♥♥ M ♥♥ Skrevet 15. april 2009 #1 Skrevet 15. april 2009 Skal være fadder for min venninne sin sønn. Og trenger gode forslag til gave., Hun får allerede fotoalbum, dåpsattestholder, og slike ting av andre
mamman til to gutter Skrevet 15. april 2009 #2 Skrevet 15. april 2009 Eventyrbøker eller sangbøker Barnebestikk Barneservise
De tre gull Skrevet 15. april 2009 #3 Skrevet 15. april 2009 Kopp og tallerken Barnebestikk klær sangbok el andre bøker fotograf time stol til spisebord( tripptrapp) Slipsnål Skinntøfler Smykke Armbånd med navneplate guttesølje Dette var noen av tingene mine barn har fått til dåpen.. Vet ikke hvor mye penger du hadde tenkt å legge i den..
♥♥♥ Skrevet 15. april 2009 #4 Skrevet 15. april 2009 Vi har som regel gitt Thorbjørn Egnerservice i dåpsgave. En annen ide er å gi medlemsskap i boligbyggerlaget frem til barnet er 16 eller 18 år. Var i en dåp hvor barnet fikk dette av fadderne. Da stiller ho jo sterkt i forhold til forkjøpsrett, men er selvfølgelig en kjedelig gave dersom barnet ikke velger å bosette seg i området...
Gjest Tale30 Skrevet 15. april 2009 #5 Skrevet 15. april 2009 Jeg ønsker meg i alle fall Astrid Lindgrens vidunderlige verden - en samling av alle filmatiserte verkene hennes. Men den koster 1200 da..
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 15. april 2009 #7 Skrevet 15. april 2009 De barna jeg er fadder til får 2 bøker: Den store sangboka Den store eventyrboka (er vel egner sine samlinger) Kommer på nesten 1000kr tilsammen Ungene mine har fått akkurat disse to bøkene (hvert sitt eksemplar) av sin tante/fadder
Emil & Røra Skrevet 15. april 2009 #8 Skrevet 15. april 2009 SØLVRANGLE!!!!!!! Datteren min fikk det og jeg er så fornøyd. Hun elsker å bite i den og rangle med den, det blir bulkete med tiden og et nydelig minne å ta vare på. David Andersen har veldig fine til ca 500,-
mayaya Skrevet 15. april 2009 #10 Skrevet 15. april 2009 Vi har gitt tripptrapp-stol, banksparing og boligbyggelagsmedlemsskap til våre fadderunger. Vår fikk sangbok + turkniv og gullforgylt fyllepenn av sine. I tillegg har vi gitt/fått bergans-sekk, bøker, penger, aksjer, røros-pledd mm.
Fire småtroll Skrevet 15. april 2009 #11 Skrevet 15. april 2009 Jeg gir som regel bøker, f.eks er Den store sangboken fin, der har du alle de kjente barnesangene, både de nye og de gamle.. Ellers synes jeg også en Bergans barnetursekk er en fin gave, blir garantert mye brukt i oppveksten. Kan jo fylle den med ting som speiderkniv, pølsepinne osv.
Pysjen Skrevet 15. april 2009 #12 Skrevet 15. april 2009 Er det ikke fadderens oppgave å kjøpe bibel da?
power puff Skrevet 15. april 2009 #13 Skrevet 15. april 2009 Berganssekk til barn Teppe med vevet inn barnets navn, fødselsdato, vekt og mål, jeg kjøpte dette på babyshop. De bestiller fra et firma og det tar ca 2 uker og få det. Kjempe fine! eller så kan man kjøpe en portvin på polet som skal lagres i 18 år, men det spørs jo litt på foreldrene osv..da. eller hva med et lite epletre hvis de har plass nok i hagen da!
Hellinor Skrevet 15. april 2009 #14 Skrevet 15. april 2009 www.eventyrboka.no http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=15207237
Ranveig R Skrevet 15. april 2009 #15 Skrevet 15. april 2009 Vi gir skattkiste i dåpsgave vi. Eit passe stort treskrin av eitt eller anna slag, der ungen (med hjelp av foreldra) kan samle små skatter opp igjennom barndommen. Ungane våre har skattkister med f.eks. armband frå klinikken, spesielle bursdagskort/brev, eldste har ein lavastein han fekk av besten, lille har bilete + brev om åpen retur då ho var på barneklinikken som bitteliten. Eg såg faktisk eit fint skrin på Nille i går, som eg tenkte eg skulle kjøpe og ha ståande til neste gong vi skal i dåp. Ellers har eg kjøpt skrin når eg har funne, på marked i Tyrkia, i Praha og i ein sånn "gammeldagse leiker"-butikk i Oslo.
mirredutt Skrevet 15. april 2009 #16 Skrevet 15. april 2009 En god vin som kan lagres til barnet fyller 18. Det fikk min venninne til sin datter, en morsom gave
Ranveig R Skrevet 15. april 2009 #17 Skrevet 15. april 2009 Nei, fadderen si oppgåve er "Å be for barnet og læra barnet sjølv å be så det kan bli verande hos Kristus når det veks opp". Mange tolkar det som å kjøpe bibel (som ein sjølvsagt godt kan gjere, men det er ikkje det som er OPPGÅVA til fadderen).
♥♥ M ♥♥ Skrevet 15. april 2009 Forfatter #18 Skrevet 15. april 2009 Masse flotte tips Så dette teppet på finn.no http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=16476114&reference=4/164/761/14_-103553951.jpg Men er usikker på om det er fint, harry eller hva. Hva mener dere?
Gjest Skrevet 15. april 2009 #19 Skrevet 15. april 2009 Teppene er kjempefine. Har solgt maaaange slike de siste årene. Synes derfor det er merkelig at firmaet hevder at de er den enste butikken i hele skandinavia faktisk som selger disse.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 15. april 2009 #20 Skrevet 15. april 2009 siden du er fadder, så skal du jo i gave ved bursdag og jul for "evig og alltid", derfor hadde jeg funnet et søvbestikk som er fint og gitt en ting ved vær bursdag, jul, dåp, konf osv. det er en fin og evig gave
♥♥ M ♥♥ Skrevet 16. april 2009 Forfatter #21 Skrevet 16. april 2009 Ja, det var jammen ikke så dumt Var masse bra tips
piano♫ Skrevet 16. april 2009 #22 Skrevet 16. april 2009 www.babydesign.no - vi har kjøpt slikt servise til våre fadderbarn - er blitt en veldig populær gave :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå