M@mm@ til mine barn Skrevet 15. april 2009 #1 Skrevet 15. april 2009 Jeg våknet av at det kilte sånn på foten og en summelyd. Jeg trodde det var en flue og syntes det var ekkelt og sparket dynen på golvet. Så ble det stille. Men når jeg tok nabodynen og skulle sove videre så begynte "den" kraftige summingen. Jeg tok fram mobilen og lyste etter bevegelse inni dynetrekket, mne plutselig så skjøt humlen fart og kom i mot meg. Tror jeg fikk den berømte angstfølensen da ja. Fy søren så svær den var. Trodde de var litt små i starten av sesongen jeg, mne dette er det største humlen jeg har sett i mitt liv. På str med disse store grønne druene. De aller største. Fytti helvete. Jeg fikk den ut fra soverommet og da forsvant den inn på badet. Fikk slått etter den noen ganger, mne ikke tatt den. Nå er den borte vekk og jeg våget så vidt å gå på do. Normalt er jeg ikke så "redd" de men når du våkner på denne måten så blir det nok litt anderledes.Nå er den på badet og vil ikke komme fram. Og jeg kan ikke slippe inn ungene for morgenstell før den er tatt. Ungene er skikkelig livredd for sånne kryp, Og denne så jo ut som 3 humler i ett.
M@mm@ til mine barn Skrevet 15. april 2009 Forfatter #2 Skrevet 15. april 2009 Og der var den dø! Nå skal ungene få den med seg i barnehagen. De samler på insekter og denne var stooor til å være så tidlig i sesongen.
2søtesmåh Skrevet 15. april 2009 #3 Skrevet 15. april 2009 Humlene er store som små fly her også. Men de sier at store humler tidlig på året tyder på fin sommer...Så da har vi i såfall i vente tidenes sommer ,- EVER!!! )
M@mm@ til mine barn Skrevet 15. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 15. april 2009 Ja, men det var ikke denne måten jeg ville oppdage det på da !!!!!!!!!!!!!!WUHÆÆÆÆ. Får frysninger ennå jeg. Jeg haaaaater humler og hele dens familie.
-MtG- Skrevet 15. april 2009 #5 Skrevet 15. april 2009 Æsj, det hørtes ekkelt ut! Men det er sikkert en overvintrer. Noen humler går jo i "dvale" om vinteren og kommer fram på våren og lager unger etterhvert. Humlene blir ikke utryddet hver høst:)
M@mm@ til mine barn Skrevet 15. april 2009 Forfatter #6 Skrevet 15. april 2009 Tror du den har vært på soverommet mitt i siden jeg flyttet inn i nov.? Det hadde da inne vært vasket på 3 mnd. Bare på golvene pga visning.
-MtG- Skrevet 15. april 2009 #7 Skrevet 15. april 2009 Kan godt hende den har vært der hele tiden. Eller så har den forvilla seg inn dit senere:) Ikke godt å si. Men "nyfødt" er den nok ihvertfall ikke.
M@mm@ til mine barn Skrevet 15. april 2009 Forfatter #8 Skrevet 15. april 2009 Nei, det skal være sikkert. Det er brodd på den.. hvem i "humlefamilen" er det som har det ? Herregud. Skikkelig stresset enda jeg:-) Hadde jeg mangel på adrenalin så ordnet den ihvertfall den saken.Har lyst å legge meg igjen når minsten skal sove, men da skal dynene vrenges først.
Gjest Mylian&A.V+tre i magen! :-) Skrevet 15. april 2009 #9 Skrevet 15. april 2009 Humler stikker ikke.. De svir...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå