Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har etter jul gått ned til 20% stilling, før det jobbet jeg nesten ca 90-100% i 3-4 mnd.

Så nå lurer jeg altså på om pappen har rett til permisjon?

Er det lurest at jeg melder meg arbeidsledig, eller er det for seint (har termin 21 juni)?

Hva ville dere ha gjort?

Jeg er så elendig på slikt:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139956430-h%C3%A5per-p%C3%A5-litt-hjelp-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke om det er lurt å bli arbeidsledig nå som du bare har en 20% stilling å bli arbeidsledig fra. Da får du vel bare 63 % av det igjen.

Om du ikke går opp i stilling nå slik at du får 6 mnd med minst 50% jobb har ikke far rett på fedrekvoten.

Heisann! jeg jobber under 50 % stilling å far har ikke rett på fedrekvoten sin grunna at jeg ikke jobber minimum 50 % de siste 6 månedene før fødsel, så tror nok ikke at dere får de ukeskvotene til far desverre...... Da faller de ukene på deg...

Sjekk ut med nav uansett du :)

Å det du kan gjøre for å få bedre beregning av foreldrepengene dine er at du kan søke om dagpenger ved siden av den lille stillingen du har, da må du melde deg arbeidsledig.... Da får du beregna hva du har tjent i stillingen din pluss at du får dagpengene som et grunnlag også.... Ikke at dette hjelper på fedrekvoten men det hjelper iallefall litt på økonomien når du skal være hjemme med bebissen.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...