Blåbærmuffins Skrevet 16. april 2009 #1 Skrevet 16. april 2009 Fikk tlf fra legen i dag om at hun har henvist meg til gynekolog. Mannen har fått svar på sædtest, og den var ikke helt optimal så nå skal jeg sjekkes. Er så utrolig glad for at det skjer noe, synes tiden har stått stille de siste mnd... Håper bare jeg får komme til en ok gyn som evner å forklare hvordan ting ligger an. Er lei av vage leger som sier at alt er normalt uansett hva det gjelder! Er det noen som vet hva jeg kan forvente hos gyn sånn i første omgang? Er det kun UL eller gjør de noe mer?
Spinella Skrevet 16. april 2009 #2 Skrevet 16. april 2009 Vi var på vår første gynekologtime i dag, og det var utrolig kjekt. Du kan lese hele historien på bloggen min, men kort fortalt så spurte han om menstruasjon, tok vanlig gynekologisk undersøkelse, innvendig ultralyd, blodprøve for å sjekke hormoner. Jeg fortalte at jeg syntes vi fikk null informasjon fra legen, så han fortalte litt mer om prosessen, at jeg bla. må tilbake for å ta enda en blodprøve for å sjekke om jeg har eggløsning, han fortalte litt om kunstig befruktning og om hva vi skulle gjøre videre. Veldig bra og informativ time.
Blåbærmuffins Skrevet 17. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 17. april 2009 Leste bloggen din og det ser ut som vi ligger ganske likt i løypa Så bra at dere fikk ordentlig informasjon av gyn, synes disse legene er ganske dårlige på å fortelle hva som foregår... Gleder meg veldig til å komme til gyn, blir spennende! Samtidig er det jo litt skummelt, kan jo hende man får dommen at vi aldri kan få barn, men må vel prøve å ikke ta sorgene på forskudd..
chazie Skrevet 1. mai 2009 #4 Skrevet 1. mai 2009 Hei! Vi er litt etter dere men sånn nogenlunde likt i løypa. Vi har prøvd å blitt gravide i 10 måneder snart uten resultat, og nå har endelig fastlegen henvist meg til spesialist. Fastlegen har fått svar på blodprøver og det viste overvekt av androgener.. Hun har mistanke om PCOS. Jeg har ingen mens og ingen EL. Men nå har klinikken tatt kontakt og vi skal endelig starte behandling. Vil gjerne høre videre hvordan det går med dere:)
Blåbærmuffins Skrevet 4. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 4. mai 2009 Spennende med andre som ligger omtrent likt ja. Håper virkelig de får orden på syklusen din fort. Blir jo sikkert veldig spennende på ul da, satser på gode nyheter! Jeg var hos gyn for et par uker siden. Fikk komme inn bare dager etter jeg ble henvist fordi noen hadde avlyst timen sin Gikk egentlig bra. Har jo tidligere fått beskjed om at blodprøvene mine er normale og ifølge gyn så alt fint ut på ul. Nå venter vi bare på sædprøve nr to. Den skal tas 26. mai. Dersom prøven viser samme resultat som forrige gang (lavt antall) blir vi henvist til ivf. Er vanvittig spent. Er nesten som jeg håper at prøven er like dårlig denne gangen og, så vi kan komme i gang med noe Er spent på å høre hvordan det går med dere videre!
chazie Skrevet 5. mai 2009 #6 Skrevet 5. mai 2009 så spennende at dere er igang med utredning hvertfall da..det er mye bedre enn å gå å vente:) Håper dere får full klaff snart:) Vi er litt spente vi og, samboeren skal levere første sædprøve imorgen.. jeg kan ikke starte med å ta blodprøver på ulike dager i syklusen enda siden jeg ikke har noen syklus..så nå er det bare å vente å høre hvordan det står til med svømmerne:) Jeg har en overvekt av androgener, så jeg har ikke eggløsning eller mens dessverre. Håper du kan dele dine erfaringer videre med meg.. Jeg føler meg rimelig grønn på hva som skal skje framover:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå