mamma-x-3 Skrevet 15. april 2009 #1 Skrevet 15. april 2009 Litt mer om denne svært interessante sammenhengen: Vet at visse personer her på siden igjen komer med kvakksalverfrasene sine, men jeg åpner for lesning : http://www.chiropracticresearchreview.com/crr/article.php?id=727
Gjest Sunnmamma Skrevet 15. april 2009 #2 Skrevet 15. april 2009 Nei her vil jeg faktisk neie og si god jobb, for dette er en seriøs link ihvertfall. Problemet er konklusjonen i undersøkelsen: "..Although it is unlikely that these results are entirely because of any sources of bias, the small number of unvaccinated subjects and the study design limit our ability to make firm causal inferences about the true magnitude of effect". (samme undersøkelse, levert i mer objektive omgivelser på pubmed): http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10714532 Altså er gruppen uvaksinerte for liten og undersøkelsen har sine begrensninger, noe som gjør det umulig å konkludere med noe som helst.
mamma-x-3 Skrevet 15. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 15. april 2009 Jeg følger så gjerne opp med å oppfordre flere til å ikke vaksinere, slik at antall uvaksinerte barn blir kartlagt og dermed virkelig får vist hvilke betydelige helsefordeler det er i å la sprøytene være :-)
Gjest Sunnmamma Skrevet 18. april 2009 #4 Skrevet 18. april 2009 Takk for forsøket, men det er altså her du tar feil. Vi har nemlig nok tallmatriale om dette, det er bare denne ene undersøkelsen som hadde sine mangler. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12182372 Undersøkelsen på linken over knuser all tvil, det finnes ingen link mellom vaksine og astma.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #5 Skrevet 18. april 2009 nei det kan du tro sunnmamma, det finnes ikke belegg for å uttale seg slik du gjør, for at den forskninga du støtter skulle funnet svarene måtte alle barn blitt astmatiske for at vaksiner skulle blitt linka til det. at ikke legemiddelindustriforskning finner et enste kritikkverdig forhold betyr vanvittig lite i den store sammenhengen. de som er i stand til å se sammenhengene beskytter seg, de som ikke gjør det- kjørere på, og må lide under dette.
Helseinterressert Skrevet 20. april 2009 #6 Skrevet 20. april 2009 Sunnmamma, Jeg vet ikke hvor du henter konklusjonen din fra, men det kan umulig være linken din som er bakgrunn. Linken din er ikke en sammenligning av uvaksinerte og vaksinertes helse mtp allergi/astma, men derimot en studie som tar for seg enkeltvaksiner. Dette kan like gjerne bety at det ikke er signifikante forskjeller mtp risiko for astma/allergi mellom vaksinene men at de likevel kan være en hovedårsak til astma/allergi. Dette er et eksempel på en studie som kan være konstruert for å feile.
Gjest Sunnmamma Skrevet 20. april 2009 #7 Skrevet 20. april 2009 Jeg har ikke påstått at det er en studie som sammenligner vaksinerte og uvaksinertes helse. Jeg har påstått at dette er en undersøkelse som beviser at det ikke er sammenheng mellom vaksiner og astma. Dette er en av 4 undersøkelser jeg har linket til som alle som en understreker at det ikke finnes sammenheng mellom astma allergi og vaksine. At du forsøker å sette falske premisser for undersøkelsen (og tom. prøver å belære oss at den er designet til å feile) forandrer ikke det soleklare faktumet at disse undersøkelsene, hver for seg og samlet, fullstendig knuser påstanden om at det finnes en sammenheng mellom vaksiner og astma.
Helseinterressert Skrevet 20. april 2009 #8 Skrevet 20. april 2009 Sunnmamma, Hvordan kan du konkludere med at det ikke er sammenheng mellom vaksiner og astma/allergi uten å vise til forekomst av dette blant uvaksinerte og vaksinerte? Studien du viser til kan være egnet til å se om det er noen vaksine som skiller seg ut ift risiko for astma/allergi. Å undersøke enkeltvaksiner har den enkle svakhet at selv om en ikke feks har tatt MMR kan en ha tatt en rekke andre vaksiner. MMR utgjør en 3-6 vaksiner av 32 vaksiner i det norske barnevaksinasjonsprogrammet. En slik studie som du refererer til kan derfor ikke brukes til å konkludere slik du gjør.
Gjest Sunnmamma Skrevet 20. april 2009 #9 Skrevet 20. april 2009 Helseinterressert Det hjelper ikke å forsøke å ødelegge debatten ved å sette falske premisser for undersøkelsen. Du prøver å lage en stråmann på ett studiegrunnlag du enten ikke forstår, eller ikke liker, på en av fire undersøkelser som knuser dine udokumenterte påstander. Igjen: Undersøkelsene beviser at det ikke finnes sammenheng mellom vaksiner og astma allergi, dine forsøk på falske premisser for undersøkelsen endrer ikke dette faktumet det minste.
Helseinterressert Skrevet 20. april 2009 #10 Skrevet 20. april 2009 Sunnmamma, Jeg skjønner at du med din overbevisning skulle ønske at studien konkluderer slik du sier. Men da foreslår jeg at du holder dette for deg selv slik at du slipper å bli konfrontert med virkeligheten. På denne måten kan du sikre deg selv en placebo effekt; Om vaksinen ikke virker for deg så virker den likevel fordi du tror så sterkt på den..
Gjest Sunnmamma Skrevet 20. april 2009 #11 Skrevet 20. april 2009 Og DU snakker om hersketeknikk? Studien viser soleklart at det ikke finnes sammenheng mellom vaksine og astma allergi, som de andre studiene jeg har servert. Du kommer altså med tilleggspremisser før du kan godta en vel dokumentert vitenskaplig undersøkelse, og i ettertid er du frekk nok til å påstå at det er MIN virkelighetsoppfatning det er noe i veien med? Nei, studien er ikke spesialtilpasset din virkelighet, det får du ta opp med forskerne, men det forandrer overhodet ikke konklusjonen i undersøkelsen
Helseinterressert Skrevet 20. april 2009 #12 Skrevet 20. april 2009 Sunnmamma, Jeg spør deg igjen : Hvordan kan du konkludere med at det ikke er sammenheng mellom vaksiner og allergi/astma uten at en sammenligning av vaksinerte og uvaksinerte foreligger fra din side? Her er derimot en studie om viser at opptil 30% av de vaksinerte hadde astma og/eller allergi mens det var 0% blant de uvaksinerte. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9345669 Det er ikke mange uvaksinerte i denne studien men den kan likevel være en indikasjon.
Gjest Sunnmamma Skrevet 20. april 2009 #13 Skrevet 20. april 2009 Jeg har lagt frem omfattende dokumentasjon, og flere studier. Hva slags vitenskaplig bakgrunn har du til å forkaste de vitenskaplige studiene jeg legger frem? Hva slags vitenskaplig bakgrunn har du som tilsier at du forstår hvordan man setter premisser for en studie? Det du driver med nå er reglerett trolling: Jeg legger frem flere studier som støtter mitt syn, du trekker frem en marginal undersøkelse med 23 uvaksinerte og mener den er en tendens på det motsatte. Om uttrykket cherrypick noengang har vært treffende , så er det her.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2009 #14 Skrevet 20. april 2009 Uansett, det vil aldri være mulig å studere effekten av uvaksinerte fordi denne gruppa består av barn med ekstremt ulik bakgrunn, noen av de er så syke at de er anbefalt ikke vaksinerte, andre har foreldre som driter i de og noen har foreldre med langt mer ballast enn gjennomsnittet. Og de vaksinerte er en homogen masse av gjennomsnittet med gjennomsnittlige foreldre og gjennomsnittlig helsetilstand. Det eneste vi vet om denne gruppa er at den blir sykere og sykere for hvert år som går. Det man mater en hel befolkning med kamufleres veldig lett, romerne med bly i drikkevannet, usa med fluor i drikkevannet, og snart alle verdens barn med vaksine-morro i blodomløpet. Det er det som er såååå fryktelig dumt. Det finnes ikke noen å sammenligne med, vi bare godtar at ungene å større og større grad utvikler nevrologiske, immunologiske og adferdsrelaterte sykdommer. Og behandler de på tvang med ritalin og annet tøv. Men det er neppe håp om at folkehela eller andre tulle organer skal se noen sammenheng så lenge de mottar midler fra de som tjener pengene. Klart man stoler på legemiddelindustrien sunnmamma, de har jo tross alt investert i denne helsetilstanden. Det er jo lever brødet dems.
Gjest Sunnmamma Skrevet 21. april 2009 #15 Skrevet 21. april 2009 Undersøkelse som sammenligner uvaksinerte og mmr vaksinerte konkluderer med at vaksinen sannsynligvis beskytter mot astma og allergi. http://aje.oxfordjournals.org/cgi/content/abstract/168/11/1277 Sånn, der har du tom fått en undersøkelse som virker nesten spesialtilpasset dine behov, flere hunre tusen barn, tenk det. Men du er vel ikke fornøyd, og har noen egne premisser til den også, sikkert?
Helseinterressert Skrevet 21. april 2009 #16 Skrevet 21. april 2009 Sunnmamma, Denne studien tar for seg MMR eller ikke MMR så vidt jeg kan se. EN slik studie kan derfor ikke brukes til å si noe særlig om risiko ift vaksiner på generelt grunnlag. MMR utgjør bare 3-6 vaksiner av 32 vaksiner hvis vi legger det norske barnevaksinasjonsprogrammet til grunn. Jeg minner om at det er funnet rester av meslingevaksinen i tarmen til mennesker med alvorlig tarmsykdom og at det er funnet rester av røde hunder vaksinen i leddene til barn med leddgikt. Jeg siterer også følgende fra et leserinlegg angående MMR vaksinen: "I Norge har vi en kapasitet innen proteinintoleranse, nemlig overlege og professor Karl Reichelt ved Rikshospitalet i Oslo. Han har forsket i mange år på denne stadig mer utbredte lidelsen, hvor man ikke tåler proteiner fra melk og gluten. Særlig hos barn med adferdsproblemer, ADHD og autisme finner man dette. Høsten 2005 var professor Reichelt deltaker i et foredrag på RIT i Trondheim hvor proteinintoleranse var tema. Han fikk spørsmål fra salen om hva han mente var årsak til denne stadig vanligere tilstanden blant barn, hvorpå han svarte: MMR-vaksine og kvikksølv."
Gjest Sunnmamma Skrevet 21. april 2009 #17 Skrevet 21. april 2009 Helseinterressert, er dette en undersøkelse som inkluderer vaksinerte og uvaksinerte? Anekdotene dine er like spennende som å se maling tørke, de har null akademisk interesse og jeg gjentar : Du løy da du hevdet at 1,5 av 10000 dør av meslinger i England Du fortsatte å lyve da du ble gjort oppmerksom på at du ikke forstod en artikkel du selv fremla handlet om helt andre ting enn det du trodde den handlet om. Istedenfor å beklage fortsetter du å kjøre din svartmalingskampanje, som du altså er totalt ute av stand til å dokumentere. Synes du dette er grei debattskikk?
Anonym bruker Skrevet 21. april 2009 #18 Skrevet 21. april 2009 hihihi....ruller meg på gulvet....du har mista retningssansen, usunnmamma....hahahaha....urtåpelig!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå