Gå til innhold

Noen med erfaring med "Name it"-festdrakt/bunad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt str 92 til min 2 åring, og den passer fint.

Tror dere den kan passe om 1 år?

Hadde vært supert om den kan brukes 17.mai til neste år også..

Skjønner jo at ingen kan vite det, men vil bare ha noen erfaringer/antakelser :-)

Skrevet

Om den passer nå passer den nok ikke om et år vil jeg tro, om ikke den er stor nå og gutten din ikke av de største. Name it klærne er generelt lange og smale i str. Jeg selger name it klær i butikken jeg jobber i og vi selger mye av de draktene og har fått gode tilbakemeldinger på de:)

str 92 er 1,5 -2 år. Så normalt vil ikke det passe til en 3 åring.

Skrevet

Takk for svar!

Har også den erfaring at det merket er litt små i str., men damen i butikken sa det var annerledes med disse draktene. Prøvde den på og den virker litt større enn de andre klærne de har i samme str.

Gutten min er lang for alderen.

Buksa kan forøvrig justeres noe pga knapper.

Jaja, får jo bare se til neste år :)

Kom gjerne med flere erfaringer!!

HI

Skrevet

Har ikke erfaring med det selv,men kjøpte en slik drakt til min gutt idag! Hun dama i butikken sa at han kunne kanskje bruke den neste år også, men da at buksa er litt lengre opp på leggen! Kunne vist være fint det også! ;)

Skrevet

Tror også buksa kan bli fin litt lenger opp =)

Men lurer på vesten og jakka...

HI

Skrevet

noen som vet hva minste størrelse er? Kunne tenkt meg en til snuppa på 3 mnd :)

Skrevet

Det vet jeg dessverre ikke, men det var mange der =)

Ingen her som har hatt denne festdrakten til gutt i denne str.??

HI

Skrevet

Min erfaring med guttebunader er at de passer lenger enn man tror. I hvert fall dersom gutten er slank. Sønnen min er ganske tynn og brukte den samme bunaden på 17. mai da han var 1 år, 2 år og 3 år. Den var ikke for stor første gangen, og ikke for liten siste gangen. Nikkersen var selvfølgelig lang første gang og kort siste gang, men siden han hadde sluttet med bleier før han ble 3 år så passet den perfekt over baken.

Jeg har forresten kjøpt name-it til han denne gangen, og har inntrykk av at størrelsen er ganske normal.

Skrevet

Der jeg kjøpte, var den minste jeg så i str. 62 til jente. Nydelig kjole med ull-poncho, blonde-kyse og bluse-body - kjempepraktisk!

Skrevet

Han er slank, så det er derfor jeg håper den kan passe til neste år også =)

Kanskje er bleia borte da også. Hehe..

Takker for svar!

Kom gjerne med flere erfaringer.

Skrevet

På Name it har de festdrakt til jente helt ned i størrelse 50 :)

Skrevet

Dette lurer jeg på også.

Skrevet

Har bare hatt guttebunad fra name it, men har bare vært sånn passe fornøyd med den. Knappene faller av hele tiden. Etter hvert bruk er det 4-5 knapper som må syes på igjen..

Skrevet

beklager maset, men vil så gjerne høre flere erfaringer...

Skrevet

Jeg kjøpte den guttebunaden som var i fjor til 17. mai. Kjøpte den i str. 86, gutten min brukte vel egentlig str. 80. Men ville at den skulle passe til jul også. Men den så ikke for stor ut, sydde bare inn knappene.

Den passet til jul, å den passer nå også (skal bruke den i konfirmasjon). Men nå er ikke gutten min så stor, å han har nok ikke vokst så veldig mye på dette året.

Men veldig glad for at den passer, syns den er så fin :o)

Skrevet

Anonym 14:07: Var bunaden altfor stor i 86 da han egentlig brukte 80?

Hvis jeg skulle gått opp en str til 98, så tror jeg han hadde svømt i klærne..

HI

Skrevet

Er det så få her inne som har erfaring med disse bunadene?

Skrevet

Alt inkl. 700-800,-.

HI

Skrevet

Nei bunaden var ikke altfor stor. Bare sydde knappene litt inn på busa, så den satt på leggene. Ellers var den helt grei. Den satt vel enda bedre til jul. Så nå passe den sikket ganske akkurat. Han er ikke mer enn 83 cm. og slank/tynn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...