Gå til innhold

Kan du anbefale en god hel og foret gummi/regndress?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke kjøpt en foret regndress. I så fall hadde jeg vurdert en med ullfor t.d sebrabarn.no. Det er bedre å kjøpe godt regntøy og ha et lag ull eller fleece under, enda bedre en vårdress som puster. Problemet med foret regndress, og grunnen til at barna der jeg jobbet ikke kunne ha det, er at det ikke tørker over natte i barnehagen.

Jeg vil heller anbefale deg å kjøpe et godt regnsett med delt jakke og bukse jeg, og heller ha ull/fleece under. Og jeg anbefaler ikke foret, det blir for varmt om sommeren.

Årsaken er at de hele dressene blir så tette og klamme, og det er mye bedre å ha delt regntøy fordi du kan velge å bruke bare buksa uten jakka feks hvis det har sluttet å regne.

Dette sier jeg av erfaring fordi jeg er førskolelærer, og ser mange barn som på sommeren må gå i de hele dressene sine og blir like klamme og våte som om de hadde gått uten regntøy i regnvær.

Har flere sett 2-delte regnsett, men ettersom det fortsatt er god blanding søle, sand og snø her, ville det vært kjekt med en hel slik at vi ikke trenger å vaske i stykker reimadressen. Regnbuksen han bruker utenpå dressen blir stappet full med sand. Virker som om han ruller seg i sanden ;-)

Ok, da forstår jeg, og er enig :) Fint nå i overgangen.

Dessverre har jeg ingen navn på noen hele regndresser, og vet ikke hvor man får tak i de heller siden jeg ikke har barn... Enda... :)

Hei!

Jeg jobber som ped.leder i bhg, og har 4 ,snart 5 barn..

Jeg elsker Reflex sine fleece-forede hele regndresser.

Disse er perfekte en sørpete vinterdag, og kalde, våte høst/vår dager..

Har selvfølgelig et sett med vanlig tynne regnklær også, for dressene blir klamme når det blir for varmt!!

Men jeg er fornøyd!!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...