Mammamø! Skrevet 15. april 2009 #1 Del Skrevet 15. april 2009 Jeg er bare 7 uker på vei, men "frykter" tvillinger pga. at jeg tok en Pergokur, som jeg mest sansynlig ikke trengte. Tok den fordi mannen min hadde dårlig sædkvalitet. Leste her at det var stooor sjanse for at det løsner flere egg ved bruk av Pergo. Har en sønn fra før, og må innrømme at jeg ikke har så lyst på tvillinger. Vet jeg må på UL for å få svar, men tenkte å vente et par uker. Er det noen som vet hvor økt sjanse det egentlig er for å få tvillinger ved ( unødvendig) bruk av Pergo? Og hvordan var det egentlig å få vite at det var flere i magen? Ble dere ubetinget glade? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139962677-er-redd-for-%C3%A5-f%C3%A5-tvillingermen-b%C3%B8r-kanskje-ikke-v%C3%A6re-det/
Perledykkeren Skrevet 15. april 2009 #2 Del Skrevet 15. april 2009 Hei på deg. Jeg vet desverre ingenting om Pergo men kan fortelle litt om reaksjon og følelser. Jeg er en av de som alltid har ønsket meg tvillinger og burde vel derfor i utgangspunktet være sjeleglad for at ønsket mitt er gått i oppfyllelse, og på den ene siden så er jeg jo det og på den andre så sniker tanker seg inn i større eller mindre grad som; Vi har to barn fra før, så dette blir nr 3 og nr 4. Får vi fulgt opp/gitt like mye til de to eldste når det kommer to til i huset? Får vi tilbudt det samme til de nye som de to eldste har fått/får når vi blir 6 i familien (reiser, opplevelser, omsorg, tålmodighet, tid, fritidsaktiviteter, overskudd) Mannen min syns i grunnen to var mer enn nok, hvordan vil det påvirke forholdet vårt nå og på sikt? Mannen var innlagt påsykehus i høst og har møtt den hardeste murveggen sykehuset har sett noengang (de trodde d var blodpropp i hjernen). Hvordan blir det med han fremover, han er fortsatt sykemeldt... ØKONOMI trøste og hjelpe Tusen bekymringer om at begge må være friske og alt som hører med å få to, oppfølging, identitet, eneggede, toeggede etc etc For å ikke snakke om hvordan spedbarnsperioden vil bli med to små som skal mates og stelles og koses med. Vi som sover såååå mye som vi gjør hvordan skal vi klare det? Henger du fortsatt med? Jeg er "heldigvis" også en av de som likevel innerst inne vet at dette kommer til å gå kjempebra og at alt ordner seg og at alt som skjer har en mening og at alle mine bekymringer er helt normale og at grunnen til at jeg har dem er at jeg nettopp skal ha bittelitt fokus på disse tingene, nettopp for å finne de beste løsningene på utfordringene...... De fleste får sjokk når de får vite at de venter to, men de aller aller fleste klarer også å glede seg over underet som har skjedd etter at sjokket har lagt seg OG vi er mange i klubben om du skulle trenge noen å dele tanker med :) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139962677-er-redd-for-%C3%A5-f%C3%A5-tvillingermen-b%C3%B8r-kanskje-ikke-v%C3%A6re-det/#findComment-139963467
Mammamø! Skrevet 15. april 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 15. april 2009 Tusen takk for flott innlegg. Du virker virkelig som en ordentlig sterk og positiv person, som kommer til å takle dette bra. Jeg tror jeg skal prøve å tenke mer som deg, det at ting ordner seg og at det er en mening med alt. Bekymrer meg alt for mye. Først har jeg nå bekymret meg i 8 mnd for hvorfor jeg ikke ble gravid, og nå bekymrer jeg meg for MA/ SA, synes annenhvert innlegg på 1 tri handler om det. Men takket være deg bekymrer jeg meg nå mye mindre for å få tvillinger. Det er jo egentlig flott! Har innerst inne alltid ønsket meg tre, men får bare litt hetta av å tenke på å ha to spebarn. Men, har egentlig alle forutsetninger for å takle det. Vi er voksne ( 32 år begge to), er friske og har god økonomi og godt nettverk rundt oss. Og sønnen min vil være 4 år nå de blir født. Så igjen, tusen takk for tankevekkende innlegg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139962677-er-redd-for-%C3%A5-f%C3%A5-tvillingermen-b%C3%B8r-kanskje-ikke-v%C3%A6re-det/#findComment-139964034
Perledykkeren Skrevet 16. april 2009 #4 Del Skrevet 16. april 2009 Hei igjen. Så deilig å lese at du har tatt et valg ang tankene og fokuset ditt :) Jeg er helt enig med deg i at på 1. trimester så virker det som om det går galt med "alle" og da er det lett å bli påvirket av alt dette negative. (det at vi er fulle av hormoner gjør det jo ikke akkurat lettere å takle alt som skjer rundt oss). Jeg valgte rett og slett og gi meg selv noen dager 1. trimester forbud, nettopp for å beskytte meg selv mot alt det som skjer med andre gravide. Dette gjorde jeg rett og slett fordi jeg ble dratt mot disse innleggene og jeg merket fort at det påvirket meg særdeles negativt. Det blir heldigvis helt annerledes inne på 2. trimester så gled deg til å komme dit :) Ønsker deg masse lykke til videre i svangerskapet ditt og du er hjertelig velkommen til å skravle og stille spørsmål også her på tvillingforumet enten det viser seg at det er en eller flere inni der Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139962677-er-redd-for-%C3%A5-f%C3%A5-tvillingermen-b%C3%B8r-kanskje-ikke-v%C3%A6re-det/#findComment-139966689
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå