firren Skrevet 16. april 2009 #1 Del Skrevet 16. april 2009 Hadde utskraping etter MA den 10. mars. MA oppdaget i uke 8+noe, foster hadde nok vært dødt i ca 2 uker da. Etter utskrapingen blødde jeg sparsomt i 8 dager. Normalt har jeg forholdsvis lange sykluser, som ved eggløsning gir en syklus på ca 33 dager. Jeg har PCOS, og må ha dobbel Pergo for eggløsning, og får det ikke alltid da heller. Begynte å spotte litt fredag 3. april, og så ble det mer blod, (men mindre enn jeg vanligvis blør med mensen) fra 7. april. Jeg regna det som 1. mensdag, og følgelig begynte jeg med Pergo (som jeg hadde resept på fra før) den 10. april. Men den 11. april tiltok blødningen ytterligere, for så å være forholdsvis rikelig t.o.m. 13. april. Fortsatt blør jeg litt, men bare "gammelt, brunt". I ettertid tenker jeg jo at jeg burde ha ventet til jeg hadde fått klarsignal fra gynekologen med å bruke Pergo-kuren, men jeg ville bare SÅÅÅ gjerne bli gravid med en gang igjen.... Og så var det påske, og ingen gynekolog tilgjengelig på påsketuren min i alle fall. Han sa i alle fall at jeg burde vente med prøvinga til jeg hadde hatt en mens etter MAen. (Det tolket jeg til at jeg kunne ta Pergo på den mensen....) Noen som vet om jeg likevel kan ha effekt av Pergo? Da jeg ble gravid, fikk jeg positiv EL-test på CD 21. Vet ikke om det har noe å si. Kanskje det er fler som sitter og lurer på det samme omtrent? Selv tenker jeg at det som kan ha mest å si, er vel om man slutter å blø i god nok tid til at slimhinna er tilstrekkelig tykk for embryoet til å feste seg?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139966706-noen-som-har-tatt-pergo-p%C3%A5-f%C3%B8rste-mens-etter-sama/
firren Skrevet 16. april 2009 Forfatter #2 Del Skrevet 16. april 2009 Ingen??? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139966706-noen-som-har-tatt-pergo-p%C3%A5-f%C3%B8rste-mens-etter-sama/#findComment-139970797
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå