Gå til innhold

Forskjell på OTH og TFK

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I tillegg kan tfk legges helt ned i ryggen og d er regulerbar fotstøtte.

Tfk virker veldig stor (jeg som er 160 kunne ikke hatt den, ville sett helt rart ut og jeg følte meg ekstra liten bak den!) Den er tyngre enn oth!

Men blir mindre sammenlagt,

Oth er flat og litt lang sammenlagt, den er nettere og lettere. Den nyeste mod til Oth/MB kan legges nesten helt ned (ikke mye om å gjøre)

D er ihvertfall d jeg kommer på;o)

Har och har OTH och TFK Joggster Twist och kan gärna redogöra för både nack och fördelar med båda. TFK vagnen sålde jag till slut och bytte till OTH

TFK

Fördelar:

- stor och romslig och barnet sover och sitter väldigt gott.

- extra litet solskydd att fälla ned samt integrerat myggnett (som dessvärre har stora glipor och inte håller helt tätt).

- barnet kan i sovställning ligga med raka ben vilket är bra.

- blir ganska liten när man fäller sammen den även fast själva ihopfällningsprocessen är slitsam och ett himla styr.

Nackdelar:

- Alla dessa glidlås och bara 3 olika liggställningar-

- Handlekurven är omöjlig att komma åt när du bruker sittdelen. Du må i vissa fall lyfta ur barnet för att komma åt den

- 100 olika finesser som bara irriterar

- kanske var det mitt exemplar men tyckte den var svår att navigera och framhjulet hängde inte alltid med upp på fortau etc.

- kändes gigantisk när man var ute och gick med liggdelen helt nedfälld och sufletten var uppe och i tillägg med regntrekk føltes det som att kjøre på en buss :)

OTH - bytte från TFK till OTH

Fordeler

- bra størrelse och barnet sover och sitter väldigt gott i den

- otroligt lätt att köra, smidig!

- enkel att slå sammen

- bra størrelse på hjulen

- fin att se på

- valfria ligg och sittlägen pga remmarna i ryggen

Nackdelar

- även fast den blir väldigt flat och är enkel att slå sammen kan en del tycka att det stör att den inte går att vika ihop på mitten.

- en del klagar på att barnet ej ligger helt rakt i sovestilling men jag har inte upplevt detta som ett problem

- ryggen kan vara för kort för väldigt långa barn som rundar 2 års ålder, detsamma gäller fotstödet.

Hoppas det kan hjälpa :)

Forskjellen er hovesaklig at TFK er større og dermed også litt tyngre, men tar liten plass sammenlagt. Barnet har utrolig god plass i TFK, både i lengde og ikke minst bredde (synes mange større barn ser litt forvokste ut i OTH). Jeg vil si det slik at OTH er best for den som triller, men TFK er suveren for barnet. Minuset på begge er at de er stive som bagvogn og har ingen gynge funkjson. Men etter 18 måneders alder er TFK suveren!

Men vær obs på at TFK passer best for litt høye personer:-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...