Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er straks i gang med frys, og lurer på hvorfor man får resept på progestan ved fryseforsøk og crinone ved ordinære forsøk? Hva er forskjellen på disse to?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror bare det er forskjellig navn på lik medisin.

Progestan får du ikke tak i vanligvis i Norge,den er nederlandsk og blir spesialbestilt. Mens Crinonen mener jeg å huske får du også tak i i Norge.

Begge deler inneholder ihvertfall progesteron,

og skal hjelpe kroppen til å holde på babyen ved en evt befruktning.

I ca uke 12 tar kroppen over produksjonen av progesteron selv,

og derfor trenger man ikke progestanen mer;o).

Lykke til med fryseforsøk da:o)!!

Skrevet

Glemte å skrive at noen tar progestan i 10 uker etter innsetting,

mens noen bare bruker den noen uker. Forskjellig fra person til person virker det som. Jeg skulle bruke den i 10 uker til mine fryseforsøk,men hos meg er det selve festeprosessen som er problemet også:o)........

Skrevet

Jeg fikk beskjed på sykehuset at Progestan er et sterkere medikament. Dersom Crinone er prøvd, uten gode resultater, prøver de progestan istedenfor. En av grunnene til at de ikke gir det automatisk, er som finetine skriver fordi det ikke er et godkjent preparat i Norge. Mange får ikke dekt utgiftene av NAV. Og de er ganske dyre når en skal betale alt selv. Jeg fikk det fordi legen på sykehuset skrev et dokument at det var nødvendig i mitt tilfelle. Håper du lykkes ved ditt neste forsøk. Lykke til :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...