Gå til innhold

Hvor mange dager før mensen er puppene dine ømme, vonde og hovne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt skikkelig ømme, vonde pupper i nesten en uke nå, og de er større enn normalt, slik at bh'en strammer. Venter mensen nå omtrent på denne tiden, skulle vel kanskje hatt mensen igår. Dette er første menssyklus siden jeg sluttet å amme, så husker ikke hvordan ikke-ammende pupper er før mensen, men trodde ikke de var så vonde, så ømme og så store? Har de siste dagene måttet bruke sportsbh, for ellers gjør de skikkelig vondt når jeg går fordi de gynger (har ikke enorme pupper, altså, C-cup, men heller mot D nå, føles det som). Synes også det er vondt å ligge på magen fordi puppene er så ømme.

Er puppene slik en uke før mensen og så kommer mensen? Jeg lurer sterkt på om jeg er gravid, for vonde pupper hadde jeg hatt i flere dager i begge svangerskapene mine før jeg tok testen, og jeg kan bare ikke forstå at de skal være så gravidaktige bare fordi jeg skal ha mensen?

Kan dere fortelle utfyllende om hvordan deres pupper er i uka før mensen? Er de slik som jeg beskriver?

Har forøvrig også vært litt småuggen de siste to-tre dagene. Ikke kvalm direkte, men hatt et visst ubehag som minner om kvalme - ja, nettopp sånn jeg hadde i begynnelsen av de andre svangerskapene.

Må le litt nå, men vær så snill å fortelle meg om puppene deres før mensen? (Mannen min kommenterte forøvrig også at de hadde blitt så store nå, så er ikke bare noe jeg ser)

Skrevet

Jeg hadde kjempevondt og ganske store bryster før forrige mens, uten å være gravid. Pleier vanligvis ikke å ha det, så det kan variere.

Skrevet

Hmmm... Okey, så det kan være en naturlig variasjon med andre ord... Sitter egentlig her og er litt bekymret for det passer heller dårlig med en til akkurat nå... Hadde vært greit om det bare var ømme pupper og that's it...

Skrevet

Hvor lenge varte de ømme, store puppene før mensen kom, forresten (antall dager)?

HI

Skrevet

Ikke mer enn to dager på forhånd, var sikker på at jeg var gravid jeg også.

Skrevet

To dager, ja, mine har jo vært sånn en uke nå... Skremmer meg litt, dette her... - Og selvsagt skrev jeg ikke ned når jeg hadde mensen forrige gang, så husker bare sånn ca... :-(

HI

Skrevet

Hei

Jeg vil nødig skremme deg, men svært ømme pupper var mitt sikreste graviditetstegn alle tre gangene. Puppene "stod ut" på en helt annen måte enn før mensen. Jeg pleier imidlertid å få ømme pupper en to dagers tid før mensen også. Men da ikke i så voldsom grad som da jeg var gravid.

Skrevet

Tror ikke du kan skremme meg mer enn jeg allerede er egentlig... Jeg husker også veldig godt fra første svangerskap at jeg hadde så veldig ømme pupper lenge før jeg hadde en anelse om at jeg var gravid (lenge er kanskje å ta hardt i, men i hvert fall fem dager...). Andre svangerskap husker jeg også at de var ømme...

Kan dessverre overhodet ikke huske hvordan puppene pleier å være når jeg skal ha mensen når jeg ikke ammer, siden det er flere år siden... Men, kan ikke forstå at de skal være SÅ vonde en hel uke før mensen kommer? Tror vel mest at jeg er gravid, bruker minipiller, og de er jo ikke helt sikre... Mannen kommenterte også at det mørke området rundt brystvortene var så mørkt/hovent her en morgen, og det er også noe jeg husker fra graviditetene... Også er puppene liksom så "klumpete", virker som om det er masse ømme kuler inne i dem. Kan det være sånn før mensen eller er det melkekjertlene som begynner å planlegge jobbing igjen?

Skrevet

Hvor tidlig før du skulle hatt mensen begynte puppene dine å bli vonde da du var gravid, husker du det?

HI

Skrevet

Dytt! Er det ingen flere her som har ømme og store pupper før mensen? Tyder vel på at jeg er gravid da... Svar, da, vær så snill, jenter!

Skrevet

Anonym 21.09:

Puppene ble ømme rundt den dagen jeg skulle fått mensen, ikke før. Ellers fikk jeg murringer i magen, uten at mensen kom, og en ekstremt god luktesans...

Jeg gikk også på minipiller før nr tre kom. Minipillene gav meg ofte ømme pupper uten at jeg var gravid. Husker jeg stod en dag og lagde mat, og at puppene "stod ut" sånn som da jeg var gravid med de to første. Tok en negativ test noen dager senere.

Men så hadde jeg omgangssyken og vi var uforsiktige. Tok også noen piller for sent i forb med omgangssyken. Og visp, noen uker senere var puppene ømme igjen, og da var testen positiv.

Så nå har jeg tre tette. Det går så greit. Det er koselig med 3. Synes ikke det er så mye mer jobb med 3 enn med 2. Mannen min tok det heldigvis pent, han hadde jo vært med på jobben han også, hehe:-)

Skrevet

Har du forresten tatt pillene for sent noen dager, omgangssyken? Er det cerazette du går på? De er i så fall 99% sikre, så det skal jo litt til. Jeg gikk på det andre merket, conludag som er noe mindre sikre, og som altså skal tas til samme tid hver kveld.

Skrevet

Godt å høre at tre tette går bra og at det ikke er noe særlig mer jobb enn med to, hvis det er slik det blir her og... Jeg pleier å være veldig nøye med å ta pillene til samme tidspunkt, men vet det var en gang denne måneden hvor jeg tok pillen ganske nøyaktig tre timer senere enn jeg pleier, eller kanskje to timer og 55 minutter... Husker jeg tenkte at jeg rakk det akkurat innen for fristen... Kan jo være at den gangen har gjort et visst utslag... Får vel kjøpe meg en test snart...

Skrevet

Nei, jeg bruker Conludag jeg og. Og som jeg akkurat skrev, tok jeg dem nesten for sent en dag. Tre timer er grensen, og det var noen minutter om å gjøre for at det skulle bli for sent. Men, dagen før hadde jeg tatt dem en time senere i forhold til hva jeg pleide, slik at tidspunktet var egentlig fire timer senere enn hva jeg pleier, men så å si akkurat 27 timer siden forrige pille.

Tenker på spreng... Omgangssyke har jeg ikke hatt, men tror det var denne måneden jeg hadde løs mage en dag. Ikke sånn at jeg løp på do hele dagen, men var veldig løs i magen kanskje to ganger i løpet av en dag. Vet ikke om det kan ha betydning? Har hele tiden sett for meg at man måtte kaste opp og løpe på do hele tiden for at det skulle få konsekvenser for pillen, men her tar jeg sikkert feil...

Skrevet

Hei igjen

Jeg hadde skikkelig spy-syke 4 dager på rad. I tillegg tok jeg piller for sent, og med mer enn 3 timer. Så vi kan takke oss selv for resultatet... Men vi hadde slitt sånn med de to første, så vi trodde vel egentlig ikke det var så farlig.

For meg virker det som om du har tatt pillene som du skulle.

Etter amming er det jo også ganske vanlig at mensen blir uregelmessig. Og lenge før jeg ble gravid, hadde jeg altså ømme pupper utover det vanlige, mens jeg gikk på disse minipillene. Det er noe med progesteronet i disse pillene som trigger at brystene kan bli ømme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...