lioness* Skrevet 15. april 2009 #1 Del Skrevet 15. april 2009 Skal ha utskrapning på Ullevål i morgen etter MA nr 2 (tredje abort totalt, en SA tidligere). Legen som i dag endelig konstaterte at fosteret var dødt kontaktet ivf-seksjonen på Ullevål for at de skal kalle meg inn til utredning for ha abort (skal få et brev i posten). Har også vært inne på KK på Riksen i fb med utredning for barnløshet og AIH, så tror ikke jeg trenger noen ytterligere henvisning dit for utredninger av hab abort. Spørsmålet er hvilket sykehus jeg skal gå for? Jeg ønsker å komme i gang raskest mulig, få tettest mulig oppfølging og at de letter på enhver stein og er villige til å gi medikamenter ved neste graviditet dersom/når det oppstår. (Ikke så lave forventninger med andre ord, men det er vel hva alle ønsker seg i denne situasjonen...) Har dere noe å anbefale meg, noen grunn til å velge det ene fremfor det andre?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139962189-utredning-p%C3%A5-riksen-eller-ullev%C3%A5l/
L prøver igjen har blitt mamma Skrevet 16. april 2009 #2 Del Skrevet 16. april 2009 Huff, så trist at du har havnet her... Håper det gikk bra med deg i går, og at du fremdeles sitter med det samme pågangsmotet som kom fram i innlegget ditt:) Har vært i samme situasjon som deg, 2MA og 1SA, og er endelig ferdig med utredning og i gang med forsøk nr. 4. Har ikke hatt utredning på noen av stedene, men de fleste blodprøvene mine ble sendt til Ullevål for analyse. Og det tok sin tid! Tror det gikk nesten 5 mnd før jeg endelig fikk svar. Så mitt tips til deg, er å mase om å få ta alle nødvendige blodprøver FØR du i det hele tatt får time til utredning. Vet ikke om det er mulig, men det er verdt et forsøk. Ønsker deg lykke til:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139962189-utredning-p%C3%A5-riksen-eller-ullev%C3%A5l/#findComment-139969453
lioness* Skrevet 18. april 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 18. april 2009 Legen på Ullevål var også inne på det at det var like greit å komme i gang med blodprøver først som sist, sikkert fordi det tar tid som du sier. Men 5 mnd var utrolig lenge! Skal gjør som du sier og mase masse på dem... Ringte Riksen og de skulle også se om de kunne sende meg noen rekvisisjoner før time ble satt opp (snakket med sykepleier på telefon og hun var ikke 100% sikker på hva hun kunne gjøre). Pågangsmotet er fremdeles her ja, men følelsene er nokså berg- og-dalbane... jeg føler jeg veksler mellom å tenke "jaja, alright, vi får gjøre det beste ut av det og se fremover" og å være helt bunnløst fortvilet og gråte meg i søvn om kvelden. Men det er vel en naturlig reaksjon. Jeg vil bare komme videre med dette så fort som det overhodet er mulig å få det til.. får jeg ikke brev med rekvisisjoner i posten snart får jeg ringe igjen, og evt gå privat om det blir nødvendig. Fint at du er i gang igjen med nytt forsøk. Så på en tidligere tråd at de ikke hadde funnet noen konkret årsak til at du har mistet så mange ganger. Men andre her har jo lykkes med blodfortynnende selv om ingen bestemte feil er påvist. Håper det samme gjelder for deg!! Masse lykke til med forsøket - nå er det vår tur! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139962189-utredning-p%C3%A5-riksen-eller-ullev%C3%A5l/#findComment-139978352
L prøver igjen har blitt mamma Skrevet 19. april 2009 #4 Del Skrevet 19. april 2009 Huff, skjønner så godt hva du mener! Man forsøker å være tøff og sterk, men plutselig, ute av det blå, knekker man fullstendig sammen. Er utrolig hvor sårbar man er! Håper ventetiden din ikke blir så lang som min, den tiden var utrolig tøff for meg. Ønsker deg masse lykke til, og håper at alt er i skjønneste orden Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139962189-utredning-p%C3%A5-riksen-eller-ullev%C3%A5l/#findComment-139981545
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå