mai^prinsessa Skrevet 15. april 2009 #1 Skrevet 15. april 2009 Jeg gikk med kvalme og oppkast fra ca uke 4 til ca uke 20.. Så ga det seg nesten.. Altså, i stedefor å kaste opp hver dag, var det bare 2-3 ganger i uka.. Men nå, 33 uker på vei, har kvalmen og oppkastet komt igjen.. Spyr hver dag igjen nå.. Er det bare jeg som opplever dette eller?
Gudrun, Jason & Lillebror Skrevet 15. april 2009 #2 Skrevet 15. april 2009 Jeg var også kvalm frem til uke 22, sånn cirka. Så var jeg kvalmefri en periode. De siste ukene har kvalmen kommet litt tilbake, men ikke i like sterk grad som tidligere. Jeg er 34, snart 35 uker på vei...
mai^prinsessa Skrevet 15. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 15. april 2009 Godt det ikke bare er meg da, men huff så slitsomt det er... Er du sykemeldt? Liker ikke å be om sykemelding, føler meg litt hypokonder liksom.. hehe Men allikevel så er det forferdelig slitsomt å sitte på jobb og være dårlig hele dagen..
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 15. april 2009 #4 Skrevet 15. april 2009 Be om sykmelding! Det hadde jeg kommet til å gjøre. Det er vel ingen vits å presse seg til å gå på jobb når man er dårlig og føler seg kvalm og elendig hele tiden. Man hadde jo ikke forventet at en med omgangssyken (hvis det ikke hadde vært smittsomt da) skulle presse seg på jobb når man er kvalm og kaster opp
Gudrun, Jason & Lillebror Skrevet 15. april 2009 #5 Skrevet 15. april 2009 Er ikke sykmeldt pga kvalme nei, den er ikke så intens. Jeg jobber litt redusert pga bekkenløsning og ryggvondt bare ). Men det er kanskje bedre å sykmelde seg helt eller delvis fremfor å slite seg ut? Viktig å følge kroppen sine behov også. God bedring, håper kvalmen gir seg snart!
Månefeen ♥ Skrevet 15. april 2009 #6 Skrevet 15. april 2009 Er i akkurat samme situasjon, du er ikke alene Er i uke 36 nå. Hadde hypermesis fra uke 6-30. Kvalmen kom tilbake for en uke siden, og jeg brekker meg igjen. Ringte KK, jordmor der sa at det hørtes ut som omgangssyke, for hun hadde aldri hørt om at man ble kvalm igjen så sent i sv.skapet. Var lite hjelp i den tlf. Er ganske så sikker på at det ikke er omgangssyke.. Men ingen formening om hva det kan være heller. Skal til min egen jordmor om noen dager, er spent på hva hun sier.
mai^prinsessa Skrevet 15. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 15. april 2009 Legen har snakket om å sykemelde meg 50% pga bekken og ryggplager.. Og de plagene er ikke blitt bedre heller, så jeg ringer nok legen imorgen og ber om en sykemelding.. Selv om jeg egentlig ikke liker det.. Får skikkelig dårlig samvittighet av å ikke gå på jobb.. Men, men.. Har ikke tenkt å være gravid hvert år fremover, så.. hehe
Marianne87 Skrevet 15. april 2009 #8 Skrevet 15. april 2009 Jeg har også kastet opp hele svangerskapet. Er i ca uke 27/28 nå.. kaster opp mange ganger i uka, stort sett noen ganger daglig :S Hadde det likt i forrige svangerskap og ser ut som det skal vare ut hele svangerskapet denne gang også. Har bare gått opp 0,5 kg... Jeg blir antageligvis satt igang før termin. Tror det er lurt å sykemelde seg hvis du kaster opp mye. Det tærer enormt på kreftene. Det å gå gravid er tungt for kroppen i utgangspunktet og da i tillegg å kaste opp så mye er virkelig tøft til tider... Lykke til
Kæmma og trultene Skrevet 15. april 2009 #9 Skrevet 15. april 2009 Hey! Jeg var også sårlig de først 4-5 mnd og var sykmeldt. Så jobet jeg litt igjen, ble sykmeldt pga lavt blodtrykk og at jeg var sliten, og nå siste uka har kvalmen kommet tilbake. En natt var det nok omgangsen, for da kom det så mye "ferskt" (sorry...) men nå er det tilbake på kvalme og den ekle grønne versjonen (sorry igjen). Gost jeg snart er ferdig - er i uke 36..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå