Gå til innhold

Lite peiling !?

Dansmeg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ei jente på snart 17. og jeg har ikke så mye peiling på det med graviditet.

Jeg har veldig såre bryster og brystvortene mine verker veldig, er stadig kvalm og det.

men er det mulig da at jeg er gravid selvom jeg går på p-piller?

Legen min sa at det ikke var mulig siden hun bevist trodde hun ga meg den beste p-pilla, men jeg føler meg stadig uvell og typen min sier at brystene mine vokser etter hver gang han ser meg igjen.

Hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei dansmeg!

Symptomene du beskriver kan også være bivirkninger av ppillene. Er det lenge siden du begynte på ppiller? Du kan lese pakningsvedlegget, for å finne ut om det stemmer overens :) Ellers så kan man bli gravid av å gå på ppiller, har lest om flere her inne som har opplevd da, da spesielt på et merke som heter Cerazette, har jeg inntrykk av.

Det smarteste du kan gjøre er å ta en graviditetstest, da får du svar innen kort tid. Denne slår kun ut dersom du har HCG hormon i kroppen, og dermed er gravid.

Jeg ønsker deg lykke til! Du er ung, og dersom den eventuelle graviditeteten ikke var/er planlagt(siden du går på ppiller) vil jeg anbefale deg å ta kontakt med amathea, www.amathea.no hvor du også kan ta gratis graviditetstest.

:) fra

Skrevet

hehe, er en good stund siden jeg starta på p-pillene ja, og den typen jeg bruker heter Loette.

men kan jo sjekke det ut, så er man på den sikre siden.

takk uansett :)

Skrevet

hei du!

jeg gikk også på de samme p-pillene. jeg ble gravid mens jeg gikk på dem. Der første jeg merket var at brystene var veeldig ømme og at jeg var utrolig trett.

Jeg tok en test ca 1 uke etter forventet mens, men den var negativ.

gikk til legen ca en uke etter dette for å ta en blodprøve. Den var positiv :)

Lykke til!

Skrevet

det kan skje at du blir gravid selv om du går på p-piller. det er alltid en liten kjangse der. men de symptomene du beskriver kan like gjerne være bivirkninger pga p-pillene.

Skrevet

Enig med de andre. Det er fullt mulig å bli gravid på p-piller. Jeg er et levende bevis på dette. Men, hvis legen din mener at hun har gitt deg "de beste pillene", så er kanskje de som inneholder mest hormoner? Og dermed kan du ende opp med masse bivirkninger! Den eneste måten å finne ut om de er gravid er jo ved å ta en test. Dette kan du ta gratis hos helsesøster på skolen bl.a. eller hos fastlegen din. Men har du uteblitt menstruasjon da? Eller hopper du over menstruasjonen hver gang?

• 4 måneder senere...
Skrevet

hei :)

jeg hadde brukt Loette i nesten 2 år da jeg ble gravid, mens jeg fortsatt brukte piller.. så det er mulig :)

men da jeg startet på disse pillene var jeg også mye kvalm og slapp, men det gikk over etter en stund :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...