Anonym bruker Skrevet 15. april 2009 #1 Skrevet 15. april 2009 Begynte i går med folat og skal gå på det fremover (prøvestart i overgangen mai/juni). Eggløsningen fant jeg fint med en gang forrige måned. Skal teste denne måneden også og deretter. Satser på at det klaffer raskt! Føler meg relativt godt forberedt.
Gjest Skrevet 15. april 2009 #2 Skrevet 15. april 2009 Heisann. Du har en spennende tid i møte;) Ser deg vel på bligravid-forumet snart da:) Heldig som har sånn orden på el også..
Anonym bruker Skrevet 16. april 2009 #3 Skrevet 16. april 2009 Ja, jeg er heldig sånn sett :-) Satser på at når jeg får mensen neste gang blir det den siste på lenge. Spennende er det! Kommer inn på Bli Gravid etterhvert :-)
Tirill Skrevet 24. april 2009 #4 Skrevet 24. april 2009 Hei Jeg og smaboeren prøver ikke enda, men vi tenker på det. Og hvor lenge bør jeg ta folat før vi skal prøve?
Anonym bruker Skrevet 26. april 2009 #5 Skrevet 26. april 2009 Det er litt varierende hva som anbefales. Fra minimum en og opp til tre måneder før start har jeg lest. Jeg startet ca 1,5 måned før oppstart. Tror det bør være ok. Det er for at reservene av folat i kroppen skal være optimale slik at man har noe å "ta av" den dagen unnfangelsen skjer og den lille spiren krever sitt. Lykke til!
Tirill Skrevet 26. april 2009 #6 Skrevet 26. april 2009 Takk for svar Har lest opp til tre mnd, så....man bestemmer kanskje litt selv før.. Er det andre ting man bør ta når man tenker på å bli gravid?
Anonym bruker Skrevet 26. april 2009 #7 Skrevet 26. april 2009 Jeg tar ikke noe annet. Noen velger å ta omega 3. Så lenge du har et sunt kosthold med mye grønnsaker, frukt og fisk synes jeg ikke det er nødvendig med noe. Noen vitaminer skal man faktisk ikke ha for mye av heller... Dersom du får i deg lite mat/kaster mye opp i begynnelsen av svangerskapet kan det nok være bra å ta tilskudd, men da tror jeg det kan være greit å prate med en lege først.
stinemor87 Skrevet 27. april 2009 #8 Skrevet 27. april 2009 Jeg kjøpte folat idag, men venter litt med å begynne. Prøvestart er juli, så venter til midten av mai tror jeg. Merker godt når jeg har el faktisk. Forrige mnd hadde jeg skikkelig menssmerter, men det tok ca to uker før jeg fikk mensen. Nå er det samme greia, med skikkelig vondt og masse slim som kommer. Jeg har enda to mnd igjen å regne ut syklusen på, men greit at jeg merker det så godt uten å teste osv.
2010 Mammaen Skrevet 28. januar 2010 #9 Skrevet 28. januar 2010 Litt morsomt å dra opp denne tråden igjen :-) Sitter her nå 25 uker på vei med en gutt i magen som tok oss 4 pp å få til :-) Fantastisk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå