Solstråle77 Skrevet 14. april 2009 #1 Del Skrevet 14. april 2009 Hei! Lurer på om noen kanskje kan hjelpe meg litt jeg... Er innlagt på sykehus, og det har jeg vært siden jeg var 27+0. Da kom jeg til føden med magesmerter og masse kynnere. De målte livmorhalsen på det lokale sykehuset og mente den var for kort. De ville sende meg til Rikshospitalet som ikke ville ta meg i mot fordi de mente den var for lang (2.8). Jeg fikk en lungemodningssprøyte her før de la meg til observasjon. Hadde masse vondt i magen og kynnere, og da de målte livmorhalsen 3 timer senere var den 1,8. Da ble jeg sendt til Rikshospitalet hvor jeg lå en uke. Er nå tilbake på mitt lokale sykehus og ligger.. Har målt livmorhalsen en gang siden Rikshospitalet og da var den stabil. Har nå ligget i 20 dager - og håper å klare det fram til 34 uker.. Til dere som har ligget en stund: kan ikke dere fortelle deres historie. Hva skjedde underveis. Ble fødselen stoppet flere ganger, ellerbare den første? Hvor kort må en livmorhals være før det er fare for at man går i fødsel? De mener at min er så kort pga at den er påvirket av premature rier. På en annen side sier de at den ikke er så veldig kort til at jeg er andregangsfødende (fødte i april 07). Har en del luft i magen som jeg tror irriterer livmoren og får den til å trekke seg sammen (kynnere) - i disse periodene har jeg en del vondt i magen. Ser mange har blitt sendt hjem - keg blir ikke. Hvorfor? Er trygt å være her da.. Har en som straks blir to hjemme + midt i flytting (overtar nytt hus 15.mai). Håper noen vet noe.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139957397-296/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå