Gå til innhold

6 uker og sove på eget rom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en gutt som er veldig urolig på natta. Han skriker ikke (bortsett fra når han er sulten), men er veldig "kavete". Han har nok litt luft i magen og prumper en del når han blir kavete.

Siden jeg har litt problemer med å sovne igjen for hver gang han vekker oss, tenkte jeg å legge han på eget rom.

Hvilke erfaringer har dere med å legge de såpass tidlig alene?

Dette har jeg ikke ville gjennomført hvis det ikke hadde vært for mine innsovningsproblemer. Jeg ammer han 1-2 ganger i mellom kl 23-07. Føler dette kan gi oss litt roligere netter men hører gjerne hvilke erfaringer dere andre har.

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan godt fungere å flytte han på eget rom. Du kjenner ham best, og fungerer det ikke, er det jo bare å flytte ham tilbake. Men må du ikke da gå inn dit for å amme to ganger på natta? Blir det ikke vanskeligere å sovne igjen da? Men jeg vil også si, at jeg hadde vansker med å sovne igjen i begynnelsen, men det gikk over, og nå slokner jeg det øyeblikk hun er stille igjen. Noen ganger våkner jeg ikke i det hele tatt av babling og leking på natta. Nå er hun 7 mnd. Nå har jeg kuttet nattamming, og planlegger flytting på eget rom:)

Skrevet

Hei, dette høres nettopp ut som min egen historie. Har en på 2 år og en på 4 uker. Førstemann flyttet vi på eget rom da han var 5 uker, det gikk fint men det ble noen turer inn for å gi sutt i tillegg til amming,,,,han var endel urolig. Andremann er snart 5 uker og jeg har samme problem med innsovning som du beskriver, satt derfor senga inn på rommet hans i dag. Så lenge rommet er i nærheten er det jo helt ok å ligge på eget rom. Det er jammen slitsomt nok at man skal opp å gi mat om man ikke skal ligge å høre på alle knirkelydene i tillegg ; )

Lykke til med nettene videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...