Gå til innhold

Kommunale familiebarnehager Oslo

Anbefalte innlegg

Noen som har plass i en slik? Forstår ikke helt om familiebarnehagene er kommunale eller om de bare er tilknyttet kommunen jeg.. Noen som kan opplyse meg? Vet noen forresten hvordan det er med opptak til disse når man ikke har søkt dem i hovedopptaket?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139960842-kommunale-familiebarnehager-oslo/
Del på andre sider

Fortsetter under...

tror det bare er private sm er tilknyttet kommunen når det gjelder søknader.

Barnehagen får tilsendt lister med hvem so har søkt dem og du får tilbud i postkassa rett fra dem. Ihvertfal slik jeg har skjønt det fra nettsiden til bydelen her.

En annen ting er at private ikke trener å følge listene, noen er nøyse på det andre tar de som ringer dem direkte og hører.

Ofte venter de også litt med å sende ut for de fleste ønsker stor barnehage først siden du da har plass til skolestart. Så det blir mindre jobb om de venter, siden det da ikke blir så mange som takker nei, Eller som sier ja først og så får et bedre tilbud og derfor sier fra seg plassen igjen.

Anonym 10.04 har helt rett. I hvert fall er det slik i den bydelen som vi bor i, og i den fam.bhg vi har barnet vårt i.

De fleste ønsker vel egentlig plass i en stor bhg fra dag en, siden barnet må slutte i fam.bhg det året hun/han fyller 3. Vårt barn må slutte til våren, og vi er nå i desperat behov av en stor plass til det. I tillegg har ofte fam.bhg noe redusert åpningstid og lengre sommerferie osv, mer sårbart ved sykdom blant personalet osv. Vi betaler også ekstra kostpenger som vi hadde fått inkludert hvis det var kommunal plass. Nå som alle 1-åringer er garantert kommunal plass, tror jeg det blir flest høstbarn 08 som takker ja til fam.bgh. Evnt 08 barn som får tilbud om kommunal plass milevis fra hjemmet.

Ønsker du fam.bhg, send en søknad gjennom kommunen/bydelen, og ring evnt bhg og meld fra at du er svært interessert. Sjekk også ut om det er sikkert at du ikke får en ordinær kommunal plass først (hvis det er det du helst ønsker deg).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...