Honningmelon Skrevet 15. april 2009 #1 Skrevet 15. april 2009 Driver og bestiller hytte i Sverige til i sommer, og der står det "kjøk med spis".
Honningmelon Skrevet 15. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 15. april 2009 Peis? Det kan det vel ikke være?
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 15. april 2009 #6 Skrevet 15. april 2009 Ble llitt usikker nå da, men våre svenske venner sier spis om komfyren hjemme (elektrisk) Men de kaller også den vedfyrte komfyren i sommerhuset for spis. Så mulig det oversatt blir noe sånt som matlagningsted:-)
Honningmelon Skrevet 15. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 15. april 2009 Hmmm... det får jeg finne ut av før jeg bestiller tror jeg...
Honningmelon Skrevet 15. april 2009 Forfatter #9 Skrevet 15. april 2009 Sånn vanlig elektrisk altså? Så vi slipper å stå og fyre opp i peisen for å lage mat i 25 varmegrader? Hehe...
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 15. april 2009 #10 Skrevet 15. april 2009 Mest sannsynlig er det det:-) For det er jo sikkert lett å kalle det en komfyr selv om man må fyre. Slik som våre venner gjør. Vet liksom ikke hva man skulle kalle det hvis ikke komfyr/spis. Tror at de måtte ha skrevet det hvis det var vedfyrt. Er det strøm i hytta, så er det nok en el.komfyr:-)
Dronning Sånnja Skrevet 15. april 2009 #12 Skrevet 15. april 2009 Jeg vet svaret!! Bor i Sverige og har svensk mann... Komfyr heter spis. Peis heter öppen spis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå