junibaby09 Skrevet 14. april 2009 #1 Skrevet 14. april 2009 Dere som er på slutten av graviditeten: har dere lagt på dere like mye siste ukene som midt i? Jeg er i uke 31 og har gått opp 15 kg siden uke 20.. Har bekkenløsning og får ikke trent noe.. Sannsynlig at vekta vil rase videre oppover i samme tempo?
Jente_83 med maibaby Skrevet 14. april 2009 #2 Skrevet 14. april 2009 Jeg la på meg veldig mye midt i svangerskapet, da jeg var i uke 32 hadde jeg gått opp 14 kg. Men etter dette har det stoppa opp litt, gått opp 4 kg til (er i uke 38), så 18 totalt. Så begynner å bli tungt det her. Jeg har også sliti veldig med bekkenløsning, så har ikke fått vært noe særlig i bevegelse. Ble delvis sykemeldt i uke 16, og fullt i uke 22. Lykke til videre:)
sassi87 Skrevet 14. april 2009 #3 Skrevet 14. april 2009 Hei,hei:) er i uke 40+3 idag, og var til kontroll idag... hadde ikke lakt på meg noen ting den siste mnd...ble ganske overasket for trodde beibien la på seg mest nå i slutten, men ingenting er jo bedre:)...
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 14. april 2009 #4 Skrevet 14. april 2009 Fra uke 32-36, gikk jeg ned 0.9kg, og fra uke 36-38, hadde jeg gått opp 1,5kg
Bring_it_on!!:)) Skrevet 14. april 2009 #5 Skrevet 14. april 2009 Det er nok veldig individuelt..., det har også mye og si om hva man veide før man ble gravid om man legger på seg mye eller ikke.. Jeg har gått opp mindre nå de siste ukene.. ( er 38+1 i dag) Har vel gått opp 1 kg fra 25/3.. =)
junibaby09 Skrevet 15. april 2009 Forfatter #6 Skrevet 15. april 2009 Takk for svarene! Håper virkelig vekta stopper litt opp etterhvert, har ikke noe mål om å nå 30 kg+
ME :) Skrevet 15. april 2009 #7 Skrevet 15. april 2009 Gikk opp nesten 1 kg i uka de siste 8 ukene forrige gang (han kom to uker etter termin), og det ser ut som at det skjer denne gangen også. Har litt under 5 uker igjen. Gikk opp 16,5 forrige gang (2 år siden) og til nå har jeg gått opp 15,5. Så jeg kommer nok dess. over 20 kg ihvertfall. Men til trøst: Jeg gjorde INGENTING for å ta de av meg bortsett fra å amme, og etter 4 mnd var jeg på minus på vekta.
Nurkfrid Skrevet 15. april 2009 #8 Skrevet 15. april 2009 Når du ser på helsekortet ditt, viser grafen for symfysemål en utflating mot slutten. Med andre ord, magen skal slutte å bli så veldig mye større mot slutten. Men man kan selvfølgelig få vektøkning pga. melk i brystene, forstoppelse, vann i kroppen, osv. Babyens vekt skal jo ikke øke så mye (200 gram i uka, er det ikke det omtrent?), så det burde ikke gi så stort utslag om du ellers spiser fornuftig. Jeg har heller ikke fått trent noe særlig pga. bekkenløsning, men jeg går en del fordi jeg ikke disponerer bilen vår på dagtid. Så litt bevegelse blir det jo. Men min vekt har altså så godt som stagnert den siste måneden. Gikk opp kun 100 gram fra kontroll i uke 36 til 38. Individuelt selvfølgelig, men jeg tror du kan ta det med ro.
frk_fjas Skrevet 15. april 2009 #9 Skrevet 15. april 2009 Tror dette er veldig individuelt. Jeg la på meg ganske regelmessig de første 37 ukene, da hadde jeg lagt på meg 12 kg. I går (en uke til termin) var jeg på kontroll, og hadde da gått ned en halv kilo, til tross for veldig god apetitt - ingen automatikk i det å gå opp i vekt helt til fødselen altså.
Fjerdemann på vei Skrevet 15. april 2009 #10 Skrevet 15. april 2009 Hos meg kommer kiloene på slutten. Jeg var så optimist denne gangen ifht vektøkning, men nå mot slutten raser de på. Går nesten opp en kilo i uka, selv om jeg spiser veldig sunt, og beveger meg mye. Men har begynt å få litt vann i kroppen nå de siste ukene, så er forhåpentligvis derfor. Har to uker til termin nå, håper å holde meg under 15 kg totalt, ligger på rundt 13 kilo+ nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå