Gå til innhold

Hvilke andre sider bruker dere som infokanal? www.babyverden.no er ganske bra.

Anbefalte innlegg

Noen som har gode tips?

Det som er litt rart er at på www.babyverden.no sier at jeg er 9+2 og her er jeg 10+2. Why? Legger jo inn samme dato.

http://www.babyverden.no/templates/Calculator_Period____72754.aspx

Noen som har det samme? Sjekk også ut "filmen" på babyverden.no der kan du se magen vokse.

Fortsetter under...

Jeg har faktisk ikke laget noen profil.. Bruker mest den uke fra uke kalenderen.. Kanskje jeg får bli med der og da hvis den er bedre.. :)

Brukte terminkalkulatoren. Hadde siste mens 8. februar. Er ti uker da vel?

Dette er merkelig. Når jeg bruker terminkalkulatorer får jeg termin både 17 og 15 (kommer an på nettstedet). På de jeg har brukt står det 9 uker og 2 dager. Når jeg går inn her har jeg skrevet termin 17. nov og får dette når jeg logger inn:

dag er det tirsdag 14. april.

Du går nå i 10. svangerskapsuke og har 217 dager (31 uker) til termin tirsdag 17. november 2009.

Din svangerskapsuke: 10

Fosteret er nå 31mm langt fra hodet til rumpen. Nå skal organanleggene utvikles til ferdige organer. Urinveiene utvikles forskjellig for gutter og jenter, slik at man kan se forskjell på dem med ultralyd.

Hvorfor??

Annonse

Kan hende de forklarer forskjellig bare. Hvis man for eksempel er 9 + 2 uker på vei, så er man jo i sin 10. svangerskapsuke. Akkurat som vi nå er i kalenderuke 16, men det har bare gått 15 uker og 2 dager av året enda :)

Babyverden.no

Rådgivningsside for deg som prøver å bli gravid, gravide og småbarnsforeldre. Mye informasjon, oversiktlig presentert.

BarniMagen

Fin tjeneste for gravide og småbarnsforeldre. Her får du, ifølge jordmoren bak tjenesten, svar på alt du lurer på om svangerskap, fødsel og babytiden. På sidene finner du debatter og «live chat», samt oversikt alle norske fødeavdelinger.

Mammanett

Nettstedet ønsker å være et sosialt treffsted for gravide og småbarnsforeldre og å spre nyttig informasjon.

Terminkalkulator.com

Terminkalkulator som beregner når barnet skal fødes, starten på trimestrene og andre viktige datoer i svangerskapet.

Ammetåka

Om svangerskap, fødsel, baby, amming og barnemat m.m. Dette er en god nettside med personlig preg, som også har pekere videre til andre steder på nett.

Baby.no

Informasjonskanal for de som ønsker, venter eller har babyer i Norge, det vil si alderen -1 til +2 år.

Klikk.no: Gravid

Artikler om graviditet, fødsel og barn.

Kvinne24: Mor og Barn

En rekke artikler og pekere rundt graviditet, fødsel, foreldreskap m.m. fra livsstilsmagasinet for kvinner.

Lommelegen: Gravid

Artikler og nyheter om graviditet. Følg fosterets utvikling fra uke til uke, lær om fødselen eller still spørsmål til legen.

Pasienthåndboka: Svangerskap/fødsel

En rekke artikler, svangerskapskalkulator og annen informasjon om graviditet og fødsel fra Pasienthåndboka.

Snart Gravid

Bra sider for alle som prøver, eller planlegger å bli gravide. Her finner du informasjon om eggløsning, graviditetstegn, ufrivillig barnløshet m.m.

Snart Pappa

Informasjon for vordende fedre. Hva skjer når dama er gravid, hva skal du gjøre under en fødsel, nyttige pekere, nyttige adresser og mer til.

Babyklar.no

Nettside for dem som prøver å bli eller er gravide, med informasjon og mange pekere videre.

Baby TV

Byr på informative web-tv innslag for gravide og småbarnsforeldre.

Barnemix

Nettside som formidler informasjon til foreldre (med barn opptil 15 år) og gravide.

Create Health Clinic: 3D/4D pregnancy (uk)

På nettsidene til denne London-klinikken kan du se utrolige ultralydbilder (video) av barnet og dets utvikling i mors mage.

D'nytter

Siden for deg som har, har hatt eller kjenner noen som sliter med svangerskaps- eller fødselsdepresjon.

Fjalar: Graviditet & Fødsel

Artikler og tips for gravide.

Flaskeposten

Nettsiden gir råd og støtte til foreldre som gir sine barn melk på flaske og ønsker å få slutt på stigmatiseringen av kvinner som av en eller annen grunn ikke ammer.

iVillage: Pregnancy & Parenting (usa)

Mengder av informasjon for foreldre, enten du er gravid, har småbarn, førskolebarn, småskolebarn, eller tenåringer.

Kvinneguiden: Gravid

Her finner du mange pekere innen relaterte temaer.

Lamazemetoden

Informasjonsside om en metode for de som ønsker å føde uten uten bruk av smertestillende medikamenter.

MammaPuls.no

Mamma-magasin på nett med reportasjer, innlegg, spalter og nyttige tips til gravide og mødre.

NybaktMamma: Møteplassen

Forum hvor du kan skrive om alt som har med barn, familie, det å være mamma osv.

Prematurforeningen

Foreningen for foreldre i samme situasjon, barn som er født for tidlig.

SnartMamma: Møteplassen

Forum hvor du kan snakke om hva som helst som har med graviditet å gjøre.

Flere resultater »

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...