Gå til innhold

Kan man nekte manuell snuing?

Anbefalte innlegg

Jeg sliter bare i forhold til dette å kjenne på leie til barnet. Får omtrent sammenbrudd når de prøver og griner og griner +++.. Når det kommer til manuell snuing så byr det meg helt i mot. Tror ikke jeg kommer til å takle det i det hele tatt. (bør vel legge til at jeg sliter veldig med fødselsangst i tillegg og har gått i samtale hele svangerskapet for å prøve og takle en fødsel).

Men kan jeg egentlig nekte at de prøver å foreta en manuell snuing?

Noen som vet...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139960954-kan-man-nekte-manuell-snuing/
Del på andre sider

Fortsetter under...

ehh.....min ligger i tverreleie og jeg har fått beskjed om at det er helt sluttet med manuell snuing...det gjør visst veldig vondt pluss at risikoen er større ved manuell snuing enn keisersnitt. Snedig! Hvordan kan man si at de da ikke kan kreve ks? Den skjønte jeg ikke...

Annonse

Synes kanskje farlig var litt estremt. Jeg har forstått det slik at det er kun en ren risikovurdering. Det er mindre risiko med ks enn manuell snuing. Derfor har de så godt som sluttet med det. Kun en vurderingssak, men sikkert individuelt det som alt annet. Men arrester meg om jeg tar feil:)

det kan føre lit morkake løsning, stresset barn, og mye annet som jeg ikke husker, mamma er nemlig jormord å hun sa det at hun har sett mange som har fått vendig som har endt med haste keisersnitt...Sier bare at jeg ikke ville tatt den sjansen, selvsakt kan det gå bra også, men hvorfor risikere!!Mamma sa hvertfall at hvis tulla mi lå med rompa den så var det ikke snakk om vending, da blei diskusjonen keisersnitt er vaginal!!!hun brukte faktisk ordene farlig ja...

Hei:) Går nå med mitt 3 barn. Denne lille rakkeren ligger også i tverleie akkurat sånn som de 2 andre. På sykehuset sier de at jeg har et bekken som gjør det mest konfertabelt for barna og ligge på "tvers". Jeg har snudd de 2 andre manuelt på sykehuset, og må belage meg på at dette må til denne gangen også. Begge jentene mine var forholdsvis store (ca 4 kilo) men synes ikke dette var så veldig smertefullt av den grunn. Yngstemann snudde seg på vei hjem fra sykehuset så da var det bare å snu bilen og kjøre tilbake og snu henne en gang til... Da la de meg i press og satte igang fødselen. (7 år siden)

Hvis det er no trøst så er det ikke akkurat "snuinga" jeg gruer meg mest til denne gangen, hvis det må til;) Det var ikke på langtnær så vondt som jeg hadde forestilt meg.

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...