Gå til innhold

Hvordan får man jobb i et departement og hva kan man forvente i lønn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet det? Er det forskjell på departementene? Er vel bare UD som skiller seg ut, eller?

Fortsetter under...

Skrevet

Det spørs jo helt hva du skal gjøre der da? Skal du lede et departement, vaske for et, eller en stilling midt i mellom?

Skrevet

Midt i mellom blir det vel.

Skrevet

Ei jeg kjenner jobba der som 1. konsulent. Fikk jobben via vanlig stillingsannonse. Tjente ikke særlig bra, Noen år siden, men godt under 300.000 i året i hvertfall. vet hun tjente dårligere enn meg som spl

Skrevet

Uff, må nok ha mer i lønn enn det skal jeg overleve i Oslo. Vet du om hun hadde master?

Skrevet

Hun hadde bare handel og kontro fra vgs, Jobbet på et arkiv husker jeg

Annonse

Skrevet

Ah, da er det kanskje håp for meg å få litt høyere lønn hvis jeg tar master. Føler jeg må bestemme karierrevalget mitt i dag nå som det er siste frist til å søke studier til høsten!:P

Skrevet

- ja også var jo dette noen år siden også da....kanksje så mye som 10?? husker ikke lenger

Skrevet

www.jobb.dep.no er et bra sted å begynne hvertfall. Det er jo haigevis av forskjellige type jobber i et departement. Og til å være statlig er det ofte greit betalt.

Skrevet

Hvis du skal jobbe i en fagavdeling i et departement (ikke personal, arkiv og sånn), så må du i 99% av tilfellene ha en master. Det er mange statsvitere, samfunnsøkonomer og jurister. Også noen sosionomer, historikere, lærere og andre bakgrunner.

Jeg begynte for 3 år siden og startet på 300 000, men tjener den dag i dag ca 400 000. I tillegg kommer overtidsbetaling. Kan ikke konkurrere med det private, men en spennende jobb og et sydende arbeidsmiljø må vel veie litt opp for det vel?:)

Skrevet

Takk for svar, spesielt den linken!:-) Da blir det nok noe innenfor samfunnsfag på meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...