Gå til innhold

seteleie siden u29..uke36 og 3300 ..hva gjør vi???

Anbefalte innlegg

Vesla ligger i sete og ser ut til å trives godt der.. var hos gyn. og fikk vekstestimert henne til 3300. ikke vært å målt bekkenet enda.

Synes hun har blitt veldig stor med tanke på at det er 4 uker igjen av termin. og var egentlig litt innstilt på å prøve å føde vaginalt men ble litt redd!!!!!!

Hvor store var deres barn ved setefødsel?????

Og er det fryktelig vondt med all romstering av lege under utdrivningen??

Fortsetter under...

Mitt andre barn lå i seteleie. Hun var 4470 g da hun ble født. Ble tatt vekstestimering noen uker før termin, skulle bli ca 4200 g ved fødsel mente de. SIden jeg hadde født sønnen vår vaginalt og han veide 4670 g, mente de at en setfødsel ikke ville være problematisk. Men de ville ikke at jeg skulle gå over termin, så derfor ble jeg satt igang på termindatoen.

Fødselen gikk forholdsvis greit, men pga at vi måtte vente litt på gynekologen som skulle forløse barnet var det noe hektisk stemning inne på fødestua. Hun hadde i tillegg rotert feil i utdrivningsfasen, slik ar legen måtte dreie henne ekstra. Men dette gikk etter forholdene fint.

Vær oppmerksom på at barnet kan være noe medtatt ved fødselen. Dette er helt vanlig ved setefødsler. Vi var ikke forberedt på dette. Jenta vår ble tatt ut av rommet umiddelbart etter førløsningen for å bli sugd i luftveiene og få O2. De kom inne med henne etter noen minutter, som forøvrig kjentes ut som en evighet. Da var hun frisk og fin!

Lykke til med fødselen!!

Gutten min var 3760 (ble estimert i uke 36 til å være mellon 3600-3800 ved termin). Det gikk så fint så. Synes ikke det var så mye romstering, og det var ikke vondt, nei. Jeg jobbet med å presse ut babyen, og når kroppen var ute så vridde legen rundt på babyen og dro han ut som en propp. Kjente bare en intens sug i magen i det øyeblikket.

Babyer vokser normalt sett ikke kjempefort mot slutten, så jeg ville tro at dette går bra. Du skal vel tilbake til legen når du har målt bekkenet ditt. Spør da etter vekestimering til termin. Har du gode mål, så går dette kjempefint :))

jeg vil anbefale deg å høre hva legene sier. Visst de mener du bør føde i sete bør du gjøre det. de vet som regel best ;);)

Jeg hadde setefødsel og hun var 3208 da hun ble født. har hørt noe om at visst babayen er over 4000 bør man vurdere keisersnitt. men dette har jo mye å si hvor brei du er også.

masse lykke til ;)

Har setet festet seg?? Hvis ikke ville jeg prøvd vendingsforsøk. Jeg gjorde dette i går - er nå 39 uker på vei - så nå ligger babyen med hodet ned og jeg håper det holder seg der så jeg kan føde på "vanlig" måte!!

• 2 uker senere...

Annonse

Heisann:)

Jeg fødte datter min i seteleie, hun er nå snart ni måneder. Hun veide 3220. Beregnet til ca 3600 under siste ultralyd. Nå er jeg gravid igjen og er spent på om det blir seteleie neste gang også.

Vil ihvertfall si at jeg hadde en flott fødsel. Du blir fulgt ekstra godt opp under fødselen og det er leger som tar imot barnet. I tillegg foretrekkes det ofte at mor får epidural, syns det var greit. Da slapp jeg å tenke så mye over om jeg skulle ha eller ikke. Anestesien gjorde virkelig alt for at jeg skulle være godt bedøvet:) Når datteren vår ble født kjente jeg overhodet ingenting. Presset henne ut selv, med litt hjelp av tang. Ble klippet og hadde jo litt smerter i dagene etterpå.

Jeg er glad det ble vanlig fødsel. Ønsket å oppleve den prosessen, sammen med min kjære. Jeg fikk riktignok ikke noe valg, men hadde nok valgt fødsel uansett:) Siden jeg var 1.70 høy, ble heller ikke bekkenet mitt målt.

Viktig å huske at barnet er ofte svært medtatt etterpå. Datteren vår var helt blå når hun kom ut og måtte ha hjelp av barnelege og pleier, som alltid sto klar under seteleie. Følte meg helt trygg under fødselen og sitter igjen med en positiv opplevelse:)

Ønsker deg masse masse lykke til og håper uansett at det blir en god opplevelse for deg også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...