Anonym bruker Skrevet 15. april 2009 #1 Skrevet 15. april 2009 kan jeg fremdeles ta meg en fest selv om jeg tar disse? Må jeg slutte mange dager før jeg skal drikke, eller må jeg feks holde meg unna i mange dager etter at jeg har drukket alkohol? Noen som vet?
lindynatt Skrevet 16. april 2009 #2 Skrevet 16. april 2009 Jeg har hært forskjellige ting, at enkelte blir fulle på 1-2-3 mens andre ikke merker forskjell Fastlegen min hadde aldri hørt oma t man burde unngå alkohol når man tar metformin Mitt råd ville vært, prøv deg frem og se hvordan alkoholen virker når du tar metformin
LykkeligSomMamma Skrevet 18. april 2009 #3 Skrevet 18. april 2009 til meg har legen sagt at et glass vin eller to går bra, men en skikkelig fest bør unngås og skal man drikke mer enn litt bør man droppe metformin helt den dagen. Det er sa individuelt hvor mye kroppen tåler av alko og metformin, bedre å være litt for forsiktig.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #4 Skrevet 18. april 2009 Tror nok jeg holder meg helt unna neste gang ja. Fikk sinnsykt masse luft i magen, var svært ubehagelig.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2009 #5 Skrevet 20. april 2009 Det skulle vel egentlig vært allment kjent hos leger at man skal unngå alkohol når man går på metformin/glucophage. Dette står også i "bruksanvisningen" i pille-esken Så til og med i en C.S.I episode på tvNorge, at man skal unngå alkohol når man har PCOS og går på metformin/glucophage
Anonym bruker Skrevet 20. april 2009 #6 Skrevet 20. april 2009 Ja, det står i bruksanvisningen. Men det er nok å holde seg unna den dagen man drikker eller bør man holde seg unna dagen etter også eller kansje også holde seg unna to dager i forveien før man drikker pluss den dagen etter?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå