Anonym bruker Skrevet 14. april 2009 #1 Skrevet 14. april 2009 Min mann (x) har en psykisk sykdom. Han sier selv han kan være dårlig, men vil ikke ta imot behandling. Det gjør han ustabil. Han har sagt at om jeg føler han er på vei til å bli ustabil skal jeg si det til han slik at han kan oppsøke hjelp/ta medisiner. Nå skal vi skrive samværsavtale. Jeg ønsker at det skal være en slags klausul i den der det står at om han føler seg ustabil skal han kunne avlyse samvær på kort varsel. Og om jeg anser han for å være ustabil kan jeg si avlyse samværet. Jeg håper selvføgelig ikke at det blir bruk for dette, men jeg har likevel levd lenge nok med han til at jeg ville følt det som en trygghet for oss alle med en slik klausul. Når han er ustabil ser han det gjerne ikke selv. Og han blir ekstremt hissig og oppfarende. Er jeg helt på jordet som foreslår en slik klausul?
Anonym bruker Skrevet 14. april 2009 #2 Skrevet 14. april 2009 Nei, det synes jeg ikke du er. Jeg ville hatt det samme. Og når han selv sier at du skal gi beskjed til ham når du ser han er ustabil, så er han jo på en måte enig i det når han er bra.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2009 #3 Skrevet 14. april 2009 Hi. Godt du er enig. Men han mener det er tull å skrive noe slik i samværsavtalen, at dette ikke har noe med samværet å gjøre. Jeg mener det i aller høyeste grad har det. Jeg vil ikke at ungene skal være alene med han om han er i en manisk periode. Han vet ikke helt selv hvordan han er da. Men det vet jeg.....
Winterlady Skrevet 14. april 2009 #4 Skrevet 14. april 2009 Jeg ville gjerne hatt en slik klausul i avtalen mellom min mor og far da jeg var barn. Har sett og opplevd mye hos moren min når hun hadde dårlige perioder som jeg godt kunne vært foruten. Men for å unngå problemer mellom dere; Hva med en klausul hvor der står at om både du og X (en person dere begge har tillit til som også klarer å se det når mannen din er dårlig) synes han virker ustabil, så kan samvær avlyses?
Anonym bruker Skrevet 14. april 2009 #5 Skrevet 14. april 2009 Uff det høres ikke godt ut Winterlady. Det er slik jeg ønsker å unngå. Problemet er at han ikke har tillitt til noen på dette området. Han mener han er frisk igjen. Det er typisk når han har gode perioder. Jeg nevnte dette for han litt tidligere i kveld. Han blir kjempesint! Han sier han nekter å skrive under en avtale med en slik klausul og han ser på det som en hatserklæring mot han. Han vil dra hele denne saken for retten. Han mener det er maktbruk fra min side og at jeg vil ta fra han hans rettingheter.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2009 #6 Skrevet 14. april 2009 Det er barna som har rettighetene, og ikke han eller du, sånn sett. Barna har rett på samvær, men det skal være trygt. Og du kan jo bare si at dersom han er frisk, så gjør det jo ingenting å ha med den klausulen. Da er den bare der for din og barnas psykiske trygghet:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå