Gå til innhold

Radiograf - noen som vet noe om det her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag går fristen ut og jeg har søkt på radiograf. Men hører at jobbmulighetene er ganske rævva (bor i storby). Men selve studiet og yrket synes jeg virker veldig interessant.

Men kanskje det blir flere jobbmuligheter om 3 år... og man kan jo videreutdanne seg.

Er det noen radiografer her som vil fortelle litt om studiet, jobbmuligheter, lønn og hvordan dere trives som radiografer?

Takker for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg begynte på radiograf utdanning i 2005, men jeg sluttet etter 1 år (og ei uke hehe) da dette ikke var noe for meg. Vi fikk høre at det var dårlig med jobber da også desverre. Første året var det masse anatomi og strålingslære. Bla oppgygging av røntgenrør og div- så endel strålefysikk og pugging av alle ben i kroppen bør du nok regne med.. De siste årene er det mye mer utplassering, både som radiograf og sykepleier. Første året hadde vi kun 2 uker praksis om jeg husker rett. Det er sikkert et flott yrke for de det passer til :) Lykke til med utdanningen!

Skrevet

Arbeidsmarkedet for radiografer er veldig dårlig, og har vært det i noen år. I tillegg har jeg hørt fra studenter både ved utdannelsen i Oslo og Bergen at studiet ikke er så veldig bra tilrettelagt. Til og med institusjonene selv har inrømmet at markedet for radiografer er dårlig.

Så jeg ville heller satset på noe annet, dersom radiografi ikke er Den Store Drømmen.

Skrevet

Tusen takk for svar! :-)

Noen flere som kan svare meg?

HI

Skrevet

Nei, det er ikke Den Store Drømmen, men Nest Best om poengene ikke holder til Det Absolutte Høydepunkt.

;-)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...