Gjest Skrevet 14. april 2009 #1 Skrevet 14. april 2009 Har tidligere vært plaga med UVI, men tidlig i svangerskapet. Har hørt flere som har sagt at det ikke er bra å ha det mens man går gravid. Noen som vet noe mer om dette? Har fått Selexid som jeg skal bruke i en uke, det jeg pleier å bruke... Har ikke vært hos legen min på kontroll lenge, men de gangene jeg er hos jordmor spør hun alltid om det er ubehagelig å tisse, og det er bestandig noe styr med urinprøvene mine... Derfor hadde jeg lyst til å sjekke hos lege, og der finner de jo ut det med engang. Syns ho jordmora er litt merkelig jeg, føler meg liksom ikke helt trygg hos henne....
Gjest Skrevet 14. april 2009 #2 Skrevet 14. april 2009 Jeg er 32+2 og får selexid for nyrebekkenbetennelse. Var på obsen i uke 24 grunnet vonde kynnere med vondt "nedover". Alt var bra med babyen og fikk beskjed at det mest sansynlig var en uvi selv om jeg aldri har hatt symptomer. De skulle ringe om det var noe på urinprøven som tilsa at den skulle behandles, hvis jeg ikke hørte noe var alt greit. Ukene gikk og jeg fikk etterhvert ondt i ryggen på h. side. Ble bare verre og verre. Så rett før påske ringte legen fra obsen å sa at jeg måtte ta en ny prøve snarest for å se om jeg fremdeles hadde uvi, for det var vist det jeg hadde hatt, så hadde det bare skjedd en liten glipp som gjorde at jeg ikke hadde fått oppfølging.. I påsken var jeg med foreldrene mine på hyttetur og ble skikkelig dårlig, min mor ble som vanlig veldig bekymret og det endte med legevakten på fjellet. Var helt tydelig nyrebekkenbetennelse sa de, og dette hadde jeg nok gått med en stund. Jeg har jo vært hos jordmor i mellomtiden og levert urinprøve hver gang, men hun har aldri funnet noe, og synes det er rart. Så nå går jeg og knasker selexid og kjemper mot å spy tre ganger for dagen for jeg blir så utrolig dårlig av antibiotika. Må si at jeg har ikke så stor tillit til verken jordmor eller de på obsen etter den "lille glippen" deres...
Lykke X 4 Skrevet 14. april 2009 #3 Skrevet 14. april 2009 Årsaken til at det ikke er bra med UVI når man er gravid er at det kan føre til rier. En ubehandlet UVI kan utvikle seg til en kraftig infeksjon, og det er er jo i seg selv heller ikke bra. Leverer du ikke urinprøve hos jordmor? Hun kan jo også sjekke om den viser tegn på at du har en UVI.
Gjest Skrevet 14. april 2009 #4 Skrevet 14. april 2009 Huff, det hørtes ikke bra ut. Jeg føler at ho jordmora jeg har bare har det travelt og forter seg i veien med det ho skal gjøre, føler meg mer ivaretatt hos legen faktisk, burde vært omvendt egentlig jeg trodde i hvertfall jordmora sjekka alt på kontroller, men syns det er rart ho spør om det gjør vondt å tisse... Flere ganger har jeg måtte kommet med ny prøve. Har litt proteiner også. men blodtrykket er det samme som før, så det er vel ingen fare med svangerskapsforgiftning... men er ikke helt trygg hos jordmor!
Gjest Skrevet 14. april 2009 #5 Skrevet 14. april 2009 Hvis du har en lege du er godt fornøyd med kan du kanskje droppe jordmoren, og kun gå til lege på kontroll?? Er jo litt viktig å føle seg trygg der man er på kontroll! Jeg kunne tenkt meg det selv, men har nettop flyttet og har legen i nabokommunen, så det blir for langt til at det lar seg gjennomføre i praksis for meg..
Heidimoren Skrevet 14. april 2009 #6 Skrevet 14. april 2009 Tenkte det samme som godegodemamma. Kanskje du bare skulle droppet JM og tatt kontrollene dine hos legen din i stedet? Jeg har selv vært veldig plaget med UVI i hele svangerskapet. Hatt to kurer med selexid. Men det har ikke klart å ta knekken på UVI hos meg. UVOIene førte til kraftige kynnere, så rundt uke 29 måtte jeg ta ul av livmorhlsen for å sjekke åpning. Heldigvis alt bra. Men glad UVIen ble oppdaget. Selexiden ble byttet ut med furadantin. Har ikke hatt UVI siden det. Er nå 39+5. Største problemet med UVIene mine, er at de ikke synes på en vanlig urinprøve. Urinprøvene mine har sett 100% fin ut. Når de har sendt de til dyrkning på sykehuslaben, har de likevel funnet UVI... Du bør be dem om å dyrke prøvene dine resten av sv.skapet synes jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå