... :P)

når ble det snkk om at babyen lå i sete- som et problem/komplikasjon (hvor langt var du på vei?) og var det uaktuellt å føde i sete? barnet stort-lite bekken? eller?

og hvor skal du føde?

Annonse

Heisann...

Joda, min første fødsel starta med at vannet gikk på natta. Jeg hadde fått beskjed om at hodet lå ned, så jeg dro inn på sykehuset. (Fredrikstad sykehus). Ble målt og de kjente på magen,men de sjekket ikke åpningen siden vannet hadde gått. Så jeg ble lagt på et rom hvor jeg skulle vente på rier. Jeg hadde små rier, men de var ikke spesielt vonde. I tre- fire tiden på ettermiddagen ble jeg sendt hjem. Jeg fikk beskjed om å komme tilbake kl 07:00 dagen etter så skulle de sette igang fødselen. Jeg bodde da 45 min unna sykehuset.

Utover kvelden hjemme ble riene sterkere og sterkere- så vi dro inn. Var inne i ti-elleve tiden tror jeg. Fikk et stort rom med dobbeltseng, så vi kunne prøve å sove litt. Jeg gikk rundt og fikk ikke sove. Satt i dusjen leeeeeeeeenge og kjente at det begynte å ta seg opp. Men de mente jeg burde sove litt, for å slappe av før fødselen. (Hadde da vært våken i snart 24 timer). Så de ga meg sovemedesin- og jeg sov kanskje i max en time. Så spurte jeg om jeg kunne være så snill å få noe form for smertestillende- for det begynte å ta seg skikkelig opp.

Klokka var da halv to, og det var første gangen de sjekket meg innvendig. Jordmora gikk bare rett ut og kom inn igjen med en ny jordmor. Jeg skjønte ingen ting. Så snakka de lavt sammen. Ja, det er en balle vi kjenner. Jeg måtte bare le. Javel tenkte jeg, en balle. Det skal vel egentlig ikke være en balle der?? :) Og da hadde jeg 5-6 cm åpning.

Så først da oppdaget de at han lå feil vei. Og da ble det fortgang i sakene. Husker det kom inn en lege med ul. + en haug med andre pleiere. Jeg fikk da velge om jeg ville føde eller om jeg ville ha keisersnitt. Og da ble valget veldig enkelt :) heheh

De stressa litt rundt de som var på jobb da :) heheh

Så da var det bare fort ned på en annen seng, ble stukket i begge hender, barbert og det var fult a mennensker som forta seg.

Jeg husker ikke at jeg ble trilla til operasjon. Alt gikk så fort. Så var det spinalbedøvelse og så var ungen ute. :)

Vannet gikk sånn rundt kvart på tre hjemme på natta, og han var ute 02:55.

Nå håper jeg på en mer behagelig opplevelse på operasjon.

Jeg vet jo hva jeg går til, men i litt andre former.

Nå skal vi inn 07:00 på morgenen. Og jeg håper jeg er litt mer opplagt denne gangen.

Så vi får bare vente å se om bebisen inni der har tenkt til å vente til da..

Førstemann kom 16 dager før ul-termin. Så jeg er litt spent på det denne gangen. Blir nå 10 dager før ul- termin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...