Høygravid&gla:-) Skrevet 15. april 2009 #1 Skrevet 15. april 2009 Var dere da lenge på sykehus og hvoran var babyen? De vurderer å sette meg igang pga bekkensmerter å ryggsmerter.. redd for babyen skal komme før den egentlig vil..men er vel gannkse sikkert nå? ? :-) Førstegangs fødende!
*emeline* Skrevet 15. april 2009 #2 Skrevet 15. april 2009 Har født i uke 38 og det gikk helt fint. Babyen er ferdig og det er bare modning igjen på denne tiden, men den kan like godt komme 2 uker før termin som 2 uker etter termin. Jeg foretrekker hvertfall det første. Du har ingenting å være redd for om du skulle bli satt igang nå. Søsteren min fikk i uke 37, det gikk også helt fint! Lykke til med fødselen )
♥Cherrypie♥ Skrevet 15. april 2009 #3 Skrevet 15. april 2009 Jeg fødte i uke 38..Hun var ikke riktig 3 kg da å bare 47cm..syns hun var veldig liten men hun var jo helt ferdig:) Merket ikke så mye til det men hun fikk gulsott å ble utrolig slapp å ville ikke suge.kom ikke igang med amming godt nok å hun gikk ned til 2,5kg på den første helgen vi kom hjem.måtte legges inn å få ammehjelp et par dager men bortsett fra det gikk alt fint!vil anbefale deg å la barnet suge mye heletiden for å starte melkeprod medengang å hvertfall om vekten er under 3kg og babyen har gulsot.. lykke til da!!
2 små og en undulat Skrevet 15. april 2009 #4 Skrevet 15. april 2009 Svigerinna mi fødte 15 dager før termin, og gutten var 3,5 kg og 50 cm, frisk og sulten:)
med nr 3 i magen Skrevet 15. april 2009 #5 Skrevet 15. april 2009 hæi:) sniker meg inn fra 2 trimester jeg:) jeg fikk gutten min i inngangen av uke 37. han var 2970g å 47 cm:) flott å sterk gutt. eneste at han hadde gulsot.
♥3nydeligebarn♥ Skrevet 15. april 2009 #6 Skrevet 15. april 2009 jg fødte tredjemann for 3uker siden han er født uke 36 han fryser lett og er trøtt og slapp så var litt vanskelig å få i han nok mat,men går mye bedre nå han var 2510gr og 45cm. min førstefødte er født i uke 37 hu var 3000gr og 47cm og var frisk og rask så går nok veldig fint ikke bekymre deg for mye lykke til m fødselen
♥3nydeligebarn♥ Skrevet 15. april 2009 #7 Skrevet 15. april 2009 blei også satt igang pga helsa mi.. di tok vannet også gikk resten av seg selv
lillebøllaspringmadrass Skrevet 15. april 2009 #8 Skrevet 15. april 2009 Jeg fødte nr1 og nr2 i uke 39. Nr 3 ble født i uke 37. Hun hadde masse fosterfett, har fortsatt litt dun og sov så og si konstant i 1,5 uke etter hun ble født. Hun ville ikke suge de 2 første døgnene og det var vanskelig å få det i gang. Måtte mate henne med skje...Jeg hadde masse melk, men hun ville ikke ha mat. Nå er hun 2 uker og har endelig begynnt å være litt våken og suger godt og ofte nå. Men jeg må si at det har vært litt tøft når hun ikke har ville spise. Har strevd med å få henne våken nok til at hun har fått spist nok mat. Fødselen startet av seg selv, med vannavgang. De sier hun har vært slapp og trøtt pga hun er en 37ukers som de sa.. Men hør på legene du, de klarer seg de små og, uke 37/38 er jo ikke for tidlig, men du bør være forbredt på at barnet kanskje er litt slappt og at du må jobbe med amminga:) Lykke til!
lillebøllaspringmadrass Skrevet 15. april 2009 #9 Skrevet 15. april 2009 og jo! Jeg var bare på sykehuset i 2 døgn.. fødte på ABC, jeg driver å blir ammehjelp og dette var mitt 3 barn. Jeg hadde masse melk og disse faktorene gjorde at jeg fikk reise hjem etter 2 døgn. Husk å vær ærlig om du sliter med matinga eller andre ting. Det er ikke et nederlag om du ikke får til alt. Husk å spør om hjelp om du trenger det:) Selv om jeg har amma to unger i nesten 1,5 år hver og leser til å bli ammehjelp fikk jeg veldig nytte av hjelp og råd ang amminga:) www.ammehjelpen.no
Aprilprins<3 *fødeklar* Skrevet 15. april 2009 #10 Skrevet 15. april 2009 Min første fikk jeg i uke 37... Han var 3,5 kg og 48 cm lang... Frisk og rask bortsett ifra gulsot som kom etter en dag og var ganske kraftig. Han lå i lys og vi var på sykehuset i en uke pga gulsoten og at det var langt fra hjemme og sykehuset. Han var ikke slapp på noen måte, men han ville ikke suge pupp... Fikk masse hjelp på sykehuset og når vi kom hjem fra helsestasjonen, men ikke tale om at han ville suge. Etter halvannen uke med melk fra nebb begynte vi med flaska... Han tok aldri pupp, men jeg pumpet meg så han fikk min melk i nesten 5 mnd. Nå venter jeg nr 2 og er 38+2... Håper denne lille karen vil komme snart nå, for helsa mi er ingen spøk... Bekkenet er heeeelt forferdelig! Det er jo denne +/- 14 dagers marginen som er normalt... Termindatoen er det kun 4% som får på Masse masse lykke til
*Safira* Skrevet 16. april 2009 #11 Skrevet 16. april 2009 Heia Jeg har en gutt på 1 år som er født i uke 37, han hadde gulsot og sov mye i begynnelsen. Måtte mate han med kopp og sprøyte (sprøytet melken inn i munnen, for han sov nesten hele tiden), var på sykehuset til vekta begynte å gå oppover (5 dager tok det). Han var 2925g og gikk ned til 2600 før han begynte å legge på seg. Jeg har fra før ei jente født i uke 33, da var jeg 3 uker på sykehuset og hun ble sondet, var mer styr med det. I uke 37/38 er de så ferdige at det ikke er noen fare, håper på uke 38 denne gangen, men vi får se, hver uke og hver dag er en bonus for lillegutt i magen. Må si at jeg foretrekker å ligge på sofaen hjemme å ruge framfor å ligge på sykehuset med en prematur baby. En dag i magen tilsvarer to dager på sykehuset, i følge prematur avd. Men etter uke 38 skal han bare komme. Lykke til, det går sikkert bare bra!
Høygravid&gla:-) Skrevet 16. april 2009 Forfatter #12 Skrevet 16. april 2009 Takker for masse fine svar! Jeg vil helst ruge fremfor å havne på sykehus med prematurt barn,men ryggsmertene mine har begynt å gått ned i høyre bein, så det er litt skummelt!! Å utholdelig snart, men målet mitt er å klare 38+1. Hver dag går så sakte nå, må bare holde ut :-) Men godt å vite at de fleste tilfellene går det meget bra :-) Lykke til videre alle sammen!!!! Takk igjen!! :-)
shabby Skrevet 16. april 2009 #13 Skrevet 16. april 2009 Jeg har født en i uke 35 og en i uke 38. 35: veide 2570 og 47cm. Fikk litt lysbehandling, og ble matet m sonde de første 12 døgn. Fikk aldri til amming. Måtte pumpe. 38: veide 3010 og 49 cm. Ammet han fra "første sekund", og dro hjem etter 3 dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå