Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

vet det ikke er lov å donore egg i norge, men må man reise helt til Danmark?? jeg og mannen min sliter med å få barn, vi har ingen fra før heller og vi er begge utredet. imidlertid ser alt fint hos meg men ikke hos han. hvis vi er så heldige å barn sammen så vurderer jeg å donere egg for å hjelpe andre kvinner. men hvordan får man undersøkt eggene sine? er det kun ved ass beft at de kan finne ut hvordan egg kvaliteten er?

jaja mange spørsmål, håper på svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er dessverre ikke tillatt i Norge, fryktelig urettferdig og meningsløst.. Du kan melde deg inn i facegruppen: Ja, til eggdonasjon! Nei, til kjønnsbestemt hjelp! http://www.facebook.com/home.php?#/group.php?gid=49486477943&ref=ts

Så nobelt av deg å ønske å donere egg, og ja, du må ut av Norge for å gjøre det. Jeg mener å ha hørt at det stilles endel krav som at du har fått ett barn, og du må være under 35 år. og en del krav til helse. I utlandet kan du dessuten velge å være anonym. Det er det ikke tilatt å være ved seddonasjon i Norge, slik at i Norge kan donorbarna møte sine biologiske donorer. Derfor velger jo mange par som trenger seddonasjon å reise til DK i stedet for Norge.

Men du kan også velge å være åpendonor også i Danmark.

Her er en link til en side på fub. der du kan lese deg til mange svar.

http://www.fub.no/forum/showthread.php?p=387820

Jeg vet om en i Norge som avtalt med et barnløse vennepar om å donere til dem. Hun tok hormonbehandlingen her i Norge i forkant (den er lik som ved ivf/prøverør), og så gjorte de selve egguthentingen og innsettningen i England, da paret bodde der.

Lykke til, og takk for at det finnes slike som deg som vil hjelpe barnløse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...