Anonym1982/2009 Skrevet 16. april 2009 #1 Del Skrevet 16. april 2009 Hadde vært kjekt om vi var flere, har ikke sett noen fra Ålesund her, enda... Jeg har ingen barn fra før så dette blir veldig spennende.De kommer en gang i mnd-skifte september/oktober. Skriv noen linjer om det er flere da Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139966991-noen-fra-%C3%A5lesund-som-skal-ha-tvillinger-p%C3%A5-sensommerentidlig-h%C3%B8st/
Millamor og lille nurket Skrevet 16. april 2009 #2 Del Skrevet 16. april 2009 Hei du!! Jeg har termin i midten av oktober så da er vi ganske like:-) Jeg bur et lite stykke fra Ålesund men går på alle mine kontroller på Åse så kommer til å være ofte der oppe!! Jeg har 3 barn fra før så har jo gjort dette noen ganger før men må si det er noe helt spesielt med å bære på tvillinger!! Litt sånn skrekk blandet fryd:-) Mange tanker og sånn men mest så gleder jeg meg noe sinnsykt og synest det er helt fantastisk at lille jeg skal bære frem to små liv til..... samtidig:-) Hvordan har formen vært med deg da?? Jeg har vært i kjempe fin form, kun litt kvalm visst det har gått for lenge mellom to måltid og så er jeg litt ekstra sliten og trøtt!!! Har du fått noen mage ennå da?? Jeg har fått STOR mage allerede og lagt på meg flere kilo (mindre morsomt det da) men satser på at det stagnerer litt fremover nå! Klem fra Millamor Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139966991-noen-fra-%C3%A5lesund-som-skal-ha-tvillinger-p%C3%A5-sensommerentidlig-h%C3%B8st/#findComment-139968760
Anonym1982/2009 Skrevet 16. april 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 16. april 2009 Hei - så morsomt, da er vi flere i området Jeg synes jeg har sluppet greit unna kvalmen, men har vært mye sliten og trøtt, sovet veldig mye, og blir fort sliten av de minste ting. Så jeg har vært en del sykmeldt, 50% og litt 100%. Tipper det blir full sykmelding fra ca uke 20 (i hvert fall om jeg fortsetter å være så sliten). Men, jeg synes det er greit jeg, så lenge jeg ikke henger over doskåla, det må være det verste. Eneste gangene jeg kjenner kvalme er om jeg sluntrer med måltidene som du nevner Jeg har fått litt mage men alle synes den er så liten til å være tvilling, men er jo bare i 15 uke, så jeg synes det er stort nok, er liten selv så håper det fortsetter slik Men jeg har lagt på meg et par kilo ja, buksene ble fort for stramme!! Hvordan oppdaget du tvillinger? Jeg tok en privat UL i uke 9 fordi jeg hadde sånn mageverk og var litt bekymret. Hadde ikke før kommet opp i stolen før han pekte på begge to - GJETT om det var sjokk da, gla jeg hadde med samboer for fikk ikke så mye ut av resten av ULen, hehe... Men har begynt å gå seg til nå, men man trenger litt tid å venne seg til det. Jeg aner jo ikke hva jeg går til siden jeg ikke har barn fra før, sikkert på godt og vondt mtp at det kommer to Har så vidt begynt å tenke innkjøp, jeg har jo ingenting fra før av. Har du sett på vogner (jeg er sikkert litt tidlig ute men KLARER ikke la vær å se på...). Jeg har sett på Emmaljunga hele veien, men lurer nå på TFK, er så greit med brems på + mange skryter av den. Mye å tenke på ja Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139966991-noen-fra-%C3%A5lesund-som-skal-ha-tvillinger-p%C3%A5-sensommerentidlig-h%C3%B8st/#findComment-139968862
Millamor og lille nurket Skrevet 16. april 2009 #4 Del Skrevet 16. april 2009 Hei igjen:-) Deilig at du har sluppet greit unna kvalmen!! Jeg er ikke i jobb pga en kronisk sjukdom så kan legge opp dagene litt etter dagsformen. Men har jo som jeg skrev 3 barn til og dei krever jo sitt av oppfølging på dagene hehe:-) Heldig du som ikke har fått så mye mage enda og ikke lagt på deg så mye heller:-) Jeg er ikke så super stor sjøl, 169cm og var 58kg når jeg blei gravid. Som jeg skrev så skal jeg gå på alle kontroller og følges opp på Åse og det beror på min sjukdom. Jeg var på min første kontroll hos lege der oppe når jeg var ca 10+5 dager og då tok ho en invendes ultralyd. Må bare fortelle at jeg har følt på meg at det var tvillinger hele veien og sagt det til min man, i tillegg til at jeg fikk stor mage fort. I hvertfall så gjorde legen ultralyden og vi så et nydelig lite nurke som lå der og sprella. Så jeg spurte legen - og du er sikker på at det bare er en??. Ho bevegde litt på ultralydaparate og blei helt stille og så såg ho på meg og sa - Det ER to!!! Da fikk jeg latterkrampe, lo, lo og lo (litt hysterisk, som er typisk meg når jeg blir stressa) og sa - JEG VISSTE DET!! fleire ganger og så kommer det - Åh, det er BRA vi har 7 seter :-) :-) :-) Etter det så blei det bare "rot" under resten av legetimen fordi jeg var helt på tuppa hehe!!!! Det du skriver om at man må ha litt tid å venne seg er i hvertfall sikkert, mange rare tanker ute og går!!! Men det er jo virkelig helt fantasisk :-) Ikke sant? Har alltid sagt at visst man skal få tvillinger må det være best å få det første gangen fordi da veit man ikke hva man går til hehe. Er vel fortsatt litt enig i den tanken men samtidig så har jo jeg mange kunnskaper en som ikke har barn fra før ikke har så hm vanskelig å si hva som er best ;-) Trur ikke du er så kjempe tidlig ute med å tenke på innkjøp hehe!! Begynte å tenke på det med en gang etter jeg hadde fått vite at det var to inne i magen:-) Med dei tre andre har jeg ikke begynt å tenke på det før jeg var godt over 30 veker. Men er noe spesielt med tvillinger!! Man trenger litt meir og i tillegg er det stor sjanse at man får noen veker før termin. Og så tenker jeg litt på dette med at man må ta det litt ekstra med ro og hvile masse etter hvert som man blir større og då er det lurt å ha fått ordent en del sånn at man kan ta det med ro. Jeg og har sett på Emmaljunga men føler at den virker litt tung og så. Jeg har fallt litt for Easy Walker tvillingvognen. Den er både "lett" og i tillegg så blir den ikke så stor når man slår sammen den og det synest jeg er viktig!! Håper jeg hører fra deg snart igjen! Klempåsnei så lenge:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139966991-noen-fra-%C3%A5lesund-som-skal-ha-tvillinger-p%C3%A5-sensommerentidlig-h%C3%B8st/#findComment-139970428
to bøllefrø Skrevet 19. april 2009 #5 Del Skrevet 19. april 2009 Hei Jeg venter tvillinger i oktober!! Bor i Ålesund, førstegangsfødende Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139966991-noen-fra-%C3%A5lesund-som-skal-ha-tvillinger-p%C3%A5-sensommerentidlig-h%C3%B8st/#findComment-139984873
Anonym1982/2009 Skrevet 20. april 2009 Forfatter #6 Del Skrevet 20. april 2009 Så gøy, enda flere, det er bra Ja jeg var å "testet" litt den Emmaljunga, og den var stor synes jeg, så tror ikke det blir den likevel! Kan forresten tenke meg det kan være travelt med 3 barn å ta seg av i tillegg... Jeg var på hytta i påsken med familie og et søslkenbarn på 2 år, ble litt sliten av den propellen, så lurer på hvordan det skal gå med meg, hehe... Men man forandrer seg vel mye når de først kommer, så jeg skal vel klare det jeg også, som alle andre Det var jo morsom UL du hadde vært på, med beskjed om en i utgangspunktet God intuisjon du da I dag har jeg vært på jobb igjen, litt trøtt nå, men var også litt godt å komme tilbake, dagene går kanskje litt raskere når man jobber litt, jeg var litt lei av å sitte hjemme hele tiden, det blir jo snart full sykmelding uansett tenker jeg, så det var bare godt!! Tror jeg må få meg en hobby, forslag? Hehe, må bli flink til å sysselsette meg selv, på en avslappende måte Hva med deg "to bøllefrø", har du det bra? Jobber du? Hvordan var din opplevelse når du fant ut det var to stykker i magen? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139966991-noen-fra-%C3%A5lesund-som-skal-ha-tvillinger-p%C3%A5-sensommerentidlig-h%C3%B8st/#findComment-139986822
to bøllefrø Skrevet 22. april 2009 #7 Del Skrevet 22. april 2009 hei igjen Har det bare bra, i alle fall nå når formen er bedre og jeg ikke kaster opp hele døgnet..... Ble ikke sjokket over at det er tvillinger, har drømt det mange ganger så var nesten forventet (høres sikkert utroooolig teit ut!! men var sånn Vi er bare veldig glad, forventningsfulle og veldig veldig stolte Jobber litt nå, skal ut i 100% sykemelding 01.juni (uke 20) Vet du om du har eneggede eller to eggede tvillinger i magen din?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139966991-noen-fra-%C3%A5lesund-som-skal-ha-tvillinger-p%C3%A5-sensommerentidlig-h%C3%B8st/#findComment-139997244
Millamor og lille nurket Skrevet 22. april 2009 #8 Del Skrevet 22. april 2009 Hei hopp igjen:-) Har vært på ferie i Sverige der vi har et feriehus og mine foreldre bur. Kom hjem igår så idag er jeg ganske sløv!! Kan godt forstå at du synest der e var travelt med en aktiv liten propell på to år og at du blev sliten av det:-) Men er noe helt annet med sine egne, heldigvis hehe. Men kjenner jo det at man blir litt mer sliten av dem òg og at når kvelden kommer og dei er i seng er det ekstra godt ;-) Hobbyforslag hm hehe!! Det må bli strikking og hekling det da, finnes jo så masse søte kle å lage!! Hekler sjøl og har prøvd meg på strikking men synest det er litt vanskelig, og det er så kjedelig for kunne virkelig tenke meg å strikke noen av alle sinnsykt søte babykle!! Så har du jo scrapping som er utrolig artig og faktisk ganske tidkrevende, så der kan du slå ihjel masse tid hehe. Ellers så er jo det sommeren vi har fremfor oss og da er det lov med late dager i solen, en god bok og is nam,nam. Til deg Bøllefrø leser jeg at du har opplevd akkurat det samme som meg, å ha drømt masse om tvillinger. Blei egentlig ikke sjokka jeg heller men samtidig var det en så surrealistisk ting at jeg blei det litt likevel. Var sikker på at det var to men samtidig hadde jeg sagt til meg sjøl at - Det er det IKKE!!! -Hvorfor skal det liksom være det!!! Men så hadde magefølelsen rett og det kom mange tanker hehe!! Hadde vært artig å prøvd å møtes en gang alle tre når det passet seg sånn fremover!! Kjekt å bli kjent og dele opplevelser med noen som går igjennom det samme som enn sjøl!! Har kjøpt meg Boken om Tvillinger 0-10 år!! Så nå skal jeg få litt meir informasjon, synest nemlig ikke du finner så mye om tvillinggraviditet på nette!! Hade bra så lenge begge to:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139966991-noen-fra-%C3%A5lesund-som-skal-ha-tvillinger-p%C3%A5-sensommerentidlig-h%C3%B8st/#findComment-139997623
to bøllefrø Skrevet 22. april 2009 #9 Del Skrevet 22. april 2009 Hei hei Hadde vært kjekt å møttes etterhvert ja ALLE forteller meg nå at de vet om noen som skal ha tvillinger i Ålesund området, men vet ikke hvem noen av dem er... Kanskje er det noen av dere?? ikke vet jeg;) I alle fall koselig at vi er flere i samme område! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139966991-noen-fra-%C3%A5lesund-som-skal-ha-tvillinger-p%C3%A5-sensommerentidlig-h%C3%B8st/#findComment-139998437
to bøllefrø Skrevet 22. april 2009 #10 Del Skrevet 22. april 2009 ANONYM 1982/2009 ser vi er like gammel også! spennende;) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139966991-noen-fra-%C3%A5lesund-som-skal-ha-tvillinger-p%C3%A5-sensommerentidlig-h%C3%B8st/#findComment-139998442
Anonym1982/2009 Skrevet 22. april 2009 Forfatter #11 Del Skrevet 22. april 2009 Ja det er vi gitt - arti Å du Millamor er 78 modell ser jeg, så vi er jo ganske lik i alder!! Det er bare så gøy at vi er flere, vil gjerne treffes. Jeg er på husjakt i Ålesund (bor vekke nå en liten stund da min samboer tar noe etterutdanning), men er stadig i byn, har tapt flere budrunder og er litt lei av at det er så lite utvalg av rekkehus/tomannsboliger/eneboliger..Vil gjerne ha et hus til juni ca... Men, men... Håper det plutselig ordner seg:) Jeg har også kjøpt den samme boken om tvillinger og har lest en del i den, enig i at det er lite på nett ( i forhold til vanlig graviditet). Mye på engelsk da, men det gidder jeg ikke lese så mye, tar lenger tid... Jeg strikker litt, men går seint + det blir ikke like fint som bestemødrene strikker, så det er ikke så motiverende, har heldigvis en mamma som er i storproduksjon Jeg har fått beskjed på begge ULene at det er toeggede, de ligger veldig synlig i hver sin "boble". Er så utrolig spent på hva kjønn det er jeg, håper de finner det ut på 18 ukers ULen Noen får jo vite det på 12 ukers, men ikke jeg... Dere? Hadde vært veldig kjekt å treffes, det har jeg veldig lyst til. Når er du i Ålesund neste gang Millamor? Jeg skal i hvert fall en tur neste uke, sikkert tidlig i uka, men det blir kanskje litt knapp tid. Ellers er jeg der plutselig, og fra juni ca bor jeg der fast igjen, så da blir det litt enklere å få til å møtes for min del. Dere har ikke kjent liv enda, har dere?? Det er vel gjerne rundt uke 18-20, men tenkte siden der er to at det kanskje er normalt å kjenne litt før?? Jeg har ikke kjent noe enda. Dette, i tillegg til at alle sier jeg har så lite mage, gjør meg litt nervøs... Håper de vokser begge to. Synes det er så lenge til 18 ukers ULen ( den forrige var jo på 12 uker).. men, men, er vel bra, jeg er jo så liten selv så sikkert ikke noe å bemyre seg over, men noe skal man jo tenke på hehe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139966991-noen-fra-%C3%A5lesund-som-skal-ha-tvillinger-p%C3%A5-sensommerentidlig-h%C3%B8st/#findComment-139999197
to bøllefrø Skrevet 22. april 2009 #12 Del Skrevet 22. april 2009 *spennende med husjakt da håper dere kommer dere i hus til juni. Hvor ønsker dere å bo?? hvilket område? Vi har også akkurat flyttet inn i nytt hus men bodde i Ålesund fra før Det passer jo å begynne å møtes i juni også, så har vi litt mage å vise frem I alle fall jeg, den er ikke så veldig synlig akkurat?? Hos meg har 3 leger funnet kun en morkake, jeg blir fulgt opp som om tvillingene er eneggede, men de er fortsatt usikker Om vi får se kjønn på ultralyden i uke 19 og det er samme kjønn så må vi ta DNA test etter fødsel for å finne det ut Jeg har også liten mage (uke 15) så ikke fortvil, den kommer nok plutselig! Har ikke kjent liv, men håper jeg kan få kjenne snart. Men vi skal ikke bekymre oss om det går noen uker til. Vet heller ikke hvordan det kjennes ut siden dette er mitt første svangerskap? Litt bobling er jeg blitt forklart, men det bobler jo ganske så mye i magen så vanskelig å skille sikkert Lykke til med husjakt!! og strikking Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139966991-noen-fra-%C3%A5lesund-som-skal-ha-tvillinger-p%C3%A5-sensommerentidlig-h%C3%B8st/#findComment-140000360
Millamor og lille nurket Skrevet 5. mai 2009 #13 Del Skrevet 5. mai 2009 Hei på dere igjen:-) Her går dagene i et så vart litt lenge før jeg skrev noe!! Nå nærmer det seg ultralyd for meg igjen, skal i veke 18 og det er neste veke, så gleder meg masse. Skal finne ut hva det er for kjønn men trur vi veit den ene allerede. Både vi og legen såg "noe" som stakk ut fra den ene babyen så er nok mest sansynlig en gutt den ene:-) Håper at den andre er en jente sånn at det blir en av hver!! Lrs så har jeg kjent babyene i magen noen veker nå, ikke spark før nå siste veka men romstering der inne!! Men nå siste veka har jeg kjent spark hver dag fra begge babyene og det er så deilig! Ser dere skriver at dere ikke har fått så stor mage og det må jo være deilig for den blir nok stor nok etter hvert hehe!! Jeg har derimot fått så stor mage allerede at jeg virkelig håper at den stagnerer litt etter hvert for lrs veit jeg ikke hvordan jeg kommer til å sjå ut til slutt:-) Ja,ja får bare ta det som det kommer!! Hadde vært kjekt og få msn adressa dokka visst dere har det og vil det sånn at vi kan prate litt "til hverandre" i steden for å skrive her hele tiden. Litt enklere visst vi skal planlegge et møte og sånn fremover. Veit ikke om vi kan gi ifra oss det privat lr noe. Men det veit kanskje noen av der:-) Håper dere har det fint fortsatt og at vi snart høres igjen!! Klem fra meg og mine små nurk:-) :-) :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139966991-noen-fra-%C3%A5lesund-som-skal-ha-tvillinger-p%C3%A5-sensommerentidlig-h%C3%B8st/#findComment-140060159
Anonym1982/2009 Skrevet 6. mai 2009 Forfatter #14 Del Skrevet 6. mai 2009 Ja nå har jeg også vært litt fjern en stund, har vært hjemme hos mine foreldre i over en uke i forbindelse med konfirmasjon til min bror. Da benyttet jeg selvsagt anledningen til å se på litt hus, men ikke den store "fangsten". Nå synes jeg tiden begynner å gå altfor fort også, så nå har vi begynt å se på leiligheter, ikke bare hus. Så lenge det er forholdsvis nytt og to soverom, samt gjerne en hage, skal vi vel klare oss i en leilighet en stund også Jeg skal også på UL neste uke, er så spent på å få vite hva det blir. Var hos jordmor i går og hørte hjerteslag på begge sider av magen, det var godt å høre, et lite tegn på at alt er bra med begge i hvert fall! Og ellers er alt bra, magen viser mer og mer, men er vel ikke spesielt stor - helt normal for min kropp mente jordmora, så jeg slår meg til ro med det Hun sa også at jeg sikkert ikke kom til å kjenne skikkelig spart før 2-3 uker, men i natt er jeg sikker på det var spart og ikke bare "bobling", ble lys våken og ble liggende å kjenne på magen, veldig arti Strikkinga har jeg gitt opp at to grunner: 1 - Det blir bare ikke pent. 2 - Jeg har så mange i familien som vil strikke til meg og jeg takker gladelig ja, hehe Ang mailadresse/msn hadde sikkert det vært greier, litt mer lettvindt fremover mtp å treffes og slikt ja (som jeg håper vi gjør, vi blir sikkert ikke installert i Ålesund før mndskifte juni/juli, men da er jeg klar ). Men hvordan utveksle det? Hm.. usikker jeg, kan jo kanskje bare skrive den her, eller er det dumt?? Vet du to bøllefrø?? Er noe sånn registrering av venner og no greier kanskje, jeg prøver. Om ikke tar jeg bare sjansen på å skrive den her Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139966991-noen-fra-%C3%A5lesund-som-skal-ha-tvillinger-p%C3%A5-sensommerentidlig-h%C3%B8st/#findComment-140062778
to bøllefrø Skrevet 7. mai 2009 #15 Del Skrevet 7. mai 2009 Hei!! Da e vi to andre på messenger. les privat mail på sida di og kom dit Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139966991-noen-fra-%C3%A5lesund-som-skal-ha-tvillinger-p%C3%A5-sensommerentidlig-h%C3%B8st/#findComment-140070941
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå