Gå til innhold

Liker veldig godt emmaljunga, men...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har vært å kjøpt Emmaljunga idag (city cross) etter nøye overveiing :oP Jeg syns den virker litt stiv, lite vuggefunksjon hvis dere skjønner... Men har venninner som har simo, og den er det så mye vuggefunksjon på at den blir tung å styre og svinge. Man må legge mye vekt på håndtaket for å tippe vogna, mens city crossen kan man svinge rundt med en hånd, lett som ingenting. Så da må man vel egentlig bare bestemme seg for hva som er viktigst.

Vår nye vogn står nå midt på stuegulvet, og jeg er ihvetfall kjempefornøyd :o)

Lykke til med vognvalget!

Jeg også hadde bestemt meg for en av de to merkene...

Men etter å testet i butikk begge typene, og snakket med forhandleren om fordeler og bakdeler.

Så bestemte vi oss for simo duo.

Vi skal bruke den til soveplass inne og trille med STOR hund.

Jeg synes vuggefunksjonen var viktig, skik at vi kan vugge den lille i søvn inne.

Hadde simo kombi tidligere, og var jo fornøyd med simo da....

Emmsljunga fikk jeg beskjed om at var 4 cm kortere. Det har jo litt å si til vinteren igjen...

Og den er ikke vanntett, og vi på vestlandet vet hvordan været kan være ;-)

Og emmsljunga vognen er dyrere, og det synes jeg ikke det var verdt... vertfall den jeg ville ha...

MEN FINE ER DE!!

Jeg synes den brune simo duo vogna ble fin også jeg da, med rosa soft line....

Da har jeg også endelig bestermt meg og godt er det:) Det blir en emmaljunga duo. Bagen er mye enklere å løfte av en simo duo pluss at den er lettere. Prisen blir heller ikke så ulik når jeg må betale 700 kr mer for vendbart håndtak på understellet til simo. i tilegg kommer småting som myggnett og regntrekk. mygnett er jo intigrert i emmaljungavognen- genialt for rotehode meg:) Eneste minus med emaljunga er kallasjen som er slik trinngreie, men men ..

Har nå 6. mnds erfaring med Emmaljunga City Cross og er veldig fornøyd!!! Gutten min har enda plass i bagen og da ligger han i dunpose.

Jeg synes vognen er lett og grei og styre. Den er stødig med sine fire hjul- vi har også stor hund som jeg samtidig har i bånd. Jeg har manøvrert vogn og hund på glatta og i snøføre. Vognen kan du fint stole på.

Vuggefunksjonen er helt ok, har vugget gutten i søvn ofte- også sideveis. Jeg hadde valgt samme vogn igjen.

Det eneste negative jeg kommer på er at min mann er høy og har lange ben. Når han går tur alene i sitt raske tempo, sparker han borti vogna nederst. Så han må enten gå roligere eller trille den på siden av seg.

Annonse

Jeg er på barnevognjakt jeg også, og har nesten bestemt meg for emmaljunga. Men jeg er litt i retning simo også. Jeg har kjempelyst på en brun simovogn jeg har sett med rosa trekk inni, men det ser ut til at det blir en gutt på meg, så da bør jeg vel spare meg for akkurat det. Ulempen min er at jeg er altfor opptatt av hvordan vogna ser ut, så nå kommer jeg sikkert til å bli superopphengt i de felgene på emmaljunga jeg også.

Tenk litt over hvordan du har tenkt å bruke vogna. Vi var veldig opptatt av at den skulle være lett og liten. Og så var det selvsagt viktig at den så fin ut.. Endte opp med en Emmaljunga City Jet (ikke lenger i produksjon). Liten og lett byvogn, men når vi tok med vogna på tur på skogsveiene må det ha vært nummeret før den lille fikk hjernerystelse. Minimal demping og harde plastdekk. Vi vurderte også en simo kombi, men valgte den vekk fordi den var så stor og tung. Når gullet var 7mnd endte vi opp med å kjøpe en (brukt) simo vogn alikevel. Har brukt den masse og er veldig fornøyd. Var så glad i Emmaljunga vogna så ville ikke selge, så den bryker vi når vi er i byen. Og så håper jeg vi har bruk for begge vognene når vi forhåpentligvis får nr.2 om ikke lenge...

Gå for Emmaljunga. vuggefunksjonen til Simo er too much! Stakkars barna blir jo rent sjøsyke, holder i massevis med Emmaljunga sin vugging. De har også litt mer up-to-date funksjoner på vognene. Simo har ikke helt fulgt med i timen og kjører på det gamle konseptet som funka for 10 år siden.

Idag var jeg og kikket på vogner, og ble jo litt opptatt av felgene til emmaljunga. Syns ikke de var så gærne jeg. Mitt problem nå er om jeg skal kjøpe emmaljunga city cross eller ikke, for den hadde ikke lufthjul. Jeg har hengt meg opp i at jeg vil ha det, uten egentlig å vite om jeg aboslutt trenger det. Alternativet mitt ble nå simo sin kombivogn, men den var jo utrolig mye tyngre! Det skal ikke være enkelt å velge vogn nei!

Hadde tenkt på ei Simo Duo, da jeg synes Simo har de beste babyvognene, men kommer ikke til å bruke sportsdelen uansett da jeg synes den blir for stor til den bruken. Så var vi heldig å finne ei pent brukt Simo Bagvogn. Er knall fornøyd!! Har kjøpt softline trekk til den i både lyserosa og lyseblått, vet ikke kjønn. Gleder meg til å ut å trille!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...