anneluna Skrevet 15. april 2009 #1 Skrevet 15. april 2009 Storfamilien skal til Kroatia, og den eneste uka som passer for alle er den uka jeg er inne i min 30 uke av svangerskapet. Jeg var ikke så skeptisk til å reise i utgangspunktet, siden det er 2 leger med og formen er fin. Men er ikke det litt sent for å legge ut på tur? Hva synes dere? - og hva slags ferieplaner har dere lagt? Trenger inspirasjon om kjæresten min og jeg skal finne på noe annet. Jeg er SÅ glad i å bade at jeg prøver å få lagt inn litt strandliv hver sommer for å ha noe å leve på om vinteren.
Mamma_til_isabella Skrevet 15. april 2009 #2 Skrevet 15. april 2009 Går fint og reise dit da:)Du kan fly lengre inntil uke 34:)
Juni prinsesse Skrevet 16. april 2009 #3 Skrevet 16. april 2009 Jeg kom hjem fra ferie samme dag som jeg gikk over i uke 31! Hadde en fin, fin ferie (bilferie i Europa), men da jeg kom hjem måtte jeg kommentere at vi reiste i siste liten. Å være på ferie er ikke noe problem, men reisen kan etter hvert bli en utfordring. Jeg kjenner nå at jeg er tung og sliten i kroppen, og det å sitte i et lite sete over lenger tid er ikke bare moro. Vi vurderer å ta en tur til Haugesund nå i april/ mai (fra Stavanger), men jeg er usikker på om jeg orker. Nå er det ikke verdens lengste flyreise til Kroatia, og hvis du prøver å sitte ytterst og reise deg mye, så er det egentlig ikke noe i veien for at det skal gå helt greit. Vi reiste også til Gran Canaria og kom hjem i uke 28, og det er en lang flytur. Det gikk helt fint, og den fine, fine uken vi hadde i sol og varme, gjorde at det gikk lett å komme seg over ubehaget ved flyturen. Bare tenk på hva du kan gjøre for å ha det mest mulig komfortabelt under reisen, så får du nok helt sikkert en fin, fin ferie. Og greit å reise sammen med en hel gjeng som kan ta vare på deg )
Elva Skrevet 16. april 2009 #4 Skrevet 16. april 2009 Hei Jeg reiser selv til Kreta i uke 30. Blir spennende å se hvordan jeg takler varmen, men tror det skal går greit så lenge jeg trekker meg inn i skyggen innimellom. Det som du må sjekke er om du trenger legeattest med deg. Jeg selv reiser med Startour, og de hadde en grense på 34 eller 36 uker tror jeg det var, mens, det er Greek Airline så flyr, og de forlanger legeattest fra uke 26-34!!! Så dobbelsjekk med reiseselskapet og hør hvilket selskap det er som fly dere! God tur! Ska bli godt me sommer å sol
Not me, not now, maybe later.. Skrevet 16. april 2009 #5 Skrevet 16. april 2009 Hei. Vi skal også på storfamilie ferie i sommer. Vi skal til Mallorca den uka jeg er i uke 32 av svangerskapet. Jeg snakket med legen min om dette på sist kontroll og hun sa at det ikke var noe i veien for at jeg kunne reise. Hun sa at det selvfølgelig var viktig at en var nøye med håndhygenen (anbefalte å ha med ei sånn flaske med antibakteriell vask slik at en kan vaske hendene selv uten å ha tilgang på vann!), være nøye med hva en spiser (ikke spise salat, softis/kuleis, passe på at kjøttet er gjennomstekt etc), passe på å drikke nok og være flink å lytte til kroppens signaler. Hun sa også at jeg måtte ha med meg internasjonalt helsekort eller noe lignende som en visstnok får på NAV. Hun sa at det var ikke noe farlig å reise, men dersom en selv var bekymret for det å skulle ta en slik tur så langt ut i svangerskapet var det bedre å bli hjemme. Synes en selv det er greit og tar de nødvendige hensyn er det bare godt å komme seg bort litt og kose seg! Så, jeg kommer i alle fall til å reise sammen med familien i sommer, hvis formen min er fin når den tid kommer vel og merke!
venter på septemberbarnet Skrevet 16. april 2009 #6 Skrevet 16. april 2009 Vi skal kjøre nordover når jeg er i uke 30. Og det er veldig langt å kjøre. Kjører fra Telemark til Harstad. Kjører hjemover i uker 33. Tror det skal gå bra bare vi tar mange pauser, Plages endel med bekkenet, men skal finne på noe lurt : )
Gjest Skrevet 16. april 2009 #7 Skrevet 16. april 2009 Jeg hadde også planer om en sydentur rundt uke 30 og snakket med legen om det. Hun sa det var ingenting i veien for å fly og for å reise, men hun sa at det var viktig at jeg tenkte igjennom om det var ok for meg, hvis jeg fikk en prematur fødsel å føde på et lokalt sykehus på feriestedet. De fleste føder omkring termin, så det går helst bra. Men jeg kjenner på at det er ikke ok for meg å være i utlandet hvis noe skulle skje. Så det blir sommerferie på terrassen for min del
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå