Gå til innhold

Dobbelnavn ved dobbelt etternavn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har fire navn selv, og det blir til at man ikke bruker alle... og da er det jo egentlig ingen vits å ha de på papiret heller :) Har aldri fått plass til hele navnet på skjemaer o.l. Derfor er jeg konsekvent på å velge to navn til mine barn. Enkelt og greit! :)

Da blir jo vitsen borte hvis man velger å ikke bruke de tenker jeg! Vi ønsker å bruke begge etternavnene, siden mitt er mer spesielt. Gubben vil ikke helt gi avkall på sitt heller og det er forståelig :-) Så da tror jeg vel egentlig vi heller går for to etternavn og ett fornavn.. Heller et litt lengre fornavn! :-)

Har selv to fornavn og to etternavn. Presenterer meg som regel med første fornavn og begge etternavn. Signerer med Anna B. Vogt-Hansen (ikke mitt navn dette altså) i de fleste tilfeller. Er godt mulig babyen her får to navn, andre fornavn vil være oppkalling. Velg det du liker best selv!

Annonse

Jeg synes fire navn er for mye! Skal man ha to etternavn, holder det med kun ett fornavn :) Hvis man kun skal ha ett etternavn, kan man godt ha ''to fornavn''. ;)

Sara Louise Pettersen

Sara Hansen Ingebritsen.

hehe, tok de første jeg kom på :P

Vannmann32Gravid: Jeg er helt enig.. Men jeg synes det er noe annet når man har bindestrek mellom noen av navnene. Da kunne jeg godt hatt fire. Men føler det er lite vits å ha to fornavn hvis man bare skal bruke ett uansett.. :-)

jeg har 4 navn, og bruker alle, ingen bindestreker.. men gjør ikke det samme med mitt barn. Syntes det tar evigheter når jeg skal skrive under på ting. + at jeg har liksom alltid tenkt når jeg var mindre at jeg MÅ bruke begge etternavnene slik at foreldrene mine ikke skal tro at jeg er mindre glad i en av dem hvis jeg bare bruker ett av etternavnene. Vet det er teit, men tenkte dette når jeg var mindre, og har blitt til at jeg bruker alle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...