elodie Skrevet 15. april 2009 #1 Skrevet 15. april 2009 Lurer på hvor nøye dere er med bl.annet kosthold? Passer dere på og spise kjempe sundt? Jeg spiser vitaminer, men har ikke blitt Grethe Rode selv om vi prøver... Kaffe? Har dere droppet det? Jeg har minsket litt, men dropper det ikke. Er det dumt mon tro???? Alkohol. Helt avholden? Eller lov med et glass vin? Trener dere jevnlig?
You can call me Dårris Skrevet 15. april 2009 #2 Skrevet 15. april 2009 Jeg har kutta ned på ugunstige ting som kaffe, alkohol og sigaretter, men har ikke blitt helt fanatisk enda, tar meg et glass vin, og en sigarett til fest. Jeg kutter selvsagt ut når spira sitter, men etter å ha begynt på 6pp så skjønner jeg at jeg ikke kan slutte å leve:) Tar sånne omega3 kapsler med folat, men ellers ikke kosttilskudd. Jeg spiser som normalt, selv om det har blitt veeeel mye sukker i påska. Ikke noe trening å skryte av. (skal begynne nå altså, æææææresord:)
blirjegsnartmamma Skrevet 15. april 2009 #3 Skrevet 15. april 2009 Hei! Vet ikke hvor lenge dere har prøvd, men.. Vi har prøvd i 1,5 år.. Og lever helt som normalt.. Jeg har gått ned litt i vekt, for min egen del.. Røyker ikke fra før av.. Alkohol som før, i moderate mengder, og en fest en sjelden gang.. Men et glass vin et par ganger i uka+ helga.. Trener ikke, men går tur som før.. Kaffe drikker jeg som før.. Har ikke tatt folat, men har begynt nå - men ikke pga graviditet - fordi jeg fikk det foreskrevet av en naturmedisiner. Mitt råd er å leve som normalt, man vet aldri hvor lang tid man bruker, og hvis man skal leve som om man er gravid i hele prøvetiden kan det bli et ekstremt langt svangerskap... Men det er min mening
elodie Skrevet 15. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 15. april 2009 Enig med dere. Lurt å leve så normalt som mulig. Sigaretter er jo lurt å legge på hylla uansett. Men det sluttet jeg med for 5 år siden Deilig å se at andre også tar det med ro, jeg spiser også omega3 og folat. Men ellers så spiser jeg både litt sunt og litt junk. Tar meg et par glass vin i uka+helg... og en fest en gang i blandt. Kjekt med svar!!
HeidiL Skrevet 15. april 2009 #5 Skrevet 15. april 2009 Jeg prøver å kutte ned på kaffen - er egentlig vant til en liter før lunch, så er ganske stolt av at jeg er nede i en kopp kaffe og en kopp te (ca) i løpet av hele dagen.. Sluttet å røyke før jul, så det er jo greit, og ellers tar jeg vitaminer og omega3 og har et ganske sunt kosthold. Lager det meste av mat fra grunnen av og spiser ganske variert, men kan godt skeie litt ut i mellom her i gården også ) Stresser ikke så voldsomt med det, egentlig...men har latt være å spise spekemat bare i tilfelle... *håper*
HeidiL Skrevet 15. april 2009 #6 Skrevet 15. april 2009 glemte forresten å si at jeg ikke er så flink til å trene jevnlig, da...men driver til stadighet å lover meg selv at jeg skal klare å trene yoga hver dag igjen...men er inne i en dårlig treningsviljeperiode )
Aiva j121110 og en i mai13 Skrevet 15. april 2009 #7 Skrevet 15. april 2009 Gikk ned 20 kg før vi startet prøving (og holdt vekten 1 år først også). Ellers bruker jeg folat og omega 3. Er ikke-røyker. Drikker alkohol så sjelden at jeg har kuttet ut helt etter prøvestart mai/juni i fjor.. Går tur på hverdagene, som jeg har gjort lenge.. Kaffe: Kuttet nesten helt ut, en halv kopp av og til bare. :-)
gullet_mitt1 Skrevet 16. april 2009 #8 Skrevet 16. april 2009 Hei hei. Det sies at når man prøver å bli gravid skal man leve som man er det. Det betyr røyken på hylle og alkoholen i skapet. Jeg levde nok ikke opp til dette, sluttet og røyke og drikke når jeg ble gravid. Det eneste du burde begynne med er folat for det forebygger ryggmargsbrokk. Så lenge du prøver burde dette være på plass. Du kan drikke kaffe selv om du er gravid men de anbefaler vel ikke mer enn to kopper om dagen så om du drikker kaffe nå så er ikke det farlig. Jeg tror ikke du blir noe raksere gravid hvis du "plager" deg selv. En frisk og glad kropp blir nok raskere gravid=0) Masse lykke til, prøv å lev normalt og hold dere unne dusjen før og etter sex så blir det nok garantert resultater=0)
*LillaMeg* Skrevet 16. april 2009 #9 Skrevet 16. april 2009 Jeg trener ikke jevnlig.. :s Har lyst og begynne, men har ingen og trene med, og derfor null motivasjon. Jeg spiser litt sunt. (Alltid gjort, har ikke noe med at vi er prøvere) Jeg tar folat. Og skal se om jeg kan finne noe vitaminer eller noe på helsekosten.. Drikker ikke så masse alkohol fra før, hender jeg fester en gang annenhver mnd.. Og da tar jeg alltid test før jeg drar ut. Man kan jo ikke slutte og leve helt, selv om man er prøver..
Perle79 gravid med nr 2 Skrevet 20. april 2009 #10 Skrevet 20. april 2009 Hvorfor skal man egentlig ikke drikke kaffe???
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 20. april 2009 #11 Skrevet 20. april 2009 Koffein kan gjøre det vanskeligere for spira og feste seg, og øke sjansen for SA. Jeg lever også stort sett som normalt. Jeg tar folat, og prøver å være flink til å ta omega 3 siden jeg ikke kan spise fisk. Pga. påvist d-vitamin mangel tar jeg også noen sterke d-vitamin tabletter. Kaffe drikker jeg ikke, men er glad i pepsi max, og det inneholder jo koffein. Så etter eggløsningen prøver jeg å ikke drikke så mye av det. I helgene kan jeg ta meg et par glass vin, og jeg tar meg en fest innimellom. Jeg trener ikke, men har planer om å bli flink til å gå turer;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå